Mulla on paha mielenterveys ongelma
Johtuu kiusaamisesta jota on ollut kaikissa kouluissa missä oon ollut. Se on enimmäkseen ollut henkistä ja eristämistä porukasta täysin ulkopuolelle.
Nyt oon ollut kotona jonkun 7vuotta ja tuntuu että terapiasta ei ole apua kun menneiden purkaminen ahdistaa enemmän. Mulla on hirveitä pelkotiloja ja haluankin olla vaan yksin omassa huoneessa. Lääkitys on mutta en vain kykene ulos.
Jos lähden lenkille tulee edelleen sellainen tunne että kaikki tuijottaa ja nauraa. Sitä mulle tehtiin koulussa . Ja sielä huudeltiin kaikenlaista kun kävelin muiden ohi.
Nyt nää pelot on kasvaneet tosi isoiksi. Enkä pysty jatkamaan terapiaa kun tosiaan liian huono olo tulee menneiden muistelusta.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, mulle roskienvieminenkin on haastavaa vaikka asun omakotitalossa.
Kommentit (38)
Ehkä mä kuulen niitä ääniä päässäni kun kukaan muu ei kuule mitään naureskelua tai tuijottamista
Sulla on harhaluuloisuutta. Terapia tai lääkitys tai molemmat auttaa.
Itse olen ollut kymmenen vuotta vajaalla lääkityksellä, ja siitä seurasi tuon kaltaista. Oli vaikea olla ihmisten seurassa, ylitulkitsin heitä.
Suuriosa ihmisistä elää vain omaa elämäänsä, eikä mieti toisia juuri yhtään.
Täytyy olla kadullakin todella sekaisin tai kaunis, että joku katsoisi pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä kuulen niitä ääniä päässäni kun kukaan muu ei kuule mitään naureskelua tai tuijottamista
Koulukiusaaminen on saattanut jättää sut varpailleen. Terapia auttaa.
Muut ei tiedosta sitä. Terve ihminen suojelee psyykettään sulkemalla asioita tietoisesta mielestä.
Yhdyssanavirheet ja huono kieli voi johtoa masennuksesta tai psykoosista. Siinä ei ole mitään hauskaa. En ymmärrä, miksi jotkut vaivautuvat nauramaan sille. Reilumpaa olisi kysyä, tarvitseeko apua.
Ap, onko sulla ystäviä? Jos jotenkin pääsisit alkuun normaalielämässä. Koulukiusaaminen jättää häpeää. Tuntee häpeää sen lisäksi, että kiusataan maanrakoon.
No joo onha noita virheitä ihan sun ilo ks nii tä te een
Kiusaaminen on iso ongelma yhteiskunnassa. Siitä tulee miljoonien, kymmenien ehkä satojen miljoonien kustannuksia vuosittain.
Syrjäytymistä, sairaspoissaoloja ja sosiaalipalvelujen käyttöä. En halua edes ajatella mitä minä olen maksanut yhteiskunnalle. Ehkä se on niiden kiusaajien selkänahasta pois verovaroina.
Sellainen järjestö kuin Verso koittaa vähentää kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on iso ongelma yhteiskunnassa. Siitä tulee miljoonien, kymmenien ehkä satojen miljoonien kustannuksia vuosittain.
Syrjäytymistä, sairaspoissaoloja ja sosiaalipalvelujen käyttöä. En halua edes ajatella mitä minä olen maksanut yhteiskunnalle. Ehkä se on niiden kiusaajien selkänahasta pois verovaroina.
Se on yhtä lailla kiusaajat, joita pitäisi auttaa. Muuten he jatkavat toimintaa koulun jälkeen armeijassa, opiskeluissa ja työelämässä. Valtavasti kustannuksia ja resurssien menetystä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut poissa työelämästä koko aikuisikäni. Siitä tulee aikamoinen potti jo verovaroina. Sen lisäsi eläkkeet, menen takuueläkkeellä suoraan. Lisäksi muu sosiaalipalveluiden käyttö.
Ensimmäiseksi sinun täytyisi selvittää, tuijottavatko ja nauravatko tuntemattomat ihmiset sinulle oikeasti ulkona. Siis jotenkin epätavallisen paljon (kaikkia tuijotetaan ja naureskellaan joskus). Todennäköisesti eivät, mutta faktojen selvittäminen auttaa sinua eteenpäin. Ehkä joku läheinen ihminen voi auttaa sinua selvittämään asian?
Sen jälkeen voit ruveta rakentamaan oikeanlaista suhtautumista ihmisten ilmoille menemiseen, siihen liittyviin ongelmiin sekä menneisyyden traumoihin ja niistä parantumiseen. Oikeanlaisella suhtautumisella tarkoitan, ettei esim. anna sille liian suurta painoarvoa, jos joku joskus tuijottaa. Tässä voi auttaa terapia, mutta itsekin voi käydä läpi em. asioita aika pitkälle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minusta kiusaamisessa ei ole mitään hauskaa. Ei ole.
Jos yhdenkin kiusatun saisi kuormittamasta sosiaalipalveluita maksamaan veroja. Saajasta maksajaksi.
Lopulta me kaikki suomalaiset maksetaan siitä hintaa verovaroina ja muutenkin yleisenä turvattomuutena. Se ei ole kiusatun ongelma: se on oikeastaan meidän kaikkien ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdenkin kiusatun saisi kuormittamasta sosiaalipalveluita maksamaan veroja. Saajasta maksajaksi.
Lopulta me kaikki suomalaiset maksetaan siitä hintaa verovaroina ja muutenkin yleisenä turvattomuutena. Se ei ole kiusatun ongelma: se on oikeastaan meidän kaikkien ongelma.
Kaikkien, jotka ruokkivat lapsissaan kiusaajan mentaliteettia pitäisi miettiä tätä. Lopulta yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se ole ainoa ongelmasi. Et myöskään osaa yhdys sanoja
Lähde menee trolli. Olet oksettava kun levität pahaa oloa toisten ketjuihin joissa uskallettu avautua.
Hienoa AP kun avaudut asiasta. Olet rohkea. Jatka terapiaa. Tämä maailma on tällä hetkellä se joka on vinoutunut. Tuo neon maailma jossa on instat ja epätodellinen kiiltokuva maailma on valhetta. Jokainen meistä on sisimmissään yksin välillä rikki, välillä hajalla. Uskon että löydät kyllä monia samankaltaisia eihän meillä muuten olisi tuollaisia jonoja.
Se on vahvuutta ja rohkeutta puhua asiasta. Tämä palsta täynnä heitä jotka tarvitsisivat apua niinkuin tuo trolli mutteivat ole rohkeita sitä hakemaan.
Lähetän tsemppiä ja valoa. Olin nuorena masentunut vakavasti ja nyt päässyt tasapainoon.
Tunnen monia joilla samanlaisia juttuja kuin sinulla ja ovat päässeet vaiheista yli. Aivot kehittyvät 28v asti ja ovat plastista materiaalia, voivat muuttua läpi elämän ja saada uusia synapseja. Käytän enää unilääkettä tarvittaessa.
Älä koskaan luovuta. 💜
Menneille ei enää mahda mitään niin mitä ihmeen hyötyä menneiden märehtimisestä oikein on. Unohtaa ja keskittyy tulevaisuuteen ja ihan uusiin asioihin. Kaiken uuden kehityksen estää juuri se kun pitää märehtiä sitä menneisyyttä koko ajan. Jätä sellaiset ihmissuhteet jot muistuttavat tai tuomitsevat nistä menneistä asioista koko ajan. Sairasta on se miksi ihminen miettii 90 prosenttia menneisyyttään ja loput tulevaisuuttaan kun se pitäisi olla toisinpäin.
Hengen ongelmaan ei ole kemiallista ratkaisua.
Ei kait siinä auta, kuin ulos vaan.
Kyllähän meitä on monenlaista kulkijaa.
Kukaan sen kummemmin huomioi, yleensä.