Vihkisormus valko -vai keltakultaa?
En jotenkin osaa millään päättää, tykkään molemmista kovasti. Jos päädyn keltakultaan alkaako joskus ahdistamaan väri, kun kaikilla muilla on valkoultaa? Onko valkokulta kestänyt teillä, kun löysin joitain keskusteluita joissa oli, että on katkennut tai tummunut pahasti sekä naarmuuntunut? Kihlasormusta ei ole, joten tulee vain tuo yksi sormus.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:14"]
Valkokulta on kohta kuin likainen hopea. Keltakulta ehdottomasti.
[/quote]
Tätä juuri pelkään. Onko monille käynyt niin?
AP
[/quote]
Miten teidän sormukset siten tummuu? Minulla hopeinen ja valkokultainen rinnakkain, ei kumpikaan ole tummunut. Päivittäin kädessä 8 vuoden ajan. Valkokulta vaan on paljon arvokkaampaa kuin keltakulta.
Täytyy vielä kierrellä liikkeissä katselemassa. Koko aamupäivän etsinyt netistä ja jotenkin alkaa tuo valkokulta kuitenkin tuntumaan enemmän omalta. Jotenkin vain tuntuu vaikealta päätökseltä, kun sormus tulee olemaan sormessa kymmeniä vuosia (ainakin toivottavasti).
Ei mulla ole valkokultaiset timanttisormukset (vihki- ja kihlasormus) mihinkään tummuneet.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:42"]Täytyy vielä kierrellä liikkeissä katselemassa. Koko aamupäivän etsinyt netistä ja jotenkin alkaa tuo valkokulta kuitenkin tuntumaan enemmän omalta. Jotenkin vain tuntuu vaikealta päätökseltä, kun sormus tulee olemaan sormessa kymmeniä vuosia (ainakin toivottavasti).
[/quote]22 jatkaa. Onhan se iso päätös :) Ja mua hirvitti se summa mikä sormuksiin laitettiin. Mutta sormukset ilahduttavat joka ikinen päivä kun ne aamulla sormeen laitan, että kyllä niihin kannatti panostaa :)
No mulla on kädessäni reilut 7 vuotta vanha vihkisormus valkokultaa, 7llä timantilla ja reilu 8 vuotta vanha kihlasormus valkokultaa. Kihlasormus oli alunperin mattahiottu, ja siitä tiesinkin, että kuluu kirkkaaksi. Jos haluaa sen olevan mattahiottu, hionta täytyy tehdä kultasepällä. Vihkisormus oli ja on edelleen kiilltävä, huollettu kerran 7 vuoden aikana (samalla kun kihlasormus mattahiottiin). Tummuneita eivät ole kumpikaan, todellakaan. Kauniina ovat säilyneet ja pystyy pitämään rinnakkain vaikka ovatkin kumpikin erinäköisiä, pidän tuosta matan ja kiiltävän yhdistelmästä todella paljon!
Niin, ja 27 kertoo vielä, että kihlasormus oli Aurian (turun kultasepät) ja vihkisormus Sandbergin (oulun koru). Mielestäni erittäin hyvänlaatuisia.
Ei sillä ole väliä ota halvin mahdollinen mutta katso että materiaali on kestävää uusiokäyttöä ajatellen. Ei sitä kuitenkaan niin kauaa käytetä, kork. vuosi ja sitten voit jo sulattaa sen ja teettää siitä kihlasormuksen jonka uusi kumppanisi saa pujottaa sormeesi. Turha siis maksaa koukeroista tms vaan ota yksinkertainen, nopea sulattaa ja tehdä uusi kun suhde päättyy.
Valkokultahan ei mole kultaa ollenkaan. Katsokaapa netistä.
Unohtakaa molemmat kullat. Hankkikaa platinasormukset. Kestävämmät kuin kultaiset! Platina korostaa timantteja kauniisti.
Kannattaa valita laadukkaat valkokultasormukset. Halpiksissa pinta kuluu nopeammin ja seos on huonompaa, eli kuluneena sormus kuultaa keltaisempana kuin laadukkaammassa sormuksessa.
Vk pitää rodinoida kerran vuodessa eli vaatii huoltoa. Halpista saa olla rodinoimassa parin kk:n välein.
Mulla on sekä kihla- että vihkisormus valkokultaa ja olleet sormessa jo 15 vuotta. Ei ole katkennut kumpikaan ja ihan näteiltä näyttävät vieläkin. Silloin, kun minä ne valitsin, oli keltakulta vielä selkeästi yleisempää, mutta koska käytän vain hopeisia koruja, valitsin valkokultaa. Ne sopivat mielestäni paremmin yhteen.
Minulla ollut 7 vuotta valkokultaiset, putsattu kaksi vuotta sitten jolloin myös timanttien kiristys/tsekkaus samalla. Hyvältä näyttävät, väri on kirkkaamman vaalea kuin hopeakoruissani, oli ennen tuota viiden vuoden kohdalla olevaa puhdistustakin. Ehkä joku puusilmä saattaisi luulla hopeaksi niinkuin joku jo mainitsi, mutta ihan sama se minulle on vaikka luulisi. Outoa, että sillä olisi merkitystä. Itse tykkään tästä väristä ja se on tärkeintä. En sitten tiedä kuinka paljon kullan laatu vaikuttaa värin pysymiseen. Kalliithan nämä olivat, yhteensä noin 3500 euroa mutta timantit taisivat tehdä suurimman hinnan. Laatukorusta ostettu.