Loppukuukaudelle on rahaa jäljellä 200 e. Pärjäänkö? Sillä pitää ostaa ruoka, juoma, hygienia tuotteet jne.
Yleensä on rahaa paljon enemmän mutta on ollut yllättäviä menoa, ja loppukuukaudeksi on vain parisataa jäljellä. Sillä pitäisi elää ensi kuuhun asti. Onko syytä paniikkiin? Pitäisi ostaa ruokaa, kaljaa, hiusväriä, hammastahnaa jne.
Kommentit (34)
Jos syöt jouluruuatkin sukulaisen luona, ja sulla on 15€ per päivä rahaa, sulla menee yhden päivän raha hiusväriin ja hammastahnaan eli se päivä kun syöt kyläpaikassa.
Edelleen sulla on siis 15€ päivässä ruokaan, yksi ihminen syö ihan hyvin 5 eurolla päivässä, joten sulla jää joka päivä kymppi kaljaan, se vaan sitten että juotko kympillä joka päivä vai kahdella kympillä joka toinen päivä vai miten.
Aloituksessa ei mainittu onko lapsia, lemmikkejä jne. mutta jos sinkku ihminen jolla vuokrat ja laskut on tältä kuulta maksettu ei tuolla rahalla pärjää niin passittiaisin johonkin talouden hallinnan kurssille..
Siis yhdelle? Meillä tuo on normaali summa 3 aikuiselle 10 päiväksi.
Toki jouluna menee nyt enemmän kun syöjiä on 12
Mulla on viiskymppiä ja jotain hiluja ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet rikas. Minulla tilillä 19€. Siitä 5€ menee verenpainelääkkeisiin. 14€ ajalle 19- 31.12
Palsta ei petä ! Löytyihän täältä joku jolla menee minua huonomminkin.
Mutta tuo on jo niin huono tilanne, että pakko sanoa TSEMPPIÄ !
Sincc
Ja täälläkö meidän pitäisi ongelmasi ratkaista?
Onnellinen.ei mulla ole kuin 28 euroa,sillä pitäis elää tammikuun alkuun asti.Joulu kotona ilman joulua.Tuo menee ruokaan.
Mulla on tuon verran meille viidelle,ja jouluruoasta esim.kinkku ostamatta.Hyvin pärjäät.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minulle ainakin tulee rahaa viikottain, joten ei tarvitse pitkiä aikoja rahatta kärvistellä. Tälläkin viikolla toista sataa euroa osinkoja. Ensi viikolla tulee myös, ja samaten seuraavalla.
Ja varmasti silti kadehdit köyhien työmarkkinatukea, lapsikorotuskin on jopa n.3e./lapsi./päivä. Siis että kehtaavat. Ja toiset sai vielä koronatukeakin, me ei kylläkään saatu...
Et pärjää, jos keskustelupalstalta pitää kysellä omaa rahankulutustaan.
0/5
En tiedä. Minulle ainakin tulee rahaa viikottain, joten ei tarvitse pitkiä aikoja rahatta kärvistellä. Tälläkin viikolla toista sataa euroa osinkoja. Ensi viikolla tulee myös, ja samaten seuraavalla.