Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos Suomessa on sosiaalituet niin miksi on köyhyyttä?

Vierailija
18.12.2020 |

Eikö jonkinlainen elintaso pitäisi olla kaikilla?

Näin ei nähtävästi sitten ole.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

fasfasfs kirjoitti:

Minä olen yksinasuva mies. Peruspäivärahan ja asumistuen jälkeen minulle voidaan maksimissaan antaa erillisellä hakemuksella nk. "sossun rahaa" sen verran että kämpän ja puhelimen maksamisen jälkeen rahaa jää 400 euroa.

Tästä summasta pitää sitten maksaa lääkkeet, vaatteet, ruoka, pesuaineet, nettiyhteys jne.

Eli maksan netin ja ostan esim. 60 euron housut, niin rahaa on jäljellä kaikkeen muuhun alle 300 euroa kuukaudeksi. Se on niin vähän rahaa, että sillä summalla aikuinen mies näkee kirjaimellisesti nälkää.

Jos saa toimeentulotukea, silloin on reseptilääkkeille automaattisesti maksusitoumus apteekkiin.

Vierailija
22/23 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tukia saa.

Ei jos ei ole jo niin pohjalla, ettei sieltä enää voi nousta.

Tai ole ulk kis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturva on teoriassa hyvällä tasolla, mutta käytännössä monilta ihmisiltä evätään heille kuuluvia tukia. Se on melkoista mielivaltaa minkä kohteeksi valtaväestö joutuu tukia hakiessaan, tuet evätään milloin mistäkin syystä ja varmasti ei neuvota tukien saamisessa. Moni joutuu elämään läheistensä varassa.

Tällainen järjestelmä passivoi ja syrjäyttää ihmisiä tehokkaasti. Siksi järjestelmä on nykyisen malliseksi muokattu. Pysyy köyhä kansa hiljaa. Tämä muutos sisäänajettiin järjestelmään 90-luvun lamassa.