Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioista stressaaminen jälkikäteen

Vierailija
11.05.2014 |

Mulla menee stressaaminen jotenkin väärinpäin, eli pystyn menemään vaikeaan tilanteeseen ilman suurempia etukäteistunteita, mutta stressaan ja tulen unettomaksi vasta näiden tilanteiden jälkeen. Esimerkkinä synnytys ja leikkaus, kumpikin asiosta vain tuli ja tapahtui, en ennakkoon kokenut asiasta ahdistusta, mutta jälkikäteen asia vain pyöri mielessä uudestaan ja uudestaan. Monta päivää oli vaikeuksia nukkua ja oli vaikea päästä tilanteesta yli ja jatkaa elämää.

Onko muilla tällaista vai olenko ainoa? Mistä tämä voisi johtuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ole kokenut samaa?

ap

Vierailija
2/5 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee "jälkistressiä" jos joku homma on mennyt jotenkin puihin/olen tehnyt huonoja/vääriä päätöksiä tai käyttäytynyt jotenkin sopimattomasti tai pahoittanut jonkun mielen jossakin tilanteessa. Tälläisten jälkeen stressaan ja mietin mitä olisin voinut tehdä toisin ja miten mikäkin asia vaikutti mihinkin ja miten ne olisi voinut estää. Täysin turhaa ja typerää, ylimääräistä stressiä ja pahaa mieltä, mutta en vaan voi sille mitään.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, synnytyksessä kävi juuri noin ja monessa muussa tilanteessa.

Jälkikäteen asian kelaaminen päässä on posttraumaattista stressiä.

Samalla tavalla loukkaanntuminen tai suuttuminen voi tapahtua minulla vasta jälkeenpäin, monen päivän kuluttua itse tapahtumasta.

Olen vähän tämmöinen jälkijunassa kulkija :D

Vierailija
4/5 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Taitaa kyseessä olla juuri tuo posttraumaattisen stressi, lievänä tosin. Synnytys oli kamalinta mitä olen ikinä kokenut ja tiedän että siitä on jäänyt pienet henkiset traumat mutta esimerkiksi tuo leikkaus ei ollut mitenkään erityisen rankka tai kamala kokemus, mutta ehkä silloin vaan tapahtui liikaa asioita ja liian nopeasti ja tämän takia asia jäi pyörimään päähän. Kiitos teille vastauksista!

ap

Vierailija
5/5 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään pyörittämään päähän riitoja, konflikteja, kaikkea! Miten tästä eroon? :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi