Tienaan 60000/vuosi. Paljon vai vähän?
Kommentit (64)
Liian paljon yksinhuoltajalle. Joku 1800e/kk olisi hyvä.
yritätkö esittää jotain tuollakin?
Forbes tahi muu ei juurikaan vielä noteeranne, ei mekään.
Ihan ok summa, tosin kaiki menee, mikä tulee. Verotus on niin kova, että saisi tulla reilu palkankorotus ennen kuin huomaisi
Olisin tyytyväinen, onhan tuo kuitenkin selkeästi yli mediaanin. Oma palkkani on siinä mediaanin kieppeillä eli vuosituloiksi muutettuna 44 000/vuosi. Toimeen tulee silläkin.
Riippuu paljonko teet työtunteja tuon eteen.
Kerro myös kuinka monta tuntia teit töitä tuon eteen niin sitten voidaan keskustella lisää.
Mun näkökulmasta se on hyvin. Itse tienaan korkeakolutettuna noin 35000e/vuosi.
Tienaan hieman enemmän nettona ja yksin asustelen. Sinänsä mukavaa, kun ei tarvitse miettiä raha-asioita muuta kuin mitä niillä oikein tekee.
Minulla vuositulot 74000 e (juuri laskin uuden verokortin). Ja en tunne itseäni rikkaaksi. Verotus kyllä tasaa asioita, mutta ihan hyvin tulen toimeen näin yksinään, välillä vähän opiskelija-lastani tukien. Ei tarvitse laskea joka euroa kaupassa, mutta ei voi holtittomasti tuhlaillakaan. Rahat riittävät ja vähän jää säästöönkin, joka kuitenkin taas hupenee kun tulee auton vaihdon aika.
Ap, kertoisitko, mikä koulutus sinulla on?
ite tienaan tuon verran kanssa, eikä tosiaan ole kummoinen palkka enää ikäisellini (43V mies, kaksi lasta ja puoliso). Suomen verotus on semmoinen, että tosi paljon joutuu näistä suht perustuloista maksamaan veroa. Itellä tuossa summa on mukana autoetu, niin käytännössä käteen jää tuosta tulosta noin 2400€ //kk. Ei se ole kovin kummoinen summa. Koko ajan joudun höyläämään Visaa. Vaimolla on sitten tulot hieman vähemmän ja pystytään elämään perhe-elämää. Maksamaan asuntolainaa, hankkimaan kaikkea mitä 4hengen taloudessa aivan välttämätöntä. Rahaa ei kuitenkaan juurikaan jää, mutta tietty jostain nyt voisi säästää. Elämä on kuitenkin hyvin ja olen onnellinen. Kaikkea muuta kuin erityisen rikas kuitenkaan - aivan peruselämään PIrkanmaalla riittää tuo 60 000€ tulovirta ja perhe-eleämässä myös vaimolla hyvä olla sitten tuloa lähemmäs saman verran. Nykysin on niin helkutin kallista perheasunnotkin yms. elämä ylipäätään. Pääkaupunkiseudulle ei ikinä lähdettäisi, jollei tienaisi selvästi enempi tai olisi jotain muuta varallisuutta takana. Ollaan tietty kouluja käyty ja hyvissä ammateissa, mutta kuitenkin näen tuon vain nykyhinnoilla yms. elämäntilanteeesta riippuen suht perustuloksi työssäkäyvälle - pärjää tuolla.
Onpa sinulla iso penis ja nopea auto!
seppo77 kirjoitti:
ite tienaan tuon verran kanssa, eikä tosiaan ole kummoinen palkka enää ikäisellini (43V mies, kaksi lasta ja puoliso). Suomen verotus on semmoinen, että tosi paljon joutuu näistä suht perustuloista maksamaan veroa. Itellä tuossa summa on mukana autoetu, niin käytännössä käteen jää tuosta tulosta noin 2400€ //kk. Ei se ole kovin kummoinen summa. Koko ajan joudun höyläämään Visaa. Vaimolla on sitten tulot hieman vähemmän ja pystytään elämään perhe-elämää. Maksamaan asuntolainaa, hankkimaan kaikkea mitä 4hengen taloudessa aivan välttämätöntä. Rahaa ei kuitenkaan juurikaan jää, mutta tietty jostain nyt voisi säästää. Elämä on kuitenkin hyvin ja olen onnellinen. Kaikkea muuta kuin erityisen rikas kuitenkaan - aivan peruselämään PIrkanmaalla riittää tuo 60 000€ tulovirta ja perhe-eleämässä myös vaimolla hyvä olla sitten tuloa lähemmäs saman verran. Nykysin on niin helkutin kallista perheasunnotkin yms. elämä ylipäätään. Pääkaupunkiseudulle ei ikinä lähdettäisi, jollei tienaisi selvästi enempi tai olisi jotain muuta varallisuutta takana. Ollaan tietty kouluja käyty ja hyvissä ammateissa, mutta kuitenkin näen tuon vain nykyhinnoilla yms. elämäntilanteeesta riippuen suht perustuloksi työssäkäyvälle - pärjää tuolla.
Minulla jää 44 000 euron vuosibrutosta käteen noin 2300 e/kk, eli verotus kyllä tosiaan tasaa tuloja.
Aa luulin nettona..
Eihan se ole oikein mitaan loppuviimeksi
Onko n 30 000e/v netto. Eihan se ole kuin n. 800e/kk enemman henkilolla joka tienaa joku paritonnia kuussa.
Vahan saa enemman ruokaa ja ehka ulkomaan matkan
joo, kuten kirjoitin , niin minulla tuohon summaan sisältyy autoetu, siksi nettotuloni on tuo minkä ilmoitin kirjoituksessa. Auto on kuitenkin ollut hyvä, kun sen on saanut ns. palkan päälle.
Riippuu mikä valuutta. Ruplissa melko kehno.
En osaa sanoa. Tienaan viisi tonnia vähemmän vuodessa ja olen perheellinen. Ihan sopiva summa.