Tarviinko luvan reissuun kummilapsen kanssa?
Ajattelin viedä kummilapsen synttärilahjaksi Legolandiin. Tarvitaanko tähän jokin virallinen lupalappu vanhemmilta?
Kommentit (9)
Jos vanhempasi ovat elossa, niin kyllä.
Kannattaa aina kirjoituttaa jonkinlainen lupalappu sattuman varalta.
Ajattelin, että mentäisiin laivalla ja autolla. Onko olemassa tähän jotain virallista kaavaketta tai asiakirjaa? Vai riittääkö lappu, että minä Maija, Kain äiti, lupaan, että Marilla on lupa viedä Kai Suomen rajojen ulkopuolelle. Tarvitaanko todistajat? Poliisin leima?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:21"]
Ajattelin, että mentäisiin laivalla ja autolla. Onko olemassa tähän jotain virallista kaavaketta tai asiakirjaa? Vai riittääkö lappu, että minä Maija, Kain äiti, lupaan, että Marilla on lupa viedä Kai Suomen rajojen ulkopuolelle. Tarvitaanko todistajat? Poliisin leima?
[/quote]
Laivayhtiöllä on lupalappukaavake, joka pitää täytää ja vanhempien ja sun allekirjoittaa. Todistajia tai poliisia ei tarvita, jos lapsella on myös joku henkkari/muu matkustusasiakirja.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:27"]
[/quote]
Laivayhtiöllä on lupalappukaavake, joka pitää täytää ja vanhempien ja sun allekirjoittaa. Todistajia tai poliisia ei tarvita, jos lapsella on myös joku henkkari/muu matkustusasiakirja.
[/quote]
Niin, eikä se lupa ole sitä varten, että saat viedä lapsen ulkomaille, vaan sitä varten, että lapsi saa tulla sun kanssa laivalle, paheen pesään, ja sä lupaat olla sen valvojana siellä.
Ekana kannattaa kysyä kummilapsen vanhemmilta, antaako lapsen sun mukaan reissuun...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:27"]
[/quote]
[/quote]
Tätä en tiennytkään, kiitos. Täytyy pyytää vanhempia hankkimaan lapselle passi.
Mutta mitäs jos jotain sattuu reissun päällä? Poliisi pysäyttää ja alkaa ihmetellä, että mikäs lapsi tämä on?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:28"]
Ekana kannattaa kysyä kummilapsen vanhemmilta, antaako lapsen sun mukaan reissuun...
[/quote]
On kysytty. Ja ei kahta kysymystä, mikseivät antaisi. Olen monta kertaa tehnyt lapsen kanssa reissuja Suomessa. Lapsi saisi varmaan muuttaa meille, jos ottaisimme. :I Vanhemmat aina innoissaan, jos lapsi lähtee kanssamme vaikka viikoksi mökille,
Riippuu, millä välineellä menet. Lentokoneessa ei tarvita kuin lapsen passi. Laivalla tarviit lupalapun.