Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä soitti, että äitini itkee meidän vierailun jälkeen.

Vierailija
11.05.2014 |

Olen tajuttoman allerginen koivun siitepölylle. Olen niin allerginen, että teen siitepölyajan töitä etänä kotona, en voi olla niin pitkään ulkona kuin mitä työmatkaan päivisin menisi. Minulla on kaikki maailman lääkkeet ja kotona pärjään sillä, että ilmanpuhdistimet huutavat täysillä ympäri vuorokauden. Ikkunat ovat kiinni, lapset käyvät koulun jälkeen suihkussa ja vaihtavat vaatteet, jotta pölymäärää saa pienennettyä. Meille ei saa tulla kavereita koulun jälkeen. Siis todella, olen hyvin allerginen.

Vain kahtena aiempana vuonna on ollut näin paha, muutoin olen selvinnyt lääkearsenaalilla ja pienillä oireilla. Nyt on pahin kevät ikinä ja se alkoi aiemmin kuin ikinä. Yleensä olen siis voinut viedä valkovuokkoja äidilleni äitienpäivänä, se odottaa niitä.

Nyt ei tullut mieleenikään hakea mitään vuokkoja mistään. Mentiin suoraan autoon kotoa ja suoraan autosta vanhemmilleni. Siellä henkeä ahdisti, yskin, menin tukkoon, ihoa alkoi kutittaa. Syötiin kakkukahvit, annoin lahjan ja oli lähdettävä takaisin kotiin.

Isä soitti äsken, että äiti itkee nyt, kun ei oltu tuotu niitä valkovuokkoja. Äitienpäivä on pilalla. Että voisko lapset käydä metsästä poimimassa ja tuomassa.

Mä en kestä!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva äiti sulla =\

Vierailija
2/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, aina ei voi voittaa. Sulla on niin idiootti äiti kun olla voi. Isäsi, joka on tossun alla, voi mennä niitä valkovuokkoja poimimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks mamma tai pappa itse pääse sinne metsään, jos se on kynnyskysymys?

Ihme äiti, kun ei tajua laittaa lapsensa terveyttä etusijalle??

Vierailija
4/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kinä nähnyt valkovuokkoa livenä :) Sielä etelässä on kaikkea jännää!

Vierailija
5/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:09"]

Eiks mamma tai pappa itse pääse sinne metsään, jos se on kynnyskysymys?

Ihme äiti, kun ei tajua laittaa lapsensa terveyttä etusijalle??

[/quote]

Isäni haki jo valkovuokkoja. Mutta siis kun jokaisen lapsen pitäisi erikseen tuoda niitä valkovuokkoja. Minun ja kahden siskoni. Jokaiselta pitää se kimppu saada. Tiedän tämän ja tiedän, että se on äidille tärkeää. Siksi olenkin kyykkinyt metsissä joka äitienpäivä ja tuonut sen pakollisen kimpun äidilleni. Nyt en vain mitenkään tässä ahdistuksessa sitä osannut edes ajatella. Tai tuli se eilen mieleeni, mutta koska olin eilen jo jutellut äitini kanssa ja valitellut tätä omaa oloa, ajattelin, ettei se nyt varmaan odota minun menevän metsään.

Äiti on aina ollut tällainen. Asutaan kilometrin päässä toisistamme. Laitoin lapset nyt sinne metsään ja viemään äidilleni valkovuokkoja. Se on pienempi paha kuin se, että isä joutuu ottamaan koko illan vastaan itkua ja marttyyriyttä. Lähetin lapset siis oikeastaan isän takia, en äidin. 

ap

Vierailija
6/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommisen naisen kannattaisi edes äitienpäivää viettää. Eikö äidin tehtävä ole juuri ymmärtää lastaan. Isäskään ei kovin fiksu ole, olisi antanut asian mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikä pilannut sinun päivääsi.   

Tai voisik olla niin, että isäsi on jopa niin hölmö, että ei ole osannut tulkita äitisi itkua. Ehkä hän on siitä surullinen, että sinulla on noinpaha olo allergian vuoksi.

Vierailija
7/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat äitis puolella. Et voinu yhtä päivää antaa äitillesi vaan kaiken pitää pyöriä sinun ympärillä.

Minun koti, minun allergia, minä menin. Minäminäminä.

Kyllähän joku muu olisi voinut käydä hakemaan valkovuokot, vaikka mies lasten kanssa. Äitienpäivä on yksi päivä vuodessa, eikö 364 päivää riitä sulle?

Vierailija
8/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoisin että koettakaahan pärjätä tapahtuneen kanssa ja antaisin olla

Vierailija
9/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kauniit kukat pitäisi repiä maljakkoon kuolemaan? Olen kieltänyt valkovuokkojen poimimisen, nätimpiä ovat metsässä.

Vierailija
10/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä!!? 

No mä lähdin viemään äidilleni lahjaa 17km:n päähän kun tiedän, että se on vaan vietäVÄ. Vastaavanlainen marttyyriäiti mulla kuin ap:lla.. "Voi ei olis mittää tarvinnu..." Ja jos en olis mittää vienyt, niin ensi kerralla kun olis lapset tavannut niin olis alkanu tekoulinaa vääntää ja "nyyh ku mummu ei edes äitienpäiväkorttia saanu.." On nimittäin jotain vastaavaa esittänyt joskus... 

Vierailija
11/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:16"]

Miksi kauniit kukat pitäisi repiä maljakkoon kuolemaan? Olen kieltänyt valkovuokkojen poimimisen, nätimpiä ovat metsässä.

[/quote]

Samoin ajattelen minä. Kestävät luonnossa paljon pidempään kuin sen yhden päivän maljakossa. 

ap

Vierailija
12/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon vuoksi inhoan äitienpäivää. Ladataan valtavasti odotuksia yhteen päivään ja sitten itketään kun ei olekaan täydellistä.

Vierailija
13/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sitä ei voisi naisihminen miltään pahoittaa.

Vierailija
14/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette anna lastenne poimia koskaan kukkasia,he irtaantuvat luonnosta,eivätkä tiedä mitään,joku ei ole edes nähnyt valkovuokkoa livenä.Ei ne kukat sukupuuttoon kuole,kun ei revi juurineen.Ne lisääntyy pölytyksestä ja juurakoista.Vanhemmat ihmiset tottuivat kukkiin maljakossa,minä mukaan luettuna.Miksi nuoret kaikkitietävät pahottaa muiden mielen.

Vierailija
15/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:19"]

Eikä!!? 

No mä lähdin viemään äidilleni lahjaa 17km:n päähän kun tiedän, että se on vaan vietäVÄ. Vastaavanlainen marttyyriäiti mulla kuin ap:lla.. "Voi ei olis mittää tarvinnu..." Ja jos en olis mittää vienyt, niin ensi kerralla kun olis lapset tavannut niin olis alkanu tekoulinaa vääntää ja "nyyh ku mummu ei edes äitienpäiväkorttia saanu.." On nimittäin jotain vastaavaa esittänyt joskus... 

[/quote]

Mulla on samanlainen äiti. Siksi mies ei voi koskaan mennä äidillensä äitienpäivänä, enkä minä voi viettää omaa äitienpäivää kotona. On mentävä mun äidille, koska muuten olen kiittämätön ja itsekäs ja vaikka mitä. Että enkö nyt sentään äitienpäivänä voi olla omaa äitiä juhlimassa. Omia äitienpäiviä on sitten riittämiin, kun oma äiti on kuollut..

Vierailija
16/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika sentään. Vanha äitee poraa, kun ei saanutkaan tänä äitienpäivänä kaikilta aikuisilta lapsilta itse poimittuja valkovuokkoja ja iskä soittaa, että äitee poraa täällä, samalla kun aikuinen lapsi on tukehtua siitepölyyn. Eiköhän olisi jo viimeistään NYT aika muuttaa traditiota niin, että lapsenlapset astuu remmiin ja vuokoittaa tästä lähin vaativan mummansa. Minun äitini on samanlainen marttyyri kuin sinunkin äitisi. Jos jäisin vaikka auton alle ja katkoisin kaikki luuni, äitini vaikeroisi vain että voi voi, miten MINUN nyt käy, jos saan vaikka halpauksen sillä aikaa kun lapseni on kokovartalokipsissä... Sinulle suosittelisin siedätyshoitoa, se todella parantaa elämänlaatuasi.Ja äitiisi sekä fyysistä että henkistä etäisyyttä. Tuo kilometrin välimatka on vielä hyvinkin napanuoran mittainen...

Vierailija
17/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyriäiti aiheuttaa valtavasti ahdistusta lapsissaan. Onnitteluiden pitää olla vilpittömiä, omasta tahdosta tehtyjä eikä tiettyyn muottiin pakotettuja.

Vierailija
18/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on noin valkovuokkojen perään, kannattaisi ihan omatoimisesti pitää huoli siitä ettei jää ilman. Jos aikaihmisen annetaan käyttäytyä noin, ei tilanne ikinä muutu.

Aikuisena sinulla olisi nyt hyvä tilaisuus irtisanoutua lapsuutesi läheisriippuvuuksista ja osallistua yhteiseen äitienpäivähetkeen omilla ehdoillasi.

Itse olisin ehkä laittanut lapset askartelemaan paperi- tai kangasvalkovuokkoja isoäidille ja niiden olisi pitänyt sitten riittää. Se olisi osoittanut että isoäidin toive on kuultu mutta toteutus on syystä tai toisesta hieman erilainen kuin hän toivoi. Siinä ei henkiset kiristämiset auta, vaan asia on nyt näin.

Vierailija
19/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus mitä marttyyripelleilyä äidiltäs. Sano suoraan että nyt loppu jos et jaksa tollasta kiristystä!

Vierailija
20/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää nyt ihmeessä niitä valkovuokkoja äideille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä