Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon vihan tunteesta

Vierailija
12.05.2014 |

Ongelmani on, että todella vihaan tai inhoan monia ihmisiä ja asioita. En tiedä mistä tämä tunne johtuu, sillä olen aivan tavallinen nuori nainen, joka opiskelee yliopistossa. Olen onnellisessa parisuhteessa ja välit vanhempiini sekä ystäviini ovat kunnossa. Tämä viha kohdistuukin lähinnä tuttaviini, avomieheni sukulaisiin sekä ihmisiin, joita en lainkaan tunne. Inhoan myös monia asioita, esimerkiksi lihansyöntiä ja "väärien" asioiden kannattamista, esimerkiksi kokoomuksen tai kristillisdemokraattien äänestämistä.

Tässä esimerkki: jos tuttavani on raskaana, saatan toivoa hänelle keskenmenoa. Tai jos tuttavani menee kihloihin poikaystävänsä kanssa, toivon että heille tulisi pian ero. Tämä on aivan kamalaa ja olen yrittänyt päästä vihan ja ärsytyksen tunteistani eroon. Tiedän, että vihaiset ajatukset heijastuvat myös tunteisiin, ja jos ajattelisin iloisia ajatuksia, saattaisin myös tuntea iloa toisten onnistumisista. Olen yrittänyt ajatella ihania asioita tuttavistani ja avomieheni sukulaisista, mutta ei se vain onnistu! Ulospäin näytän kaikissa juhlissa, tapaamisissa sun muissa aina nauttivan tilanteesta ja olevan onnellinen toisten onnesta. Mutta kun en ole! Tämä on ihan uskomatonta, ja haluaisinkin kuulla, onko jollakin samanlaisia ongelmia ja mikä tähän kamalaan inhoon voisi auttaa. Sukulaiset ja tuttavat ovat kuitenkin minulle ystävällisiä ja ilmeisesti myös pitävät minusta, ja siksikin tunnen kamalaa oloa siitä, etten ajattele heistä samoin. 

En mielestäni ole toisille ihmisille kateellinen, sillä omassakin elämässäni ovat kaikki asiat kunnossa. Olen normaalivartaloinen ja muutenkin normaalin näköinen nuori nainen, suhteellisen älykäs, valmistun muutaman vuoden päästä hyvään ammattiin ja häät sekä oma talokin ovat suunnitteilla. Haluaisin saada kehitettyä itseäni ihmisenä ja oppimaan olemaan onnellinen toisten onnesta! Antakaa vain alapeukkua niin paljon kuin sielu sietää, tiedän itsekin olevani henkisesti kamala ihminen. Toivoisin kuitenkin neuvoja/kokemuksia, jotta voisin oppia iloitsemaan muiden onnesta.

Olen myös ajatellut, pitäisikö minun mennä jonnekin juttelemaan tuntemuksistani. Luultavasti lääkärit pitäisivät minua kuitenkin ihan sekopäänä, jos varaan ajan sitä varten, että tunnen vihaa muita ihmisiä kohtaan esimerkiksi sen takia, että he eivät tajua kouluttautua hyvään ammattiin, syövät lihaa, eivät huolehdi ympäristöasioista ja äänestävät kokoomusta. Ihan hullua!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:52"]

ei kannata ottaa itseään ja muita kamalan vakavasti. Pääsee helpommalla.

[/quote]

Tämä on erinomainen ohje. Ei tämä nyt niin vakavaa ole ainakaan vielä. 

Vierailija
22/25 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet otsakurtussa elävä lapsi, joka vihaa ja on katkera siihea asti kunnes menettää elämässään paljon (läheisiä) ja nouset pohjan ja menettämisen kautta tyynemmäksi ja tyytyväisemmäksi ihmiseksi. Tai sitten olet vain emotionaalisesti sokea muille ja neurologisesti kylmä ja ilkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen esimerkiksi tunnustava kristitty ja kaltaisesi ihmiset ovat aina tarvetulleita puhumaan kanssani asioiden tilasta. Kärkkäyttä en pelkää pätkääkään. Kokeilepa joskus keskustella ihmisten kanssa. Jos sinulla on mielipiteitä, tuo ne ilmi keskustelun lomassa, jos vastapuolikin tuo, mitäpä sitä sisään patoamaan.

Jos joku vaikka nyt sitten aidosti uskoo Jumalaan tuoden sen selkeästi esiin, niin kysy "miksi" ja kerro miksi sinä et usko. Siitä voi syntyä mielenkiintoinen keskustelu, jos kumpikin perustelee ilman juupaseipäs tykitystä. Sama pätee ihan mihin tahansa asiaan. Eivät sinun poliittiset näkemyksesi tai ajatuksesi asioiden tilasta ole sen oikeampia, kuin muillakaan.

Vierailija
24/25 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen esimerkiksi tunnustava kristitty ja kaltaisesi ihmiset ovat aina tarvetulleita puhumaan kanssani asioiden tilasta. Kärkkäyttä en pelkää pätkääkään. Kokeilepa joskus keskustella ihmisten kanssa. Jos sinulla on mielipiteitä, tuo ne ilmi keskustelun lomassa, jos vastapuolikin tuo, mitäpä sitä sisään patoamaan.

Jos joku vaikka nyt sitten aidosti uskoo Jumalaan tuoden sen selkeästi esiin, niin kysy "miksi" ja kerro miksi sinä et usko. Siitä voi syntyä mielenkiintoinen keskustelu, jos kumpikin perustelee ilman juupaseipäs tykitystä. Sama pätee ihan mihin tahansa asiaan. Eivät sinun poliittiset näkemyksesi tai ajatuksesi asioiden tilasta ole sen oikeampia, kuin muillakaan.

Vierailija
25/25 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on pysynyt yllättävän asiallisena, tuhannet kiitokset siitä! Nyt tämän tunnevammaisen on kuitenkin pakko pötkiä pehkuihin. Mielelläni ottaisin kuitenkin vielä lisääkin vinkkejä vastaan, miten voisin parantaa omaa tunne-elämääni. En itsekään pidä siitä, millaisia tuntemuksia nykyään tunnen, joten ei ole ihmekään, että monet vastaajista pitävät minua ihan hulluna. 

ap