Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tällaiselle lapselle ravintolassa?

Vierailija
13.05.2014 |

3v istuu ravintolassa. Tarjoilija tuo vettä kannussa, jossa on sitruunan siivu. 3v alkaa itkeä, ettei halua sitä sitruunaa. Siis huutaa suoraa huutoa. Itkee ja huutaa, polkee jalkaa. Sitruuna otetaan pois (tarjoilija ottaa) ja vieläpä tuodaan vesikannu uutta vettä, joss ei ole sitruunaa koskaan ollutkaan. Ei auta, 3v ei lopeta, huutaa vaan.

Ruoat on tilattu ja pian tulossa, muut ravintolassa mulkoilevat pahasti. Mikään ei auta huutoon ja itkuun, joka yltyy vain.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? 

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa edelliset viestit ennen kuin kirjoitatte. Tuossa on nimittäin nyt aika monta samaa ohjetta jonossa.

Vierailija
42/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 09:52"]3v istuu ravintolassa. Tarjoilija tuo vettä kannussa, jossa on sitruunan siivu. 3v alkaa itkeä, ettei halua sitä sitruunaa. Siis huutaa suoraa huutoa. Itkee ja huutaa, polkee jalkaa. Sitruuna otetaan pois (tarjoilija ottaa) ja vieläpä tuodaan vesikannu uutta vettä, joss ei ole sitruunaa koskaan ollutkaan. Ei auta, 3v ei lopeta, huutaa vaan.

Ruoat on tilattu ja pian tulossa, muut ravintolassa mulkoilevat pahasti. Mikään ei auta huutoon ja itkuun, joka yltyy vain.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? 

[/quote]

En välittäisi muista paljon. On huonoa käytöstä tuijottaa, heilläkin oli uhmis joskus! Nykyään rafloissa käyminen on ihan normaalia elämää, joten käyttäytymistä opetteleviin lapsiin pitäisi vaan osata suhtautua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea toimintatapa olisi nostaa äpis kraivelista tuolistaan, jättää ruoan hinta tippeineen pöytään, pyytää anteeksi muilta ravintola-asiakkailta ja luikkia kotiin kasvattamaan tuota kammottavaa ihmishirviötä.

Vierailija
44/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hirveää jos joudut 10 minuuttia kuuntelemaan lasta. Menikö nyt koko loppuvuosikin pilalle?

Vierailija
45/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hirveää jos joudut 10 minuuttia kuuntelemaan lasta. Menikö nyt koko loppuvuosikin pilalle?

Vierailija
46/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen isä otti liian passiivisen roolin, olisi tietenkin pitänyt lyödä nyrkki pöytään niin että astiat helisee ja karjahtaa että nyt se SAATANAN SITRUUNA VEKE SIELTÄ KANNUSTA. Tällöin lapsi olisi tuntenut että isä on hänen puolellaan tilanteessa ja olisi tullut koko perheelle turvallinen fiilis. 

Vierailija
47/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16 kanssa samoilla linjoilla. Jos jonkun muun lapsi karjuu, se ei pilaa omaa iltaani. Olisin ehkä vähän huojentunut siitä, että omani eivät ole mukana :-) Jos joku känniääliö örisisi vieressä, olisi se paljon ärsyttävämpää.

Jos kyseessä olisi oma lapseni, hävettäisi kovasti. Veisin varmasti lapsen ulos ravintolasta, tai oikeastaan mies olisi ehtinyt jo ennen minua. 

Vierailija
48/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jossain perheravintolassa tai ei-niin-hienossa ravintolassa en olisi ehkä ärsyyntynyt 10 minuutin karjumisesta, mutta mies kertoi varanneensa nimenomaan pöydän sellaisesta ravintolasta, jossa varmasti oltaisiin voitu syödä rauhassa ilman toistenkaan lapsia. 

Ravintolassa ei ollut mitään lasten annoksia saatavana ja pääruokien hinnat alkoivat 40€ ylöspäin. Mikään ravintola ei ole lapsilta kielletty, mutta en nyt ihan oikeasti olisi vienyt kolmevuotiasta tuohon ravintolaan.

Minulla on itselläni kolme lasta, jotka ovat jo yläkoulussa ja lukiossa. Kävimme ravintoloissa, kun olivat pieniä ja taatusti lähdettiin joka ikinen kerta pois heti, jos uhmaikäinen alkoi kiljua ja huutaa. Oli kyse McDonald'sista tai ihan mistä vaan paikasta.

ap

Vierailija
49/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:04"]

Olin äitienpäivän päivällisellä sunnuntaina ja todistin tätä tapahtumaa. Ravintola jääköön mainitsematta, mutta ei ollut mikään Rosso saati Amarillo, vaan kallis ja hieno ravintola. Olin kahdestaan mieheni kanssa, eikä ravintolassa ollut tuon noin 3v:n lisäksi muita alle 20-vuotiaita ylipäätään.

Tarjoilija toi siis sitruunaveden, josta tuo noin 3v sai hirveät raivarit. Huusi, ettei halua sitruunaa. Sitruuna otettiin pois, lapsi huusi, että se vesi maistuu pahalta. Tarjoilija toi uuden sitruunattoman veden. Lapsi ei rauhoittunut, huusi ja kiljui vain. Huusi, että haluaa kotiin. Vanhemmat yrittivät lahjoa ja hyssytellä lasta. Äiti antoi suklaata laukusta, isä lupasi ostaa kaupasta Legoja. Lapsi huusi. Yrittivät ottaa syliin, lapsi vain potki ja huusi. Tarjoilija tuli tuomaan kyniä ja paperia lapselle, jos haluaisi piirtää. Heitti kynät lattialle.

Lopulta viiden minuutin raivoamisen jälkeen äiti kilahti ja huusi "Nyt en perkele enää jaksa!", eikä tehnyt lapselle enää mitään. Ei kiinnittänyt mitään huomiota lapseen ja alkoi syödä omaa annostaan, joka oli juuri tuotu eteen. Isä yritti vielä hetken hiljentää lasta, mutta lopetti sekin yrittämisen. Lapsi raivosi sen jälkeen vielä viisi minuuttia. Huusi ja itki, mutta lopetti viiden minuutin jälkeen, kun vanhemmat eivät kiinnittäneet mitään huomiota. 

Mietin vain kuinka monen äidin kallis äitienpäiväruokailu meni pieleen tuon lapsen takia. Ehti huutaa ja raivota vain 10 minuuttia, joka nyt ei ole mikään tajuttoman pitkä aika, mutta silti. Olimme viereisessä pöydässä ja minulta meni kyllä ilta pilalle. 

[/quote]

Itse olisin kyllä lähteny lapsen kanssa pois jo aiemmin, mutta täytyy sanoa, että ei oma iltani tuosta olisi pilalle mennyt mitenkään. Aika äkkiähän se onneksi rauhoittui sentään. 

Ei tuossa mitään huonoa ole myöskään tuossa äidin toiminnassa. Huomasipa lapsi, että nyt ei auta vaikka mitä tekisi, äiti ei enää pelaa sitä peliä että yrittäisi viihdyttää ja leikittää ja antaisi yleensäkään huomiota.

Vierailija
50/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:10"]

[/quote]

En pystynyt kymmeneen minuuttiin keskustelemaan mieheni kanssa ja syöminenkin oli aika epämukavaa, kun 3v karjuu ihan vieressä. 

Jaa-a, kyllä se tunnelma minun kohdallani aika paljon laski sen viereisen pöydän takia.

ap

Vierailija
51/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama, vaikka muut lapset huutavat, kunhan eivät tule juoksemaan pyödän viereen, tuijottamaan mua tai koskettelemaan mua tai pöydässä olevia tavaroita.

Jos joku pilaa lapsensa huonolla kasvatuksella antamalla periksi ja viemällä huutajan kotiin tai tarjoamalla suklaata, niin hehän ovat epäonnistuneet vanhempina. Omat hermot ei pysy kasassa sitä vertaa, että saisi lapsensa hoidettua.

Mä itse tiedän hoitaneeni asiani paremmin, joten mua lähinnä säälittää lapsi. Olen ehkä ylimielinen, mutta mun lapset eivät ole häirinneet ravintoloissa muita tai käyttäytyneet huonosti hienommissa tilaisuuksissa.

Vierailija
52/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivänä ravintolassa ilman lapsia? En olisi suostunut. Paitsi tietenkin jos lapsia ei ole tai he ovat jostain syystä poissa.

Vierailija
53/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:10"]

[/quote]

En pystynyt kymmeneen minuuttiin keskustelemaan mieheni kanssa ja syöminenkin oli aika epämukavaa, kun 3v karjuu ihan vieressä. 

Jaa-a, kyllä se tunnelma minun kohdallani aika paljon laski sen viereisen pöydän takia.

ap

[/quote]

Mulla on neljä lasta, eivätkä ne ole koskaan saaneet mitään uhmakohtauksia juhlissa, ravintoloissa tai ylipäätään missään muualla kuin kotona. Muualla ovat käyttäytyneet kuin enkelit. Kyse ei kuitenkaan ole kasvatuksesta, vaan niiden luonteesta. Olen ihan varma, etten olisi pärjännyt temperamenttisen uhmaikäisen kanssa.

Älä leiju.

Vierailija
54/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:13"]

mies kertoi varanneensa nimenomaan pöydän sellaisesta ravintolasta, jossa varmasti oltaisiin voitu syödä rauhassa ilman toistenkaan lapsia. 

[/quote]

No onpa mies ollut hölmö, jos on tuollaista kertonut ;-) Kyllähän ravintoloissa voi aina olla lapsia. Eivätkö lapset aina todellakaan ole niitä pahimpia häiriköitä.

Vierailija
55/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan löydettiin lopulta oikea suhtautuminen. Jos viidessä minuutissa kakara rauhoittuu, kasvatustilanne on mennyt ihan hyvin.

"Lopulta viiden minuutin raivoamisen jälkeen äiti kilahti ja huusi "Nyt en perkele enää jaksa!", eikä tehnyt lapselle enää mitään. Ei kiinnittänyt mitään huomiota lapseen ja alkoi syödä omaa annostaan, joka oli juuri tuotu eteen. Isä yritti vielä hetken hiljentää lasta, mutta lopetti sekin yrittämisen. Lapsi raivosi sen jälkeen vielä viisi minuuttia. Huusi ja itki, mutta lopetti viiden minuutin jälkeen, kun vanhemmat eivät kiinnittäneet mitään huomiota. "

Vierailija
56/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva että noin monia ei häiritse huuto ravintolassa. Otan tästä lähin trumpettini mukaan ja treenailen skaaloja ruokaa odotellessa. Huudan myös itse ja otan lauman lapsia mukaan, sekä kannustan heitä huutamaan sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
57/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:13"]

mies kertoi varanneensa nimenomaan pöydän sellaisesta ravintolasta, jossa varmasti oltaisiin voitu syödä rauhassa ilman toistenkaan lapsia. 

[/quote]

No onpa mies ollut hölmö, jos on tuollaista kertonut ;-) Kyllähän ravintoloissa voi aina olla lapsia. Eivätkö lapset aina todellakaan ole niitä pahimpia häiriköitä.

[/quote]

Ei nyt ihan ensimmäiseksi tule mieleen viedä kolmivuotiasta johonkin todella hienoon ravintolaan, ellei ole varma siitä, että lapsi todellakin osaa käyttäytyä. On niitä muitakin ravintoloita olemassa.

Ohis

Vierailija
58/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Ensinnäkin on ihan normaalia, että tuon ikäinen lapsi joskus saa itkupotkuraivarit ilman sen kummempaa syytä. Riippuu luonteesta, olosuhteista ja kasvatuksesta kuinka usein. Ja ihan oikeasti on lapsia, jotka voivat hyvvin ja joita kasvatetaan taitavasti ja silti ovat känkkäränkkiä jatkuvasti.

Se, että vanhemmat tarjoavat suklaata ei ehkä ole paras tapa, mutta yksittäisenä asiana ei vahingoita lasta millään tavalla. Eikä äiti saisi kiroilla, mutta ei sekään maailmaa kaada - hän oli varmaan väsynyt äiti ja toisaalta voisi ajatella, että äitienpäivän kunniaksi (jos ei muutoin), isä olisi voinu hoitaa tilanteen niin, että äiti saa juhlaruokansa syötyä rauhassa.

Itse vein tuollaisessa tilanteessa tenavat jäähylle. Noina vuosina tuli vietettyä paljon aikaa ravintoloiden, kirkkojen ja kotitalojen pihalla.

Vierailija
59/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen olisi voinut tehdä jotain vastaavaa -> emme juuri koskaan vieneet häntä ravintolaan ennen kuin oli n. 5v. Tuossa nimenomaisessa tilanteessa tietysti pitäisi viedä lapsi ulos, mutta se voi olla tosi hankalaa jos ollaan mummojen kanssa juhlimassa ja ulkona sataa ja ruoat on juuri tulossa jne. Luulen, että itse olisin omani saanut rauhoittumaan muutamilla "tempuilla", mutta on toki lapsia, joihin mikään ei tepsi kun raivostuvat. Ja joskus ihan kunnollisetkin vanhemmat voivat olla hetkellisesti väsyneitä ja neuvottomia.

Mielestäni hienoon ravintolaan ei sovi viedä pikkulapsia iltaisin, mutta äitienpäivä voi olla tästä poikkeus. Lapsia nyt on maailmassa ja joskus he käyttäytyvät huonosti ja joskus sille käytökselle altistuu itse kukin viaton sivullinen. Sen riskin ottaa, kun lähtee omasta kotoaan.

Vierailija
60/95 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti, ette voi väittää, ettei 10 minuutin karjuminen pilaa ruokailuanne, jos istutte jossain todella hienossa ravintolassa!

Minua ei haittaa, jos jossain hampurilaispaikassa tai edes siellä Rossossa/Amarillossa joku ei saa lastaan kuriin, olen vain tyytyväinen, ettei ole oma lapsi. Mutta oletan, että jos syön jossain törkykalliissa ravintolassa, sinne ei väkisin tuoda jotain uhmaikäisiä huutamaan.

Sori vaan. Olisin kyllä mennyt sanomaan tuolle perheelle jotain, sen verran olisin kilahtanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan