Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suunnitellut alkavani hävittää äitini romuja jo hänen eläessään

Vierailija
18.12.2020 |

Hänen kaksionsa on oikeasti lattiasta kattoon täynnä tavaraa. Roudasi omakotitalosta mukaan niin paljon kuin mahdollista ja sieltäkin meni 2 lavallista tavaraa kaatopaikalle.
Nyt alkaa tulla alkavia dementian merkkejä, kysyn voinko viedä jotain varastokoppiin ja sinnehän mahtuu..
Mitä mieltä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaa ja rikkinäistä voi ainakin surutta viedä hävitykseen koko ajan.

Vierailija
2/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa taktiikkaa olen itse käyttänyt hamstraavien appivanhempien romujen suhteen, selvää rikkinäistä roskaa olen vienyt kaatopaikalle ja mitään niistä eivät ole kaivanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no, sunhan huoleksi ne jää, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
4/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen samaa miehen hamstrauksen kanssa: se kantaa toisesta ovesta sisälle ja minä toisesta pihalle. Vie vain, riesoiksi ne jäävät kuitenkin. Tuskinpa edes muistaa kaikkea mitä on.

Vierailija
5/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei pysty asumaan lattiasta kattoon täynnä olevassa asunnossa, koska siellä yksinkertaisesti on vaarallista.

Tyhjennä verkkokellari ja kaapit heti turhasta ja pistä pikkuhiljaa näkyviä tavaroita niihin.

Vierailija
6/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksaisi. Jos kitkuttaa siellä 10 wuotta, niin 10 vuoden projekti.

Helpompi sitten vaan kerralla häwittää.

Sincc

Vierailija
7/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suuri määrä tavaraa niin pakkohan tuo on tehdä, koska muuten siivoat hänen kuoleman jälkeen kolme kuukautta 24/7 ja otat pitkät loman omasta työstäsi. Siivoaminen vie hirveästi aikaa.

Sille, joka kuvittelee siivoavansa vanhan ihmisen siistinkin asunnon parissa viikossa, ei ole realismia.

Vierailija
8/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly yrittää tehdä samaa äitini tavaroiden kanssa, mutta äiti haluaa aina ensin kuvata sen, mitä ollaan viemässä varastoon. Sitten hän laittaa minut sen kuvan kanssa varastolle katsomaan, onhan se yhtä siellä. Jos ei ole, lähtee kälylle vihainen soitto, että se pitää korvata.

Vierailija
9/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on suuri määrä tavaraa niin pakkohan tuo on tehdä, koska muuten siivoat hänen kuoleman jälkeen kolme kuukautta 24/7 ja otat pitkät loman omasta työstäsi. Siivoaminen vie hirveästi aikaa.

Sille, joka kuvittelee siivoavansa vanhan ihmisen siistinkin asunnon parissa viikossa, ei ole realismia.

Jos ainoa tarkoitus on viedä tavarat roskiin, niin asunnon saa tyhjäksi kahdessa päivässä (20 neliötä/päivä). Valmiiksi jätesäkit ja laatikot, joihin menee lahjoitustavara ja sitten vain lajittelemaan ainoana kriteerinä materiaali eikä mikään muu.

Vierailija
10/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hävitä jo nyt kaikki tarpeeton ja rikkinäinen. Minun äitini sai alzheimer-diagnoosin kolme vuotta sitten, siitä asti olen kuljettanut roinaa kierrätyspisteisiin, lahjoitellut pois ja polttanutkin, silti urakka ei ole lähelläkään valmista (tavaraa on siis yksi rintamamiestalo ja kaksi kesämökkiä täynnä). Yhtään tavaraa ei ole kukaan kaivannut eikä äiti niitä enää muistakaan.

Vierailija
11/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmilla ihmisillä on noin kova hamstraamisen tarvetta? Täyttävät jokaisen kaapin ja nurkan vanhoilla tavaroilla.

Esim. Monta vanhaa teippirullaa jotka eivät toimi enää.

Vierailija
12/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuisi jos joku tulisi tyhjentämään sun asuntos?

Vierailija
13/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi roskaa voi hyvin hävittää. Puolison isoisä säästää esimerkiksi leipäpussien sulkijoita. Niitä sitten hävitetään, kun ei niillä mitään tee. Samanlainen hamsteri vaikuttaa olevan, yksi huone asunnosta lattiasta kattoon täynnä tavaraa. Omakotitalosta muutettaessa vei tavaraa mökille ja ties minne säilöön, kun ei voinut heittää pois. Olisi helpompaa siivota, jos joka nurkka ei olisi täynnä tavaraa.

Oma isoisäni on täysin järjissään mutta järjettömän säästeliäs. Selvästi rikkinäisiä tavaroita ei saa hävittää vaikka korvaavat olisi jo olemassa. Välillä kaikkein rikkinäisimmät sukat tai lakanat eivät vain selviä pesusta.

Vierailija
14/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummolla on tapana varastaa aina kyläillessään milloin astioita, milloin koristeita. Viskoo ne roskiin ja tuumaa kyselijöille, että niillä on tarpeeksi tavaraa muutenkin, helpotan siivoamista, ei sellainen muoviroju mitään tavaraa edes ole.

Vierailija
15/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuisi jos joku tulisi tyhjentämään sun asuntos?

Tulisikin. Itse säilytän kaikenlaista vähäarvoista tai arvotonta "muistoesinettä", jotka eivät kuitenkaan tuo minulle mitään iloa, mutta en osaa hävittääkään niitä. Vieras konmarittaja katsoisi niitä romuja järkevyyden kannalta ja poistaisi tyynesti kaiken tarpeettoman.

Vierailija
16/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten tavaroita ei saa hävittää. Se on kavallus.

Jos sanot vieväsi varastoon, ja saat siihen luvan, vie varastoon. Muuten odota, että äitisi on kuollut, ennen kuin alat perintöä hävittämään!

Vierailija
17/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt, mistä 80-luvun jälkeen syntyneet ovat päätellleet, että heillä on oikeus tehdä vanhempiensa ja isovanhempiensa kodeille ihan mitä he itse haluavat. Tämä on tarpeeton ja roska, heitän sen siis pois - ai se oli kuva sinun muinaisesta emäntäkoulukurssistasi, no voi voi, meille kaikille muille se on jätettä, eikös ne ole jo kuolleetkin. Kaikki roskiin, millä ei ole perijöille taloudellista arvoa, muistot sulla on päässäs!

Jos ei halua siivota asuntoa perikuntana, niin löytyy monia palveluja, jotka tyhjentävät kämpän eikä siitä ole mitään vaivaa perikunnalle kuin muutaman satasen maksu. Tosin silloin hyväksyy sen, että mummon korut, rahakätköt jne. menevät sille tyhjentäjälle ja sehän tässä lienee isoin asia: haluan kaiken arvokkaan itselleni vaivaa näkemättä!

Vierailija
18/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi roskaa voi hyvin hävittää. Puolison isoisä säästää esimerkiksi leipäpussien sulkijoita. Niitä sitten hävitetään, kun ei niillä mitään tee. Samanlainen hamsteri vaikuttaa olevan, yksi huone asunnosta lattiasta kattoon täynnä tavaraa. Omakotitalosta muutettaessa vei tavaraa mökille ja ties minne säilöön, kun ei voinut heittää pois. Olisi helpompaa siivota, jos joka nurkka ei olisi täynnä tavaraa.

Oma isoisäni on täysin järjissään mutta järjettömän säästeliäs. Selvästi rikkinäisiä tavaroita ei saa hävittää vaikka korvaavat olisi jo olemassa. Välillä kaikkein rikkinäisimmät sukat tai lakanat eivät vain selviä pesusta.

Ai selkeää roskaa voi hyvin hävittää? Harmittaako, jos nappaan meikkisiveltimesi ja totean, että yksi riittää, loput on roskaa.

Vierailija
19/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole keksinyt, mistä 80-luvun jälkeen syntyneet ovat päätellleet, että heillä on oikeus tehdä vanhempiensa ja isovanhempiensa kodeille ihan mitä he itse haluavat. Tämä on tarpeeton ja roska, heitän sen siis pois - ai se oli kuva sinun muinaisesta emäntäkoulukurssistasi, no voi voi, meille kaikille muille se on jätettä, eikös ne ole jo kuolleetkin. Kaikki roskiin, millä ei ole perijöille taloudellista arvoa, muistot sulla on päässäs!

Jos ei halua siivota asuntoa perikuntana, niin löytyy monia palveluja, jotka tyhjentävät kämpän eikä siitä ole mitään vaivaa perikunnalle kuin muutaman satasen maksu. Tosin silloin hyväksyy sen, että mummon korut, rahakätköt jne. menevät sille tyhjentäjälle ja sehän tässä lienee isoin asia: haluan kaiken arvokkaan itselleni vaivaa näkemättä!

Pyydettiin tarjous talon tyhjentämisestä, 1500e, että ei ole ihan muutama satanen

Vierailija
20/51 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai selkeää roskaa voi hyvin hävittää? Harmittaako, jos nappaan meikkisiveltimesi ja totean, että yksi riittää, loput on roskaa.

Selkeää roskaa on esim. vuori jogurttipurkkeja mukeiksi (ei ole ikinä käytetty), piloille kuivuneet tuotteet (kynät, teipit jne.), järjetön määrä leipäpusseja koiran kakkapusseiksi (kun ei ole edes koiraa), rikkinäiset vaatteet räteiksi (ei niitä enää käytetä), veroilmoitukset 70-luvulta (ja sen jälkeenkin 7 viime vuotta lukuun ottamatta), C-kasetit (ei ole enää soitinta) jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän