Käsi sydämellä - heitätkö paperinenäliinan yhden niiston jälkeen roskiin?
Minä en. Hygieenisempaa tietysti olisi. Nyt niitä käytettyjä pyörii taskuissa, yöpöydällä jne..,
Kommentit (29)
Myydäänkö Suomessa jossain vielä kankaisia nenäliinoja? En ole varmaan 30 vuoteen nähnyt...
Riippuu. Kovassa nuhassa kertakäyttöisiä, jos on vaan sellaista "niistän vähän kun tulen ulkoa sisään tai kun meni pölyä nenään" niin ne jäävät pyörimään laukun pohjalle ja taskuihin ja tulevat käytettyä useampaan kertaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:47"]Myydäänkö Suomessa jossain vielä kankaisia nenäliinoja? En ole varmaan 30 vuoteen nähnyt...
[/quote]
Totta munassa myydään. Vai ulkomailtako luulet miesten tilailevan niitä puvun rintataskuun laitettavia?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:18"]
Minä en. Hygieenisempaa tietysti olisi. Nyt niitä käytettyjä pyörii taskuissa, yöpöydällä jne..,
[/quote]
Se on vähän niin ku kertakäyttöesineiden idea,että ne heitetään pois käytön jälkeen. Kotona yleensä heitän,sit taas takin taskussa on yleensä joku vähän käytetty paperi,koska mummu on opettanut että aina kun lähtee kotoa,pitää olla nenäliina mukana.
[/quote]
Eikö mummu opettanut, että sen nenäliinan pitää myös olla puhdas..?
[/quote]
Kyllä,mutta jos ei ole käsillä puhdasta niin on se vähän likainen sentään parempi vaihtoehto kuin vaikka hihaan pyyhkiminen :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:44"]
ehkä sitten olen ällö, mut minä käytän niin pitkään että paperissa ei ole enää tyhjää.. siis ihan loppuun asti.
[/quote]
lisään vielä, että niistän niin usein, että jos niistäisin vain kerran yhteen nenäliinaan, joutuisin ostamaan joka päivä uuden paketin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:47"]Myydäänkö Suomessa jossain vielä kankaisia nenäliinoja? En ole varmaan 30 vuoteen nähnyt...
[/quote]
Totta munassa myydään. Vai ulkomailtako luulet miesten tilailevan niitä puvun rintataskuun laitettavia?
[/quote]
Ei ne oo välttämättä nenäliinoja,mä oon ainakin kirpparilta ostanut jotain pyöreitä rättejä,joissa luki "rintataskuliina" tai vastaavaa. Muakin kyllä kiinnostaisi ne kankaiset nenäliinat,taitaa olla vieläkin tallessa yksi äidin lapsuudenaikainen,jossa on bambinkuva :)
En. En niistä kuin todella kovassa flunssassa. Silloin sitä räkää tulee koko paperin täydeltä kun pari kertaa samalla turinalla niistää. Sitten on jo korkea aika heittää paperi pois.
Tietenkin!! Ällöttävää lukea täällä kuinka kaikki eivät tee niin. Ja se on pelkkä tekosyy että on joku leppäkoivu tms aika. Itselläni on nimittäin kasvaimia poskionteloissa ja sen takia menee vähintään yksi kymmenen kappaleen nenäliinapaketti tunnissa, vuodenajasta riippumatta. Kannan aina kasoittain nenäliinapaketteja mukana, en IKINÄ koskaan käytä samaa nenäliinaa uudestaan! Ällöttävää! Tekosyyt pois!!!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:18"]
[/quote]
Se on vähän niin ku kertakäyttöesineiden idea,että ne heitetään pois käytön jälkeen. Kotona yleensä heitän,sit taas takin taskussa on yleensä joku vähän käytetty paperi,koska mummu on opettanut että aina kun lähtee kotoa,pitää olla nenäliina mukana.
[/quote]
Eikö mummu opettanut, että sen nenäliinan pitää myös olla puhdas..?