Ärsyttää, että naama näyttää eripäivinä erilaiselta
En tiedä olenko ruma vai kaunis. Omaan silmään se ainakin vaihtelee ihan päivästä riippuen, yleensä näytän mielestäni rumalle, mutta on myös päiviä jolloin näytän ihan kauniilta (harvemmin kylläkin).
Sekin vaihtelee että joinain päivinä näytän jotenkin hirveän miehiselle kasvoista vaikka olen siis nainen.
En tiedä huomaako kukaan muu näitä muutoksia minussa, mutta tuntuu että saan parempaa kohtelua ihmisiltä silloin kun minulla on omasta mielestänikin hyvä naamapäivä.
Syömiset, liikunta, hormonit jne. tietenkin vaikuttaa tuohon miltä näyttää milloinkin, mutta ikinä en ole kyllä kenessäkään muussa ihmisessä huomannut että heillä vaihtelisi näin suuresti se miltä näyttää, ehkä nyt jotain pieniä väsymyksen merkkejä saattaa välillä huomata. Mutta minun naamassani ero on kuin yö ja päivä.
Hävettää, kun tuntuu ettei halua nähdä ketään silloin kun on huono naamapäivä kun siinä rapistuisi se kuva minusta, kun joku ihminen on nähnyt minut hyvänä naamapäivänä.
Kommentit (11)
Jos olet juonut liian vähän vettä, niin kasvot voivat olla hieman turvonneet seuraavana päivänä. Ero on minimaalinen, mutta sen huomaa heti jos katsot kasvojasi peilistä päivittäin.
Mä olen tasaisesti ruma. Ruma ihan joka päivä, aamusta iltaan. Varmaan öisinkin, kun kuorsaan kuola suunpielestä valuen.
Kyllähän se hormonikierron mukaan vaihtelee koska nesteitä on eri määrä.
Minulla myös. Nelikymppisenä alkoi muuttua. Naamasta näkyy vähäinen uni, stressi, huono ruokavalio ym. Toisena päivänä sitten kaunis.
Täytyy sanoa, että näin viisikymppisenä on joka aamu yllätys, kuka/mikä sieltä peilistä kurkistaa. Onko punakkaa, pöhöttynyttä naamaa, vai kalvakka ja roikkuvaa. Tuntuu, että naama palautuu tuttuihin uomiinsa vasta joskus puolen päivän jälkeen. Joku päivä jää varmaan ihan siihen aamuiseen kuntoon. Kyllä vanheneminen on ihanaa. Onneksi tämä ei ole enää niin vakavaa.
Mulla on ihan sama vika. Jopa silmät ovat eri malliset eri päivinä: toisina päivinä pienet tihrut, kun luomet ovat jotenkin kai turvoksissa, ja toisina liikkuva luomi on kauniisti näkyvillä kuin nukella. Välillä on ihan plösö naama, välillä taas posket kuopalla. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ehkä se vaikuttaa. Rumanaamapäivänä en todellakaan lähde mihinkään tapaamisiin kovin innoissani, vaikuttaa fiilikseen tosi paljon.
BDD? Et osaa hahmottaa ulkonäkösi kokonaisuutta. Keskityt liikaa yksityiskohtiin. Itselläni on ruumiinkuvan häiriö ja en tavallaan näe miltä näytän.
Hyvänä kasvo- ja hiuspäivänä voi ottaa selfien.
Ei siinä mitään jos itse näkee muutoksia, mutta muut eivät. Jos muut eivät kommentoi tai ihmettele muutosta, asian voi ohittaa, ei vain tuijottele peiliin niin paljon.
Vaihtelu on pääsi sisällä, eikä naamassa. Se miten sinua kohdellaan sekä riippuu tulkinnastasi, että omasta käytöksestäsi.