Mulla on paha mielenterveys ongelma
Johtuu kiusaamisesta jota on ollut kaikissa kouluissa missä oon ollut. Se on enimmäkseen ollut henkistä ja eristämistä porukasta täysin ulkopuolelle.
Nyt oon ollut kotona jonkun 7vuotta ja tuntuu että terapiasta ei ole apua kun menneiden purkaminen ahdistaa enemmän. Mulla on hirveitä pelkotiloja ja haluankin olla vaan yksin omassa huoneessa. Lääkitys on mutta en vain kykene ulos.
Jos lähden lenkille tulee edelleen sellainen tunne että kaikki tuijottaa ja nauraa. Sitä mulle tehtiin koulussa . Ja sielä huudeltiin kaikenlaista kun kävelin muiden ohi.
Nyt nää pelot on kasvaneet tosi isoiksi. Enkä pysty jatkamaan terapiaa kun tosiaan liian huono olo tulee menneiden muistelusta.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, mulle roskienvieminenkin on haastavaa vaikka asun omakotitalossa.
Kommentit (38)
Ap , jos huomaat jonkun seuraavan niin kysy siltä
Miksi seuraat minua? Oletko vakooja?
Sit kävelet sen perässä , kunnes joku soittaa poliisit.
Sit kerrot poliiseille että se tyyppi seuraa sua ja ne poliisit laittaa sen hoitoon...eiku
Vierailija kirjoitti:
Ap se elätkö vai kuoletko EI KIINNOSTA KETÄÄN.
ketään ei edes kiinnosta panna sua tai kiusata sua.
Olet täysin sekaisin ja kuvittelet että sun haiseva kehos ja p.askainen liimaletti kiinnostaa ketään.
EI KIINNOSTA...ei ees sun psykiatria...se vaan nostaa palkkaa ja kuuntelee nappikuulokkeilla kirjaa kun sä haiset
En oo vieny viikkoihin roskia ulos...ap
yööök..mikä ihmeen ketju tää on
apta tuijotetaan ..koska se elää jätekasassa
Kyse ei ole siitä, haisenko tai pidänkö itseäni kauniina. Oon nainen, joka huomaa miesten jatkuvat katseet ja tuijotukset ja ahdistuu/kiusaantuu niistä.
Ymmärrän, että varsinkaan miehet eivät välttämättä tajua että mikä tässä on ongelmana. Jotkut vaan kiusaantuu helpommin, ja varsinkin miesten katseet (jotka voivat viestiä seksuaalisesta kiinnostuskesta) ovat kiusallisia.
Ennen kuin kukaan syyllistää: en haise vulvalle. Ja vaikka haisisin, niin tuijotus on kummallista.
Voiko kukaan nainen samaistua? Tai kenties mies vastaavassa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä kuulen niitä ääniä päässäni kun kukaan muu ei kuule mitään naureskelua tai tuijottamista
Koulukiusaaminen on saattanut jättää sut varpailleen. Terapia auttaa.
Höpöhöpö. Lopeta vinkuminen ja tee elämästäsi sellaista kuin haluat sen olevan. Aikuinen ihminen voi tehdä mitä haluaa kun on asennetta.
Et ole enää koulussa tyhmien kakaroiden kiusattavana. Olet aikuinen ja kukaan ei kiinnitä mitään huomioo sinuun kun lähdet ulos. Kaikki muutkin ihmiset ovat yleensä 100 % kiinnostuneet vain itsestään, miltä näyttää ja mitähän kaikki muut ajattelevat vaikkei todellisuudessa ole kukaan järin kiinnostunut.
Aikuisten maailmassa kiusaajia vihataan ja aina löytyy joku niin vahva joka onnistuu nujertamaan ne. Minä nujersin työelämässä kiusaajat jos joku harva uskalsi yrittää. Älykkyydelleni eivät kiusaajat pärjää. Äkkiä sai maistaa omaa lääkettään. Autoin myös muita kiusattuja. Kiusaajat ovat kaikkein heikompia ihmisiä niin että niiden heikot kohdat ovat helposti löydettävissä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000001056652.html
Lopeta se terapia kokonaan ja turruttavat lääkkeet. Jos ei ole töihin mahdollista päästä niin työttömien kuntouttavaan tai mielenkiintoisiin harrastuksiin ihmisten pariin. Mikä harrastus esimerkiksi kiinnostaisi jotta pääsisit kannustavien ihmisten pariin. Älä jää kokonaan kotiin pää peiton alle sillä jos olet koko ajan yksin niin et pääse siitä samaa kehää kiertävästä menneisyydestä koskaan eroon.
Mulle kun muistutettiin vähän väliä nuoruuteni töppäyksistäni niin jätin sen ihmisen kokonaan. Sanoin että helkutin hyvä kuin itse olet ollut ihan täydellinen niin että hae samankaltaista seuraa.
Mulla sama tilanne melkein. Mua kiusattiin lukiossa (pojat) siitä että muka haisen. Kävin jatkuvasti suihkussa ym.. sama juttu jatkui AMk ssa. Ei ole koskaan ollut kavereita sen jälkeen . Töissä joutunut hiljaisuuden ja eristäytymisen takia entistä eristetymmäksi. Sitten irtisanottiin ja nyt ollut pari vuotta kotona. Itsekään en oikein lenkille uskalla mennä tuttujen ja tuntemattomien takia.
Aivan naurettavaa että lääkkeillä ja terapialla se ongelma olisi häipynyt. Jospa vaan ottaisi itse ne ongelmat käsittelyyn ilman muita ihmisiä ja kemikaaleja. Se terapeuttikin on vain ihminen ja ihan samalla lailla voisi terapoida itse itseäänkin lukemalla ne ihan samat jutut mitä terapeuttikin on lukenut.
Suurin osa ihmisistä on jossain vaiheessa elämäänsä joutunut sairaiden ihmisten kiusaamaksi. Koin koulu kiusaamista vaatteista varsinkin ylä asteella. Oli fyysistä väkivaltaa koulussa ja kotona. Kotona kun en totellut niin sain selkääni noin 14v. asti kunnes olin jo fyysisesti niin vahva että löin takaisin niin se loppui. Ajatella että pahoinpitelijä aikuinen lopetti kurittamiseni kun pelkäsi saavansa takasin. Minkälainen raukka sellainen aikuinen on joka fyysisesti pahoin pitelee vaan sellaista joka on puolustuskyvytön.
Meilläkin oli sairas uusperhe jossa ei ollut mitään tervettä. Aivan sairaan sekavaa uusperhe kuvioo nykyajan lapset joutuvat kokemaan. Niiden vanhemmat ovat ihan sekaisin niin kuin käkikello.
Jos vaan ei ole jotain sekopäistä uusperhettä niin aika terveppäinen ihminen silloin vielä on.
Väkivallan malli tulee omasta lapsuuden perheestään ja sitten kun perustetaan omaa perhettä niin jatketaan samalla mallilla kun muitakaan malleja ja keinoja ei ole.
Kiusaaja tulee sellaisesta perheestä jossa aikuiset, kasvattajat ovat välinpitämättömiä. Rajoja ei ole asetettu mitä saa tehdä tai ei. Empatia kyky, toisen ihmisen asemaan meneminen puuttuu kuten psykopaateilla. Ne eivät tunne toisen ihmisen tuskaa. Narsisti tulee kun kun ei ole kasvatettu tai se on ollut puutteellista. eikä ole jaksettu.
Sitten on painostus suvun jatkamiseen. Sinä et ole yhtään mitään jos ei pakko lasta tule. Omalla elämällä ei saakkaan tehdä mitä tahansa ja päättää siitä ihan itse. Jos et tee mitä yhteisö määrää niin jäät yksinäiseksi. Vain lasten synnyttämisen mukaan arvotetaan ihminen ja muuten ei ole mitään.
Lapsettomille tuttuja ajatuksia vai mitä.
Tehotuotanto vie kaikki tärkeät ravinteet ruuasta. Niitä tarvii ottaa purkista...
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on iso ongelma yhteiskunnassa. Siitä tulee miljoonien, kymmenien ehkä satojen miljoonien kustannuksia vuosittain.
Syrjäytymistä, sairaspoissaoloja ja sosiaalipalvelujen käyttöä. En halua edes ajatella mitä minä olen maksanut yhteiskunnalle. Ehkä se on niiden kiusaajien selkänahasta pois verovaroina.
Sanoma pahoittelee osallisuuttaan kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Väkivallan malli tulee omasta lapsuuden perheestään ja sitten kun perustetaan omaa perhettä niin jatketaan samalla mallilla kun muitakaan malleja ja keinoja ei ole.
Kiusaaja tulee sellaisesta perheestä jossa aikuiset, kasvattajat ovat välinpitämättömiä. Rajoja ei ole asetettu mitä saa tehdä tai ei. Empatia kyky, toisen ihmisen asemaan meneminen puuttuu kuten psykopaateilla. Ne eivät tunne toisen ihmisen tuskaa. Narsisti tulee kun kun ei ole kasvatettu tai se on ollut puutteellista. eikä ole jaksettu.
Sitten on painostus suvun jatkamiseen. Sinä et ole yhtään mitään jos ei pakko lasta tule. Omalla elämällä ei saakkaan tehdä mitä tahansa ja päättää siitä ihan itse. Jos et tee mitä yhteisö määrää niin jäät yksinäiseksi. Vain lasten synnyttämisen mukaan arvotetaan ihminen ja muuten ei ole mitään.
Lapsettomille tuttuja ajatuksia vai mitä.
Ja jos ei jaksa elää, niin hirtto toimii aina
Minä olen sairas ja haluan paramyua. Kuinka teen sen?
Työnnä ihminen junan alle.
Haluan nauraa.
Puukota joltakin kurkku auki niin että soi.
Lue Juhani Mattilan Nöyryytys kirja. Löytyy esim. Book Beatista, jos ei pysty kirjastoon mennä lainaamaan
Ap kävele ihmisiä päin.
Siis et vaan väistä.
Tulet huomaamaan että 80% ihmisistä väistää sinua.
Mitä luulet sen tarkoittavan?