Isä soitti, että äitini itkee meidän vierailun jälkeen.
Olen tajuttoman allerginen koivun siitepölylle. Olen niin allerginen, että teen siitepölyajan töitä etänä kotona, en voi olla niin pitkään ulkona kuin mitä työmatkaan päivisin menisi. Minulla on kaikki maailman lääkkeet ja kotona pärjään sillä, että ilmanpuhdistimet huutavat täysillä ympäri vuorokauden. Ikkunat ovat kiinni, lapset käyvät koulun jälkeen suihkussa ja vaihtavat vaatteet, jotta pölymäärää saa pienennettyä. Meille ei saa tulla kavereita koulun jälkeen. Siis todella, olen hyvin allerginen.
Vain kahtena aiempana vuonna on ollut näin paha, muutoin olen selvinnyt lääkearsenaalilla ja pienillä oireilla. Nyt on pahin kevät ikinä ja se alkoi aiemmin kuin ikinä. Yleensä olen siis voinut viedä valkovuokkoja äidilleni äitienpäivänä, se odottaa niitä.
Nyt ei tullut mieleenikään hakea mitään vuokkoja mistään. Mentiin suoraan autoon kotoa ja suoraan autosta vanhemmilleni. Siellä henkeä ahdisti, yskin, menin tukkoon, ihoa alkoi kutittaa. Syötiin kakkukahvit, annoin lahjan ja oli lähdettävä takaisin kotiin.
Isä soitti äsken, että äiti itkee nyt, kun ei oltu tuotu niitä valkovuokkoja. Äitienpäivä on pilalla. Että voisko lapset käydä metsästä poimimassa ja tuomassa.
Mä en kestä!
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 20:03"]
Jos seuraavana äitienpäivänä veisit ihan kunnon juurakon niitä valkovuokkoja, että voisi laittaa niitä omalle pihalle kasvamaan (jos sellainen on)? Vai ottaisiko kettuiluna? No sympatiat ap:lle, onneks mun äiti ei vaatinut multa valkovuokkojen keräämistä tämän kokoisen raskausmassun kanssa, vaan oli ihan tyytyväinen kukkakaupasta ostettuihin ruusuihin (kun kerroin miksei valkovuokkoja saanut). Totesi vain, että niitä (valkovuokkoja) kasvaa pihalla. Siitä idea tuohon juurakon antamiseen.
[/quote]
Mutta sinunkin piti selittää ja perustella äidillesi, miksei valkovuokkoja tällä kertaa tullut?? Voi jessus.. Onneksi oma äitini ei ole tuollainen itsekäs ääliö.
Henkistä tukea täältä, ap! Mun pojalla (asuu jo omillaan) on myös niin paha siitepölyallergia ettei voi välillä mennä ulos tai edes kouluun. Joten vein hänelle äitienpäivänä hänen puhtaat pyykkinsä (hänellä ei ole pesukonetta eikä talossa ole pesutupaa) reippaalla päivälenkillä, vähän safkaa ja sillee. Koen että tässä oli enemmän äitienpäivää kuin siinä että väkisin väkerretään jotain juhlapäivää pystyyn. Äitienpäivä on joka päivä ja se toimii kahteen suuntaan. Lapset jeesaavat tarvittaessa ja minä jeesaan tarvittaessa. Pieniä arjen tekoja.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:19"]
Eikä!!?
No mä lähdin viemään äidilleni lahjaa 17km:n päähän kun tiedän, että se on vaan vietäVÄ. Vastaavanlainen marttyyriäiti mulla kuin ap:lla.. "Voi ei olis mittää tarvinnu..." Ja jos en olis mittää vienyt, niin ensi kerralla kun olis lapset tavannut niin olis alkanu tekoulinaa vääntää ja "nyyh ku mummu ei edes äitienpäiväkorttia saanu.." On nimittäin jotain vastaavaa esittänyt joskus...
[/quote]
Mulla on samanlainen äiti. Siksi mies ei voi koskaan mennä äidillensä äitienpäivänä, enkä minä voi viettää omaa äitienpäivää kotona. On mentävä mun äidille, koska muuten olen kiittämätön ja itsekäs ja vaikka mitä. Että enkö nyt sentään äitienpäivänä voi olla omaa äitiä juhlimassa. Omia äitienpäiviä on sitten riittämiin, kun oma äiti on kuollut..
[/quote]
Ot,
miksi sun miehesi ei voi mennä omalle äidilleen?? Miten se sun äitiäsi liikuttaa? Luulisi itsekkäänä äitinä ymmärtävän, että anoppisi kaipaa poikaansa äitienpäivänä.