Tienaan 60000/vuosi. Paljon vai vähän?
Kommentit (64)
Vierailija wrote:
Mun näkökulmasta se on hyvin. Itse tienaan korkeakolutettuna noin 35000e/vuosi.
Minä lähihoitajana enemmän. Toki vuorotyö, mutta sopii minulle.
Vierailija wrote:
Aa luulin nettona..
Eihan se ole oikein mitaan loppuviimeksi
Onko n 30 000e/v netto. Eihan se ole kuin n. 800e/kk enemman henkilolla joka tienaa joku paritonnia kuussa.Vahan saa enemman ruokaa ja ehka ulkomaan matkan
Ajattelit sitten, että menee puolet veroon?! Minun vuositulot 62000€ brutto, veroa menee 26,5%.
Ite oon 33v, tienaan 47.000 vuodessa ja jos saan bonuksen niin hieman yli 50.000. Tässä on oma palkka lähes tuplaantunut bruttona siitä mitä tienasin reilu pari vuotta sitten lopputyöntekijänä ja käteen ei jääkään enää mitään. Verotus on aivan sairas ja itseasiassa käteen jää nyt vähemmän 2023 3986€ kuukausipalkalla kuin 2020 2100€ kun ottaa huomioon inflaation/kaiken kallistumisen ja nämä sairaat verot… Asun edelleen samassa asunnossa jne ja ennen sain helposti sivuun 500€ kuukaudessa, mutta nyt se ei ole enää yhtä helppoa… nettopalkassa ei paljon eroa vaikka brutossa merkittävä ero…
Tuo on varmaan monelle täällä paljon. Se on kuitenkin vaan insinööritason vuosipalkka kokemusvuosilla, monellakin alalla siis aivan normi liksa
Yh tienaa 10 euroa tunnille käteen.
Monet kuvittelee, että joku 50 000 - 70 000 Euroa on tosi isot tulot. Tiedoksi vaan, ei silläkään leveästi elä. Itse tienaan noin 56 000 tänä vuonna ja ihan tasan tilipäivästä toiseen mennään. Käteen tulee noin 3000 ja siitä kun maksaa elämisensä... apua. Mies tienaa hieman vähemmän. Toki elämä on sillai helppoa, että on varaa käydä vaikka ulkona syömässä ex tempore yms., mutta monista asioista joutuu tinkimäänkin. Nyt sain tilin perjantaina ja jäljellä 1400. Sieltä on mennyt jokunen lasku ja laina. Näin se hupenee. Parin päivän päästä menee vakuutusmaksut 300 Euroa, niin sitten onkin enää tonni kuukaudeksi käyttää.
Minä tienaan n. 80 000 e ja en ole mielestäni rikas. Rahat riittävät normi elämiseen hyvin, mutta siinä se. Elätän vain itseni, joten jos 60 000 eurolla joutuu elättämään esim. vielä alaikäisiä lapsia, niin ei tuo mitenkään iso ansio ole sellaiseen.
Vierailija wrote:
Monet kuvittelee, että joku 50 000 - 70 000 Euroa on tosi isot tulot. Tiedoksi vaan, ei silläkään leveästi elä. Itse tienaan noin 56 000 tänä vuonna ja ihan tasan tilipäivästä toiseen mennään. Käteen tulee noin 3000 ja siitä kun maksaa elämisensä... apua. Mies tienaa hieman vähemmän. Toki elämä on sillai helppoa, että on varaa käydä vaikka ulkona syömässä ex tempore yms., mutta monista asioista joutuu tinkimäänkin. Nyt sain tilin perjantaina ja jäljellä 1400. Sieltä on mennyt jokunen lasku ja laina. Näin se hupenee. Parin päivän päästä menee vakuutusmaksut 300 Euroa, niin sitten onkin enää tonni kuukaudeksi käyttää.
Miten ihmeessä saat menemään palkkasi ja vielä puoliso tienaamassa? Olemme neli henkinen perhe, okt, yksi auto. Nettotulot 5500€ ja säästöön jää 1500€ ja tilipäivää ei tarvi odotella, eikä säästöjä käytellä. Okt ei ole pieni eikä vanha.
Ei ole vähän, mutta ei tuota paljoksikaan voi sanoa.
Tienaan ekaa kertaa elämässäni tänä vuonna yli 60 000 ja voin kertoa että ei tosiaan kannata. Veroprosentti nousi 23 -> 26 ja käteen ei jää juurikaan enempää kuin peruspalkallani 40 000. Arki on ihan samaa paskaa paitsi että koko vuoden tein hulluna ylitöitä ja extratöitä että pääsin viikoksi luksuslomalle mutta sen takia en ehkä enää seuraavaa vuotta vetäis samaa rallia. Progressiivinen verotus on perseestä eikä arvosta työntekoa ja ahkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Aa luulin nettona..
Eihan se ole oikein mitaan loppuviimeksi
Onko n 30 000e/v netto. Eihan se ole kuin n. 800e/kk enemman henkilolla joka tienaa joku paritonnia kuussa.Vahan saa enemman ruokaa ja ehka ulkomaan matkan
Tekee se vaikka tonni kuukaudessa pitkässä juoksussa paljon. Toisekseen olen aina ajatellut eron olevan kädestä suuhun elämisen ja sen välillä miten toinen voi sijoittaa ja näin rikastuu.
Jos toinen laittaa tonnin joka kuukausi sijoituksiin ja katsotaan tuotoksi 7 % niin se on 20 vuoden päästä 520 926,66 €
Oot kyllä oikeassa en ole ollut tarpeeksi älykäs perehtyäkseni sijoitusmahdollisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
seppo77 kirjoitti:
ite tienaan tuon verran kanssa, eikä tosiaan ole kummoinen palkka enää ikäisellini (43V mies, kaksi lasta ja puoliso). Suomen verotus on semmoinen, että tosi paljon joutuu näistä suht perustuloista maksamaan veroa. Itellä tuossa summa on mukana autoetu, niin käytännössä käteen jää tuosta tulosta noin 2400€ //kk. Ei se ole kovin kummoinen summa. Koko ajan joudun höyläämään Visaa. Vaimolla on sitten tulot hieman vähemmän ja pystytään elämään perhe-elämää. Maksamaan asuntolainaa, hankkimaan kaikkea mitä 4hengen taloudessa aivan välttämätöntä. Rahaa ei kuitenkaan juurikaan jää, mutta tietty jostain nyt voisi säästää. Elämä on kuitenkin hyvin ja olen onnellinen. Kaikkea muuta kuin erityisen rikas kuitenkaan - aivan peruselämään PIrkanmaalla riittää tuo 60 000€ tulovirta ja perhe-eleämässä myös vaimolla hyvä olla sitten tuloa lähemmäs saman verran. Nykysin on niin helkutin kalli
Verotus + tuet ovat Suomessa sellaisia, että kaikki työntekijät saavat sen pari kolme tonnia käteen. Sama se täällä mitä teet työksesi. Pääomatulot sitten erikseen.
Onhan tuo jo sikahyvä ansiotaso, sillä melkein pääsee ylimpään tulodesiiliin.
itse tienaan n 100.000EUR enkä ole rikas. PK-seudulla asuminen on kallista, perheessä 2 autoa jne. sijoituksissa muutama satku ja talo on velaton, mutta ei tässä olle rikkaita. Tosin kaikki on suhteellista
Eläkkeeni on tuon verran.,mutta verotus tosi kova.
Meillä ansaitsemme n. 110 000€/vuosi yhteensä (mies 80 000 ja minä 30 000) ja se rittää tällaisessa maaseutukunnassa aivan mainiosti elämiseen.
Tuttavat kaupungeissa ovat melko perseaukisia vaikka tulot ovat suuremmat, koska asuntovelat syö paljon ja kaikki muukin maksaa usein enemmän esim. kiinteistövero, erilaiset vakuutukset jne.
Aikoinaan tätä ajatellen valitsimme hyvin.
No meillä tulee kuussa yli 30 000e.