Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää polttako mitään p'skaa niissä tulisijoissanne pientaloalueella!

Vierailija
18.12.2020 |

Mikä siinä on, että joillain ei ole sen vertaa ymmärrystä, että jättäsivät roskat / jätteet / märän puun / en edes halua tietää minkä asiaankuulumattoman polttamatta tulisijoissaan tiheästi rakennetulla pientaloalueella?!? Noita savuja haitallisine päästöineen lilluu täällä ilmassa ihan riittävästi kuivan koivuklapin polttamisellakin, ja sekään ei ole terveellistä. Sitten joku neropatti polttaa päivittäin jotain kuraa takassaan, oikein musta savu ja henkeäsalpaava käry nousee muutaman talon piipusta. Henkeä ahdistaa, jos eksyy pihalle niinä tunteina kun toi käristys on käynnissä.

Järjenkäyttö ja muiden huomioon ottaminen sallittu!!! Joku sakko voisi olla tästäkin typeryydestä säädettävissä jos saisin päättää.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nykyiset viherhörhöt voivat syyttää vain itseään siitä, jos piipuista tupruaa mustaa savua, kun kaikki palava käytetään hyödyksi, kun energiasta on tehty niin poskettoman kallista. Meillä poltettiin auton kesärenkaat kaminassa ja valehtelematta öljyä säästyi varmaan yli kahdellakympillä! Ei siinä paljon paina, minkäväristä savua sieltä piipusta tulee. Onneksi asutaan maalla, niin ei ole kukaan kitisemässä.

Siis säästit yhteensä vain 20€???? No ei kyllä ollu sen arvosta... Ei se että asuu maalla tarkoita että voi poltella mitä tahansa paskaa. Hyi...

Vierailija
22/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poltetaan vain hyölättyä tammee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu Sinulle kuulu mitä minä kotonani poltan.

Tasan kuuluu jos asun lähialueella. Tuota ilmaston pskomista voisit harrastaa jossain maaseudulla kaukana naapureista, täällä pientaloalueella se on k*sipäistä.

Oli tahi ei, mitän et voi!

Vierailija
24/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poltan aina kaikki paperit.

Vierailija
25/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37059 kirjoitti:

Muistakaa vaihdella puulaatua. Jatkuvalla koivuklapin poltolle menee piippu huonoon kuntoon! Aina välillä kuusta ja mäntyä sekaan. 

Miten menee huonoon kuntoon? Jos ajattelet nokeamista, niin se tulee tuohesta. Ja kerran vuodessa pitää nuohota muutenkin. Nuo kuuset ja männyt polttaa sitä pois. Itse olen ratkaissut asian polttamalla viimeisen pesän kuorittua koivua. Luulis ajavan saman asian.

Vierailija
26/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä laitan oikein kunnon käryt tulemaan sillon ku tuulen suunta on sopivasti sinnepäin missä nää myrskyn tupruttajat asuu.. Saavat välillä maistaa omaa lääkettään..

Vierailija
27/63 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan omassa takassani mitä haluan.

Vierailija
28/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä vihreitten nyt huudella, kun ensin vapautitte nämä sähkönsiirtoyhtiöt riistohinnoittelemaan sähkön siirtohinnat.

Nyt sitten saatte paskaa niskaanne savun muodossa, haistelkaa nyt vaan sitten savua.

Vierailija
29/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaan ottaen roskien poltto itse taitaa olla ihan kiellettyäkin. Pahvit ja muut pitää lajitella, vain pienen määrän saa polttaa sytykkeenä. Ei ole vain oma asiasi, mitä siellä tulisijassasi poltat.

Vaikuttaa siltä että aika moni ei tätä noudata. Mitenkäs tuota nyt edes valvottaisiin. Sitä vaan toivoo, että ihmisillä liikkuisi päässä jotain ilman että pitää vierssä vahtia.

Voihan tuota vahtia. Valtiolta viralliset valvojat, niin ihmeesti päästöt vähenevät. Naapurit ilmiantavat, sehän sopii vihreidenkin politiikkaan.

Vierailija
30/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kotona ja minä häpeän sitä, että kotimme lämmitetään leivinuunilla. Jo oman kodin savu on liikaa ja jos ulos erehtyy menemään silloin, kun tuli palaa, ulkona haisee kuolema 🤢

No meillä on onneksi myös lämpöpattereita, mutta kiitos kalliin sähkön, patterit on käytössä ainoastaan niissä huoneissa jotka ovat kauimpana uunista

Vierailija
31/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu Sinulle kuulu mitä minä kotonani poltan.

Suomalainen kuspää Juntti siellä langoilla, mitäs jos sinä Juntti muuttaisit sellaiseen paikkaan että naapuriin on kymmenen kilometriä. Tuollaiset Juntit pitäisi viedä saunan taakse.........................

Ja edellisen kommentoijan kielenkäytöstä ja oikeinkirjoituksesta päätellen kirjoittaja on max. 10 -vuotias.

Vierailija
32/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltta kamelikakka

Sinä muutta pois

Vierailija
33/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä vihreitten nyt huudella, kun ensin vapautitte nämä sähkönsiirtoyhtiöt riistohinnoittelemaan sähkön siirtohinnat.

Nyt sitten saatte paskaa niskaanne savun muodossa, haistelkaa nyt vaan sitten savua.

On sullakin logiikka. Siirtomaksuilta ei välty muuta kuin lopettamalla sähkösopimuksen..

Puu ei loppupeleissä ole myöskään ilmaista (tarvit kuitenkin sen moottorisahan ym. pelit ja pensselit, että saat puut pois metsästä). Ja kunnon tilat, että klapit kuivuvat.

Vierailija
34/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa en ole vielä kertaakaan polttanut takassani mutta kaikenlaista puuta kyllä. Saan sitä ilmaiseksi ja kiitollisena olen vastaan ottanut. Mahtaako sitten olla vääränlaista puuta. Ja joo, henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja olen joskus polttanut takassa myös. En tajunnut saastuttavani naapurustoa, ihan tietämättömyyttäni eli tyhmyyttäni, tunnustan. Kai ne voi jotenkin muutenkin tietoturvallisesti hävittää.

Vierailija
35/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkona ei voi hengittää saastuneen ilman vuoksi, hankkikaa kotiinne huoneilmaa puhdistavia kasveja.

Se ei tietenkään korjaa ulkoilmaongelmia, mutta ainakaan ei tarvitse tukehtua tunkkaisessa kodissa

Vierailija
36/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn aloittajan mieleipiteeseen. T. Astmaatikko, joka muutti suuresta kaupungista tukehtumaan tänne maalle

Vierailija
37/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pilkoin vanhoja autonrenkaita pesään. Kyllä tulee lämpöä ja naapurit kiittelee.

Vierailija
38/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin logiikka. Siirtomaksuilta ei välty muuta kuin lopettamalla sähkösopimuksen..

Puu ei loppupeleissä ole myöskään ilmaista (tarvit kuitenkin sen moottorisahan ym. pelit ja pensselit, että saat puut pois metsästä). Ja kunnon tilat, että klapit kuivuvat.

Sinähän sekaisin heti aamusta olet. Meillä esimerkiksi siirtoyhtiön perusmaksu kuukaudessa 37€ ja siihen sähköt ja vero päälle.

Juurikin tuo perusmaksu nousee joka vuosi ja on nyt jo isompi kuin monesti itse sähkönkulutuksen hinta.

No puu palaa täällä uunissa ja takassa ja tälle te viherkokkareet ette voi mitään.

Käytetään sitä sähköä johonkin muuhun, nyt taidan heittää ihan sinun kiusaksi takkaan koivua tuohen kanssa.😀

Vierailija
39/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voisi valvoa, ettei poltella mitään epämääräistä ja turhanpaljon?

Savuava savu kieltämättä haisee pahalle, mutta muiden yksityiselämään on vaikea puuttua. Joten mikä ratkaisuksi? Asiakirjat, että milloin saa poltella ja kuka? Jos näin tulisi, ajankohdan pitäisi olla iltamyöhään, koska silloin ihmisetkin ovat pääasiassa kotona sisätiloissa jolloin väliaikaisesti haiseva ulkoilman ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
40/63 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä voisi valvoa, ettei poltella mitään epämääräistä ja turhanpaljon?

Savuava savu kieltämättä haisee pahalle, mutta muiden yksityiselämään on vaikea puuttua. Joten mikä ratkaisuksi? Asiakirjat, että milloin saa poltella ja kuka? Jos näin tulisi, ajankohdan pitäisi olla iltamyöhään, koska silloin ihmisetkin ovat pääasiassa kotona sisätiloissa jolloin väliaikaisesti haiseva ulkoilman ei pitäisi olla ongelma.

Kuka juntti laittoi tälle ala nuolen, vaikka tuo on täyttä asiaa?

Jos tulen saisi tehdä vain tiettyyn aikaan vuorokaudesta (illalla) astmaatikkojen ei tarvitsisi arpoa sen välillä, että uskaltaako ulkoilmaa hengittää vaiko ei, koska tällöin se olisi etukäteen tiedossa se savuaako ulkona vai ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän