Millainen tarhan täti on lapsellenne mielestänne paras?
Pitääkö olla koulutusta vai kokemusta vai omia lapsia, elämänviisautta? Nuorta innostuneisuutta vai mitä?
Kommentit (14)
Minulle on ihan sama, kunhan lapsi tykkää. Kerran kysyin omaltani, kuka on paras. Hän tykkäsi eniten semmoisesta varttuneemmasta hoitajasta, perusteluna se, että tämä on rauhallinen. Vähän ehkä yllätti, kun lapsi itse on vilkas poika.
Empaattinen, rauhallinen, jämäkkä, lapsen kehityksestä tietävä henkilö voisi olla ideaali.
Rauhallinen, jämäkkä ja kokenut. Ja voi olla myös setä.
Sellainen josta lapseni pitää todella paljon ja tulee raskaaksi samantien jääden hetken päästä pois töistä. Näitä on riittänyt. :/
Ihan oikea päiväkodin täti on hyvä, sellainen vanhan polven tekijä. Ei näitä nirppanokkaisia "varhaiskasvattajia" tai itseään opettajiksi kutsuvia, hyvä tavaton.
Turvallinen joka aidosti pitää lapsista. Sopivan tiukka mutta myös hiukan höpsö.
Ei niinkään se koulutus, vaan kokemus.
Lempeä, tarpeen vaatiessa jämäkkä.
Maalaisjärjellä varustettu ennemmin, kuin hienoilla pedagogisilla ajatuksilla.
Lempeä, rauhallinen ja kiltti. Toki pitää olla jämäkkä. Oma tyttöni on aivan ihastunut hänen päiväkodin opettajaansa joka on kyllä alansa todellinen ammattilainen. Toivottavasti pysyisi samassa ryhmässä myös ensi vuoden. Tähän asti vuoden välein vaihtunut henkilökunta....
Sellainen joka tukee kehitystä ja huomioi yksilöllisen kasvun. Keskittyy olennaiseen ja on esimerkillinen
Pienten kanssa parhaita on olleet nää kunnon tädit. Hommaa hoidetaan tiukalla rutiinilla, auktoriteettia löytyy, mutta myös kärsivällisyyttä.
Isompien kanssa sit hyviä on olleet nuoremmat ja innokkaat, idearikkaat varhaiskasvattajat.
Työhönsä kyllästyneet kuusikymppiset pirjot ei ainakaan! Eivät osaa muuta kuin vääntää sitä omaa, 100 vuotta vanhaa väsynyttä juttuaan.
Iidanmatkassa! Ammattilainen ja kiva.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen josta lapseni pitää todella paljon ja tulee raskaaksi samantien jääden hetken päästä pois töistä. Näitä on riittänyt. :/
Mielestäsi päiväkodin työntekijän ei pitäisi hankkiutua raskaaksi, ettei sinun Pirjo-Petterisi mukava hoitaja vaihtuisi. Olet kyllä ihan pimee.
Minun lapseni viihtyy sen työntekijän kanssa joka kuuntelee häntä loppuun saakka, eikä hoputa koko ajan tekemään jotakin.