Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiva partiolippukunta Hesassa uskonnottomalle?

Vierailija
12.05.2014 |

Tuleeko mitään mieleen? Oma lähipaikkamme on hyvin sidoksissa kirkkoon, joten se ei käy.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin lippukunta, joka ei ole suoraan paikallisen seurakunnan toiminnan osa. Esim. itse kävin partiota Turussa lippukunnassa, jonka taustaorganisaatio oli NNKY. Vaikka olikin kristillinen yhdistys, jonka tiloissa toimimme, käytännössä toiminta ei ollut ideologisesti uskonnollista. Kävimme kirkossa vain antamassa partiovalan ja siihenhän on nykyisin myös uskonnoton vakuutus olemassa vaihtoehdoksi, kuten sotilasvalan tapauksessakin.

Sinänsä minua uskonnollinenkin sisältö ei olisi häirinnyt, koska olen kristitty. Mutta ei se kyllä meidän lippukunnassa se NNKY näkynyt kuin kolon oven yläpuolen valokyltissä.

Vierailija
2/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahdessa on kansainvälinen, se taitaa olla uskonnoton. Voithan soittaa myös paritioliittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä suoraan Pääkaupunkiseudun partiolaisten toimistoon! Siellä ammatti-ihminen vastaa kysymyksiisi.

papa.toimisto@partio.fi | (09) 8865 1200

Listauksen Helsingin lippukunnista löydät täältä

http://www.paakaupunkiseudunpartiolaiset.fi/yhteystiedot/lippukunnat/helsinkilaiset-lippukunnat

Vierailija
4/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan parhaan kykyni mukaan täyttää velvollisuuteni Jumalaa, isänmaata ja kotia kohtaan, auttaa muita ja noudattaa Partiolakia. Oikeistolaista ja uskonnollista propagandaa riittää. Silti anna lasteni olla siellä.

Vierailija
5/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka monella lippukunnalla on seurakunta taustayhteisönä se ei juurikaan toiminnassa näy. Kerran vuodessa kolehti isommilla partiolaisilla ja pari lasta yhteisvastuukeräykseen vuosittain. Tuo edellisen viittaama vartiolaisten lupaus on vanhaa perua eikä ole enää käytössä. Soita lippukunnanjohtajalle ja kysele näistä asioista. Partio on hyvä harrastus, ei kannata pelästyä noita uskonnollisia ja isänmaallisia arvoja. Lippukunnat määräävät itse toiminnastaan. 

Vierailija
6/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 12:03"]

Lupaan parhaan kykyni mukaan täyttää velvollisuuteni Jumalaa, isänmaata ja kotia kohtaan, auttaa muita ja noudattaa Partiolakia. Oikeistolaista ja uskonnollista propagandaa riittää. Silti anna lasteni olla siellä.

[/quote]

Partiolle on myös vaihtoehto. Tervemenoa pikkupikkupioneereihin toteuttamaan kommunistista unelmaa ja levittämään stalinistis-leniniläis-marxilaista ilosanomaa sekä imemään itseensä kritiikitöntä propagandaa!

Vierailija
7/7 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että lapsen voi lähettää jonnekin hyväksikäytettäväksi ja pois jaloista?!!!