Mistä johtuu miesten pasiivisuus?
Ei olla oma-aloitteisia kodin- tai lastenhoidon kanssa. Nainen huolehtii ja pesee ja puunaa ja laittaa. Nainen kirjoittaa joulukortit ja järjestää syntymäpäivät. Mies tekee sen minkä käsketään. Hyvä mies mukisematta.
Mies joka ei ole tossukka, menee omia menojaan ja harrastaa omia juttujaan miten haluaa, mutta yhteiselon ja yhteisen kodin ja perheen kanssa odotetaan määräyksiä.
Kenen mies on oma-aloitteisesti pyyhkinyt pölyt ovenkarmin päältä? Kenen mies oma-aloitteisesti kirjoittaa perheelle joulukortteja? Kenen mies oma-aloitteisesti järjesti lapsen syntymäpäiväjuhlan? Kuka nakkoo teillä rikkinäiset sukat roskiin ja ostaa uusia (tai pyytää tuomaan kaupasta)?
Mistä johtuu tämä niin yleinen miesten passiivisuus yhteiselossa?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:57"]
Samperi mua ärsyttää myös se, että kodin sisustus on miehen mielestä "rahantuhlausta" ja siisteyden ylläpitö "hössötystä" kun itse voisi elää niin että ikkunoissa olisi lakanat ja huonekalut jotain kavereilta ylijääneitä, astiat eri paria ja kaikki kaapit sekaisin :D
ap
[/quote]
Sisustus on rahantuhlausta. Siis pahimmasta päästä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:50"]
Olen mies, joskaan sillä ei ole minusta merkitystä. Tunnen monta naista, joita eivät myäskään kiinnosta turhat kotityöt tai jokajouluinen korttien pyöritys. Jotenkin tässä silti on pärjätty, puolin ja toisin. -10
[/quote]
Onko teillä poikkeuksellisen likaista vai kuka pyyhkii sormenjäljet jääkaapin ovesta tai huolehtii piensisustuksen ylläpidosta (pölyt, järjestys, siisteys)? Kuka tekee inventaarion ruoka/vaate/sekatavarakomeroon ja heittää turhat kamat roskiin?
-Nainen
[/quote]
Ei ole mitään turhaa. Ostetaan vain kun tarvitaan ja käytetään niitä niin kauan kuin hajoaa. Mikä hemmetin piensisustus? Mitään romua meillä ei ole. Siivoamisessa menee puoli tuntia kerran viikossa. Kummatkin siivotaan. Missä on ongelma?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:58"]
Naiset mielellään kehittelevät kaikenlaisia "välttämättömiä" velvollisuuksia, jotta voisivat tuntea itsensä ja oman äidin roolinsa tärkeämmäksi kuin se onkaan. Todellisuudessa elämiseen ei kauheasti tarvitse: katon pään päälle, ruokaa, vettä, liikuntaa ja kavereita.
[/quote]
Sinun kotonasi on sitten ilmeisesti eripariset astiat, ryppyiset ikkunaverhot ja tahmaiset ovenkahvat?
[/quote]
Ei ole mitään noista
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:06"]
NIin millä tavalla nyrkin ja hellan välissä kärsineet naiset vuonna 100 saavat oikeudenmukaisuutta vuonna 2014, kun naiset feminismin huumassa käyttäytyvät pirttihirmuna ja pyrkivät kyykyttämään miestä kostaakseen, mitä esiesiesiesiäitinne kokivat ja kostatte sen miehelle joka ei ole teidän suvusta edes lähtöisin?
Eikö se ole pikemminkin niin, että suku vika kun suksi ei luista?
[/quote]
Meidän naistenko pitäisi hissutella, ettemme vain lyttää miestä? :D
Joka pikkuasiasta pitää sanoa monta kertaa: Heitä rikkinäiset sukat roskiin, älä pese valkoista paitaa kirjopyykissä, imuroi kunnolla, ruoki kotieläimet oma-aloitteisesti, järjestä vuorostasi viikonloppuohjelmaa..
[/quote]
Meillä pestään kaikki samassa. Mitä hemmetin viikonloppuohjelmaa?
Miehenä on joutunut montaakin asiaa ihmettelemään, mutta otetaan nyt vaikka naiset ja autolla ajaminen. Monenko vaimo seuraa lämpömittaria? Huomaa, että nyt pitäisi selvittää onko alapallonivel vai raidetangon pää lopussa kun ratissa tuntuu jotain mitä viime viikolla ei tuntunut? Huomaa EDES, että yksi rengas on menettänyt puolet paineesta tai kulunut epätasaisesti? Vastaus: luultavasti noin joka 10000:s vaimo. Ja nyt puhutaan siis asioista, joihin proaktiivisesti tarttumalla estetään isompia taloudellisia vahinkoja ja joiden havainnointi ei vaadi lainkaan ylimääräistä aikaa, vaivaa, miettimistä tai muuta ponnistelua. Mutta naisen kai pitää osata tehdä kaikesta jotenkin aktiivista ja tämä olisi liian passiivista?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:13"]Mun mies siivoaa kerran viikossa (paljon huolellisemmin kuin minä), laittaa ruokaa (paremmin kuin minä), huolehtii että kaapissa on ruokaa (paljon paremmin kuin minä) jne. jne. Teen toki itsekin kaikkea noita, mutta mieheni on tottunut hoitamaan osuutensa. Lisäksi saan kukkia merkkipäivinä ym. huomiota arjessa paljon.
Tiedän. Olen oikea onnentyttö. Olemme olleet nyt kolme vuotta naimisissa ja esikoinen syntyy muutaman viikon sisällä.
[/quote]
älä sit pilaa parisuhdettanne kun lapsi syntyy. Jätä mies, seksi ja yhteinen aika sijälle 135. Huomaat parissa vuodessa muutoksen.
mies varoittaa
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:13"]
Mun mies siivoaa kerran viikossa (paljon huolellisemmin kuin minä), laittaa ruokaa (paremmin kuin minä), huolehtii että kaapissa on ruokaa (paljon paremmin kuin minä) jne. jne. Teen toki itsekin kaikkea noita, mutta mieheni on tottunut hoitamaan osuutensa. Lisäksi saan kukkia merkkipäivinä ym. huomiota arjessa paljon.
Tiedän. Olen oikea onnentyttö. Olemme olleet nyt kolme vuotta naimisissa ja esikoinen syntyy muutaman viikon sisällä.
[/quote]
Tiesitkö mennessäsi naimisiin, että miehesi on Lassukka?
Olisitko mennyt jos olisit tiennyt?
Siitä, että koti on perinteisesti ollut naisten valtakuntaa.
Ja naiset suuttuvat helposti jos tekee jotakin väärin vaikka koittaa auttaa. Siksi on parasta odottaa ohjeita.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:19"]
Ei olla oma-aloitteisia kodin- tai lastenhoidon kanssa. Nainen huolehtii ja pesee ja puunaa ja laittaa. Nainen kirjoittaa joulukortit ja järjestää syntymäpäivät. Mies tekee sen minkä käsketään. Hyvä mies mukisematta.
Mies joka ei ole tossukka, menee omia menojaan ja harrastaa omia juttujaan miten haluaa, mutta yhteiselon ja yhteisen kodin ja perheen kanssa odotetaan määräyksiä.
Kenen mies on oma-aloitteisesti pyyhkinyt pölyt ovenkarmin päältä? Kenen mies oma-aloitteisesti kirjoittaa perheelle joulukortteja? Kenen mies oma-aloitteisesti järjesti lapsen syntymäpäiväjuhlan? Kuka nakkoo teillä rikkinäiset sukat roskiin ja ostaa uusia (tai pyytää tuomaan kaupasta)?
Mistä johtuu tämä niin yleinen miesten passiivisuus yhteiselossa?
[/quote]
Älykäs mies tekee sen mitä HALUAA. Miksi tehdä jos itseä ei kiinnosta?