Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minkäänlainen kansalaisvelvollisuus ei koske nuoria naisia?

Vierailija
11.05.2014 |

Eihän kriisiaikaan valmístava koulutus ole pelkkää aseelliseen touhuun liittyvää. Jonkinlainen 2-4 kk pituinen "lotta"-, väestönsuojelu- tms. koulutus pitäisi ehdottomasti olla pakollinen nuorille naisille niin kauan kuin miehillekin on ase- tai siviilipalvelus pakollista.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 06:37"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:22"]Jokainen 16-65 vuotias suomalainen on työvelvollinen kriisiaikana. 18-60-vuotiaat ovat maanpuolustusvelvollisia. Vittu kun naiset kävis armeijan niin tietäisivät edes sen.
[/quote]
Mä en ole käynyt armeijaa ja tiedän maanpuolustusvelvollisuudesta. Välillä sitä miettii että mitä kouluissa opetetaan nykyään ja kuunteleeko/lukeeko kukaan mitään.
[/quote]

Tämä tosiaan opetetaan peruskoulun ysillä. Mutta kaikki eivät tosiaan kuuntele. T. Ope

Vierailija
42/42 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 04:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:11"]

Miksi naisten pitäisi olla yhtään nykyistä enempää pois työelämästä? Perusteeksi ei kelpaa ettei ole pakko hankkia lapsia, sillä kyllä se nyt vaan on vähän "pakko" jos ei haluta että Suomi kuolee sukupuuttoon. Yhden lapsen vuoksi äiti on n. 9kk vähintään pois työelämästä ja jokainen lapsi sitten siihen lisää saman verran.

Väestönsuojelukoulutusta voisi sen sijaan olla esim. yläasteella ja lukiossa/ammattikoulussa muun opetuksen ohessa.

Tosiasia kuitenkin on että ihmiskunnan on lisäännyttävä ja toistaiseksi sen kykenee tekemään vain nainen. Se että jotkut naiset eivät synnytä, ei tarkoita sitä että kaikkien naisten pitäisi viettää useampia kuukausia armeijassa tai "koulutuksessa".

[/quote]

Ei naisen tarvitse olla 9KK pois työelämästä vaikka tekee lapsia. Älä keksi omiasi

[/quote]

Pieni on se prosentti naisista,sitäpaitsi, joka on raskaana ja synnyttää juuri 19-20-vuotiaana,eli siinä iässä kun miehet,eli pojat ovat suorittamassa asevelvollisuuttaan.

Heidät toki voisi vapauttaa ihan siinä kuin ne miehetkin vapautetaan joilla on jotain fyysisiä esteitä ,haittoja tai riskejä jotka estävät palveluksen.

Urheilevat reippaat tytöt jotka eivät odota lasta ,joutaisivat aivan hyvin mukaan harjoittelemaan juoksua varusteissa ja liipasimen painallusta yms. 'yleishyödyllisiä kansalaistaitoja'.

Kunnon isänmaallisia tappajia saataisiin kyllä tytöistäkin hyvällä koulutuksella.Kurittomat tytöt putkaan vain-niinhän miehillekin tehdään ,jos ei palvelukseen  osallistuminen tarpeeksi kiinnosta!

Suunnan on oltava kohti tasa-arvoa ja mikäli armeijankäyntipakkoa ei saada miehiltä pois niin on se naisille lisättävä.

Miksi miehen täytyisi yksin olla se 'tappava sukupuoli' joka sodan jälkeen kantaa ne traumat ,syyllisyydentunnot ym. henkiset seuraukset ja psyykkiset haitat siitä,että on esim. ampunut sarjatuliaseella kokonaisen hyökkäävän rivin (sanotaaan nyt vaikkapa venäläisiä ) ,tietäen että on siinä  tullut tappaneeksi esim . 6-7 perheenisää samalla sormen painalluksella.

Läheltä on saattanut nähdä tuskaiset naamanilmeetkin luotien repiessä esim. heidän vatsansa.  Niitä on "kiva" sitten unissaan katsella ,varsinkin jos ne yö toisensa jälkeen toistuvat. Pitäisi vain pystyä ajattelemaan niinkuin 'oikeat vahvat miehet' ,että ''ryhdistäydy jo,nehän eivät olleetkaan ihmisiä vaan vihollisia' 

Mutta kun se venäläisen lapsen iloinen kiljahdus kaupan käytävällä tulee ajalta ennen sotaa mieleen ja että ehkä siellä nyt joku 3-vuotias Oleg ja 2-vuotias 'Sveta' nyt turhaan odottavat nuorta  Pavel Viktor-isäänsä kotiin.Turhaan,  koska minä,minä,MINÄ;MINÄ,MINÄ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi