Loppukuukaudelle on rahaa jäljellä 200 e. Pärjäänkö? Sillä pitää ostaa ruoka, juoma, hygienia tuotteet jne.
Yleensä on rahaa paljon enemmän mutta on ollut yllättäviä menoa, ja loppukuukaudeksi on vain parisataa jäljellä. Sillä pitäisi elää ensi kuuhun asti. Onko syytä paniikkiin? Pitäisi ostaa ruokaa, kaljaa, hiusväriä, hammastahnaa jne.
Kommentit (34)
Eli noin 15 e päivä? Sillähän syö ja juo kuin Kuningas.
Vierailija kirjoitti:
"hygienia tuotteeet".
Ossta tervashamppoota.
Satanen/viikko. Riippuu siitä paljonko kaljaa tarviit.
Yleensä nämä topicit on luokkaa "Miten pärjätä kaksi viikkoa 10 eurolla?". Ei kukaan voi tosissaan panikoida, ettei pärjäisi paria viikkoa noin isolla rahalla.
Helposti. Tilillä 150e. Joululahjat ostettu, alkoholia en juo niin hyvin rahat riittävät loppuvuodeksi. Jos alkaa tekemään tiukkaa niin suosittelen, että jätät alkoholit ostamatta, jouluruuat on tärkeämpiä.
Kahdella sadalla saa 22 pulloa lempioluttani, joka riittää yhdeksi pitkäksi päiväksi.
You do The math.
Sinähän olet rikas. Minulla tilillä 19€. Siitä 5€ menee verenpainelääkkeisiin. 14€ ajalle 19- 31.12
Baariin ei ole asiaa ryyppäämään, mutta kyllä tuollakin rahalla voi helposti juoda laatikon viikko ja jää ruokaankin.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Tilillä 150e. Joululahjat ostettu, alkoholia en juo niin hyvin rahat riittävät loppuvuodeksi. Jos alkaa tekemään tiukkaa niin suosittelen, että jätät alkoholit ostamatta, jouluruuat on tärkeämpiä.
Jos tykkää kaljasta enemmän kuin kinkusta, miksi ihmeessä ostaisi silti kinkkua
Hammastahnatuubi maksaa jotain 0,5 - 3 € ja kestää kuukausia. Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Joulua en vietä enkä jouluruokia osta. Käyn sukulaisella syömässä sen jouluruokia, koska hän itse niin haluaa. Lahjoja ei anneta eikä vastaanoteta. Kalja on oikeastaan ainoa tekeminen näin koronajouluna, joten siitä en luovu.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet rikas. Minulla tilillä 19€. Siitä 5€ menee verenpainelääkkeisiin. 14€ ajalle 19- 31.12
Jos olisin noin köyhä niin menisin kyllä jo ruokajonoon tai johonkin.
No mä jättäisin noista hiusvärin ostamatta. Hiuksia ei oo pakko värjätä just nyt, ne voi värjätä sitten taas tammikuussa tai sitten kun on enemmän rahaa. Hiusvärit on aika kalliita ja jos rahaa on vähän, ei oo mitään järkeä laittaa niitä vähiä rahoja siihen.
200 euroa kahdeksi viikoksi on paljon. Harvoin on itselläni noin paljon rahaa tässä vaiheessa kuuta.
Hammastahnaa saa 2 eurolla. Älä osta hienoja merkkitahnoja, vaan tyydy tavalliseen.
Hiusväri ei ole välttämätön menoerä. Jos ostat sitä, osta halpaa. Harkitse, onko pakko värjätä hiukset juuri nyt.
Osta halpaa kaljaa kohtuullinen määrä, tai pieni määrä kallista.
Pyri syömään kotona. Jos syöt ulkona, syö halvalla. Älä mene hienoon ravintolaan.
Älä käy pubeissa tai yökerhoissa.
Älä shoppaile. Jos lahjat on ostettu, älä edes mene muuhun kuin ruokakauppaan, niin ei tule kiusausta ostaa jotain turhaa.
Jos ahdistaa, muista että jotkut joutuvat pärjäämään tän saman kaksi viikkoa 50 eurolla tai vähemmälläkin. Sulla on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No mä jättäisin noista hiusvärin ostamatta. Hiuksia ei oo pakko värjätä just nyt, ne voi värjätä sitten taas tammikuussa tai sitten kun on enemmän rahaa. Hiusvärit on aika kalliita ja jos rahaa on vähän, ei oo mitään järkeä laittaa niitä vähiä rahoja siihen.
Vaan kyllä 200 e riittäisi, kun hyvin suunnittelisi, vaikka siihen että värjäisi hiukset kampaajalla 130 e ja 70 e jäisi ruokaan ja muuhun. Olisiko tuollainen rahat käyttö järkevää? No, jokainen päättäkööt sen itse.
Vierailija kirjoitti:
"hygienia tuotteeet".
Joopa, onko hiusväri ja kalja ihan välttämätöntä, jos rahat on vähissä ja hampaat voi pestä ruokaöljyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin noin köyhä niin menisin kyllä jo ruokajonoon tai johonkin.[/quote
Johonkin? Mihin johonkin?
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hygienia tuotteeet".
Joopa, onko hiusväri ja kalja ihan välttämätöntä, jos rahat on vähissä ja hampaat voi pestä ruokaöljyllä.
200 eurolla saa paljon enemmän kuin välttämättömimmän.
AP, osta sitä halpaa hammastahnaa, äläkä kokeile tuota ruokaöljyvinkkiä.
Hammastahnaa saa Liiteristä 0,79 e iso tuupi.
"hygienia tuotteeet".