Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä soitti, että äitini itkee meidän vierailun jälkeen.

Vierailija
11.05.2014 |

Olen tajuttoman allerginen koivun siitepölylle. Olen niin allerginen, että teen siitepölyajan töitä etänä kotona, en voi olla niin pitkään ulkona kuin mitä työmatkaan päivisin menisi. Minulla on kaikki maailman lääkkeet ja kotona pärjään sillä, että ilmanpuhdistimet huutavat täysillä ympäri vuorokauden. Ikkunat ovat kiinni, lapset käyvät koulun jälkeen suihkussa ja vaihtavat vaatteet, jotta pölymäärää saa pienennettyä. Meille ei saa tulla kavereita koulun jälkeen. Siis todella, olen hyvin allerginen.

Vain kahtena aiempana vuonna on ollut näin paha, muutoin olen selvinnyt lääkearsenaalilla ja pienillä oireilla. Nyt on pahin kevät ikinä ja se alkoi aiemmin kuin ikinä. Yleensä olen siis voinut viedä valkovuokkoja äidilleni äitienpäivänä, se odottaa niitä.

Nyt ei tullut mieleenikään hakea mitään vuokkoja mistään. Mentiin suoraan autoon kotoa ja suoraan autosta vanhemmilleni. Siellä henkeä ahdisti, yskin, menin tukkoon, ihoa alkoi kutittaa. Syötiin kakkukahvit, annoin lahjan ja oli lähdettävä takaisin kotiin.

Isä soitti äsken, että äiti itkee nyt, kun ei oltu tuotu niitä valkovuokkoja. Äitienpäivä on pilalla. Että voisko lapset käydä metsästä poimimassa ja tuomassa.

Mä en kestä!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit, että vuokot on tärkeitä ja tiesit, että allergiasi kamala, silti piti mennä ilman kukkia äidillesi.

Provohan tämä oli, mutta normaalilla aivotoiminnalla varustettu nainen olisi ilmoittanut äidilleen (joka tietysti olisi tuntenut lapsensa ja tiennyt tilanteen), että ei voi tulla, mies ja lapset tulee tuomaan kukat.

Vain palstalla on kaltaisiasi tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
22/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:12"]

en oo kinä nähnyt valkovuokkoa livenä :) Sielä etelässä on kaikkea jännää!

[/quote]

En ollut minäkään ennen kuin lähdin etelään opiskelemaan. Uskomaton valkovuokkomatto, kun oli sopiva paikka!

Nyt mulla on muutama vuokko kukkapenkissä, mutta ne ovat vielä tukevasti lumen alla.

Miten aloittajan äiti selviää sellaisesta äitienpäivästä, jolloin äitienpäivä ei satu juuri valkovuokkojen kukkimisaikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:22"]

Jos ette anna lastenne poimia koskaan kukkasia,he irtaantuvat luonnosta,eivätkä tiedä mitään,joku ei ole edes nähnyt valkovuokkoa livenä.Ei ne kukat sukupuuttoon kuole,kun ei revi juurineen.Ne lisääntyy pölytyksestä ja juurakoista.Vanhemmat ihmiset tottuivat kukkiin maljakossa,minä mukaan luettuna.Miksi nuoret kaikkitietävät pahottaa muiden mielen.

[/quote]

Kasvaa omalla pihallani valkovuokkoja eikä ole tullut mieleenikään repiä niitä. Olen todella kiitollinen äidilleni ettei halunnut tulla muistetuksi äitienpäivänä vaan mieluummin tuli aina itse katsomaan lastenlapsiaan silloin kun hänelle sopi (ja siivoamaan kotini). Syynä oli se että hänen mielestään ne muistamisen arvoiset äidit olivat niitä jotka ovat joutuneet vaikeina aikoina kasvattamaan ja kouluttamaan lapset kun taas hän itse on päässyt helpolla.

Vierailija
24/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen epäbiologi ei edes tunnistaisi valkovuokkoa. Tosin tällä niitä ei taida paljon kasvaakaan ja kuvahaun perusteella olisi luullut että Metsätähti on kuvassa.

Vierailija
25/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seuraavana äitienpäivänä veisit ihan kunnon juurakon niitä valkovuokkoja, että voisi laittaa niitä omalle pihalle kasvamaan (jos sellainen on)? Vai ottaisiko kettuiluna? No sympatiat ap:lle, onneks mun äiti ei vaatinut multa valkovuokkojen keräämistä tämän kokoisen raskausmassun kanssa, vaan oli ihan tyytyväinen kukkakaupasta ostettuihin ruusuihin (kun kerroin miksei valkovuokkoja saanut). Totesi vain, että niitä (valkovuokkoja) kasvaa pihalla. Siitä idea tuohon juurakon antamiseen.

Vierailija
27/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:09"]

Eiks mamma tai pappa itse pääse sinne metsään, jos se on kynnyskysymys?

Ihme äiti, kun ei tajua laittaa lapsensa terveyttä etusijalle??

[/quote]

Isäni haki jo valkovuokkoja. Mutta siis kun jokaisen lapsen pitäisi erikseen tuoda niitä valkovuokkoja. Minun ja kahden siskoni. Jokaiselta pitää se kimppu saada. Tiedän tämän ja tiedän, että se on äidille tärkeää. Siksi olenkin kyykkinyt metsissä joka äitienpäivä ja tuonut sen pakollisen kimpun äidilleni. Nyt en vain mitenkään tässä ahdistuksessa sitä osannut edes ajatella. Tai tuli se eilen mieleeni, mutta koska olin eilen jo jutellut äitini kanssa ja valitellut tätä omaa oloa, ajattelin, ettei se nyt varmaan odota minun menevän metsään.

Äiti on aina ollut tällainen. Asutaan kilometrin päässä toisistamme. Laitoin lapset nyt sinne metsään ja viemään äidilleni valkovuokkoja. Se on pienempi paha kuin se, että isä joutuu ottamaan koko illan vastaan itkua ja marttyyriyttä. Lähetin lapset siis oikeastaan isän takia, en äidin. 

ap

[/quote]

Et sit voinut olla äitiäsi ovelampi ja pyytää vaik omaa miestäsi poimimaan ne ja sit vienyt äidilles? Ei sun olis tarttenut kuin 30 sekuntia pitää niitä kädessäs.

Vierailija
28/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukkien poimiminen on muuttunut repimiseksi..ettekö te osaa poimia niitä...kuoleehan se maanpäällinen kukkaosa kuitenkin keväällä kukintansa jälkee,kyllä ne nousee ensikesänä kunei juurineen revi.Mitä uusavuttomia te olette.

Vierailija
29/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään. Mun äiti on hieman samaa rotua tai oikeasti tosi paljon.

Mut hei ap, mä ymmärrän oikein hyvin ettet vienyt vuokkoja, vaikka joku muu olis ne poiminut niin olishan niissä silti ollut pölyä.

Vierailija
30/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:22"]

Ei ne kukat sukupuuttoon kuole,kun ei revi juurineen.Ne lisääntyy pölytyksestä ja juurakoista.Vanhemmat ihmiset tottuivat kukkiin maljakossa,minä mukaan luettuna.Miksi nuoret kaikkitietävät pahottaa muiden mielen.

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkovuokko

Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin maakunnissa, jotka ovat kasvillisuudeltaan joko keski- tai pohjoisboreaalista aluetta, laji on jo harvinainen ja siksi myös rauhoitettu.

Vierailija
31/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te annatte äideillenne tuollaisen vallan elämäänne?

Vierailija
32/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noilla alueilla on kun kasvuaikakin onlyhyempi,mutta meillä saa poimia itselleen muttei myydä.Sama koskee kieloa,myös ihana nostalginen kukka.Ennen lapset myivät niitä saadakseen taskurahaa,siitä on luovuttu.

Vierailija
33/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja. Vetää kyllä hiljaiseksi. Voimia sulle allergian kanssa (ja äitisi)!

Vierailija
34/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, sama juttu, en ole koskaan nähnyt missään kasvavan. Mahtaako mun äitiys olla pilalla? Entäs äitiraukka, sekään ei ole koskaan meiltä lapsilta saanu ku kaupan kukkia?

Vierailija
35/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi itkee oikeasti sitä, että nuoruus on mennyt. Ja hän on vanha ja sinä rikoit illuusion , että kaikki on kuten ennen.

Vierailija
36/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua, ei ole todellista millaisia ihmisiä teidän aikuisten ihmisten äideissä on. Kiehun raivosta ap:n puolesta. Millainen ylijumala se ihminen oikein kuvittelee olevansa? Ensi vuonna ei tulisi soittoakaan minulta - pikkuisen pitää kouluttaa ymmärtämään, mikä on hänen paikkansa aikuisten lasten elämässä. Tasaveroisiahan siinä pitäisi olla, eikä vaatia yhtikäs mitään!

Vierailija
37/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 22:05"]

Äitisi itkee oikeasti sitä, että nuoruus on mennyt. Ja hän on vanha ja sinä rikoit illuusion , että kaikki on kuten ennen.

[/quote]

No niin, juuri näin! Kuka ojentaisi sille kääkälle peilin? Isäsikään ei osaa sille omia lapsiaan puolustaa, just just. Antaa äidin vain olla perheen pieni prinsessa. Ah, ihanaa!

Vierailija
38/43 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

piristävä viesti

Vierailija
39/43 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Joo, sama juttu, en ole koskaan nähnyt missään kasvavan. Mahtaako mun äitiys olla pilalla? Entäs äitiraukka, sekään ei ole koskaan meiltä lapsilta saanu ku kaupan kukkia?

[/quote]

Minun äitini ei ole tainnut eläissään saada äitienpäiväkukkia minulta... No, onneksi tuo näyttää suht. normaalina pysyneen tästä traumatisoivasta laiminlyönnistä huolimatta.

Vierailija
40/43 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:28"]

Minun äitini ei ole tainnut eläissään saada äitienpäiväkukkia minulta... No, onneksi tuo näyttää suht. normaalina pysyneen tästä traumatisoivasta laiminlyönnistä huolimatta.

[/quote]

Sama täällä. Kaikki riippuu ihan siitä, miten äitinsä kouluttaa. Eli siis ap:n oma moka.