Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ ei tunnu arvokkaalta kun kollegoina naisia

Vierailija
11.05.2014 |

Onko muilla tällaista?

Olin innoissani uudesta työstäni, mutta sitten porukkaan tutustuessa huomasin samassa firmassa olevan aika paljon naisia töissä. Jokin pettymyksen tunne valtasi mieleni. Ihan kuin osa työn "statuksesta" olisi viety pois. 

En tiedä miksi tunnen näin. Enkä haluaisi tuntea näin :(   Tiedän noiden naisten olevan varmasti yhtä kykeneviä ja asiantuntevia kuin miesten, mutta silti tuntuu vähän ikävältä. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:46"]

Naisvaltaisen työpaikan huono puoli on ennen pitkään ilmaantuvat työpaikkakiusaamiset, tai muut työhön liittymättömät ilmapiiria pilaavat seikat ...

[/quote]

Eikö miesvaltaisilla työpaikoilla sitten ole kiusaamista? Miten käy miesvaltaisen työpaikan naisainokaiselle? Miten häntä kohdellaan? Vastaisiko joku ainokainen tai mies?

Vierailija
2/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten työpaikkakiusaamista on hoito- ja opetusalalla. Molemmat naisvaltaisia aloja, mikä sattuma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 14:06"]

Ei ole totta, että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa vielä tälläkin vuosituhannella. Miksi pidät naisia vähempiarvoisena?

[/quote]

Siinähän just ongelma on kun en tiedä :/

Periaatteessa minulla ei ole siis mitään naisia vastaan enkä suhtaudu heihin vihamielisesti. En vastusta naisia työelämässä. Tietenkin on hyvä, että mahdollisimman suuri osa väestöstä osallistuu työelämään. 

MUTTA. Jotenkin en olisi halunnut, että naisia on samoissa tehtävissä kuin mihin itse nyt pääsin. Tuntuu, että se on nyt sitten "vaan naisten hommia". 

Tunne iski voimakkaana ensimmäisessä palaverissa, johon osallistuin kun paikalle tuli useampi nainen. Teki jotenkin mieli lähteä pois ja sanoa pitäkää tunkkinne. Asia jäi vaivaamaan minua, koska en ole ennen tunnistanut tällaista piirrettä itsessäni. 

[/quote]

Minä teidän mistä nuo tuntemuksesi tulevat. Ne johtuvat huonosta itsetunnostasi. Oikeat miehet joilla on vanva itsetunto ja terve mieli kohtaavat naiset tasa-arvoisina ihmisinä, heillä ei tuollaisia tunteita tule naisten kanssa. Onneksi tällaisia oikeita miehiä on paljon, olen heitä elämäni aikana tavannut, yleensä ovat sivistyneitä, älykkäitä ja fiksuja miehiä. Monesti pitkälle kouluttautuneita mutta se ei ole tae sydämen sivistyksestä. Itselläni oli onni syntyä tällaisen miehen tyttäreksi.

Sitten on näitä sinun kaltaisiasi "miehiä", huonon itsetunnon omaavia reppanoita, joille nainen on jotenkin vähempiarvoinen. Tuo naisen halveksunta tulee juuri siitä että oma mieheys ja itsetunto ovat heikolla pohjalla niin ei kyetä tasa-arvoisuuteen naisen kanssa. Sama mekanismihan on rasismissa ja muissa missä poljetaan muita ihmisiä itseä alemmaksi. Sääliittäviä ihmisiä, pelokkaita.

Mistä näitä onnettomia reppanamiehiä tulee? Jotain on mennyt kasvatuksessa pieleen ja pahasti, tasapainoisesta ja rakastavasta perheestä ei näitä naistenvihaajia kasva, se on varma.

Vierailija
4/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:59"]

Eniten työpaikkakiusaamista on hoito- ja opetusalalla. Molemmat naisvaltaisia aloja, mikä sattuma?

[/quote]

Tuo on kyllä totta ainakin niissä työpaikoissa, joissa olen itse ollut. Hirveät haahkat käyvät toistensa tukkaan noin kuvaannollisesti. Usein pahimpia ovat suohirviöiden näköiset naiset.

Vierailija
5/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat on. Paitsi, että mun työpaikalla ukot ovat pahimpia juoruajia ja ruskeakielisiä.

Vierailija
6/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennakkoluuloista ja kapeakatseista porukkaa tänne on vastaillutkin. Olen monesti siirtynyt tekemäänjotain hommaa, jota joku mies on aiemmin tehnyt ja on ollut ihailtu siitä kuinka noin vaikeaa hommaa pystyy tekemään. Olen homman oppinut lyhyessä ajassa ja tehostanut, siis nimenomaan tehostanut, tekemistä julmetusti.  Kiitoksia kaikille niille, jotka ovat minut valinneet sukupuolestani huolimatta.

Vierailija
7/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tämän palstan tavutus- ja rivitysongelmakin olla miesten hoidossa, kun mitään korjausta EI VIELÄKÄÄN ole tapahtunut.

Vierailija
8/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:03"]

Minä teidän mistä nuo tuntemuksesi tulevat. Ne johtuvat huonosta itsetunnostasi. Oikeat miehet joilla on vanva itsetunto ja terve mieli kohtaavat naiset tasa-arvoisina ihmisinä, heillä ei tuollaisia tunteita tule naisten kanssa. Onneksi tällaisia oikeita miehiä on paljon, olen heitä elämäni aikana tavannut, yleensä ovat sivistyneitä, älykkäitä ja fiksuja miehiä. Monesti pitkälle kouluttautuneita mutta se ei ole tae sydämen sivistyksestä. Itselläni oli onni syntyä tällaisen miehen tyttäreksi.

Sitten on näitä sinun kaltaisiasi "miehiä", huonon itsetunnon omaavia reppanoita, joille nainen on jotenkin vähempiarvoinen. Tuo naisen halveksunta tulee juuri siitä että oma mieheys ja itsetunto ovat heikolla pohjalla niin ei kyetä tasa-arvoisuuteen naisen kanssa. Sama mekanismihan on rasismissa ja muissa missä poljetaan muita ihmisiä itseä alemmaksi. Sääliittäviä ihmisiä, pelokkaita.

Mistä näitä onnettomia reppanamiehiä tulee? Jotain on mennyt kasvatuksessa pieleen ja pahasti, tasapainoisesta ja rakastavasta perheestä ei näitä naistenvihaajia kasva, se on varma.

[/quote]

Juuri kaltaistesi vuoksi naisilla on yhä edelleen hiukan ikävä maine monessa työyhteisössä. 

Vierailija
9/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:03"]

[/quote]

Juuri kaltaistesi vuoksi naisilla on yhä edelleen hiukan ikävä maine monessa työyhteisössä. 

[/quote]

Kolahtiko? Ottaahan se koville reppanamies paroille kun naiset arvostavat kunnollisia miehiä, jotka pitävät naisia tasa-arvoisina. Onneksi näitä kunnollisia miehiä riittää niin sekä naisilla että miehillä on mukavaa työpaikoilla. Sinun kaltaisesi voivat vihata naisia ihan kaikessa rauhassa, ei onneksi tarvitse omassa työpaikassani sietää teikäläisiä.

Vierailija
10/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:54"]

Kolahtiko? Ottaahan se koville reppanamies paroille kun naiset arvostavat kunnollisia miehiä, jotka pitävät naisia tasa-arvoisina. Onneksi näitä kunnollisia miehiä riittää niin sekä naisilla että miehillä on mukavaa työpaikoilla. Sinun kaltaisesi voivat vihata naisia ihan kaikessa rauhassa, ei onneksi tarvitse omassa työpaikassani sietää teikäläisiä.

[/quote]

En minä kaipaa naisten arvostusta. En kyllä ole missään vaiheessa sanonut vihaavanikaan. Melko yhdentekeviä minulle. 

Olen vain kait hiukan pettynyt kun luulin päässeeni eteenpäin urallani ja odotukset olivat ehkä liiankin korkealla. No, kuten joku aiemmin kirjoitti, pettymyksistä pääsee yli ajan kanssa. 

Vierailija
11/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:02"]

[/quote]

En minä kaipaa naisten arvostusta. En kyllä ole missään vaiheessa sanonut vihaavanikaan. Melko yhdentekeviä minulle. 

Olen vain kait hiukan pettynyt kun luulin päässeeni eteenpäin urallani ja odotukset olivat ehkä liiankin korkealla. No, kuten joku aiemmin kirjoitti, pettymyksistä pääsee yli ajan kanssa. 

[/quote]

Onko niin, että vain miesten antama tunnustus on jotain? Ehkäpä opit nyt työssäsi arvostamaan naisiakin. 

Vierailija
12/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote]

Juu, koita kestää reppana :D Tuolla elämänasenteellasi et kyllä kovin pitkälle tule koskaan pääsemään mutta onnea silti. Harmillista tietenkin sinulle kun olet syntynyt väärälle vuosituhannelle, joskus 1800-luvulla naiset olivat siellä nyrkin ja hellan välissä ja kaltaisesi saivat ihan keskenään tehdä töitä ilman yhdentekeviä naisia. Mutta kehitys onneksi menee eteen päin, mikä on tietysti tukalaa kaltaisillesi "miehille" kun joutuu työelämässäkin kohtaamaan naisia tasa-arvoisessa asemassa.

Vierailija
13/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:38"]

Minä taas miehenä naisvaltaisella työpaikalla koen, että naisten keskuudessa on aivan mahtavaa työskennellä. Olin aiemmin miesvaltaisella työpaikalla ja koin sen hiukan ahdistavaksi paikaksi. Naisten kanssa yhtenä harvoista miehistä on aivan loistavaa, ilmapiiri on todella hyvä ja koen että paikka on, varmaan osittain sukupuolijakauman vuoksi, aivan valtavan innostava.

[/quote]Aloittaja on yhdenlainen ääliö, mutta sinä vaikutat vain toisenlaiselta ääliöltä. Huomion- ja ihailunkipeältä surkulimieheltä, joka ajattelee kieli pitkällä ketkä kaikki työpaikan naiset ihan satavarmasti haluavat just sun kanssa sivusuhteeseen.

Vierailija
14/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:38"]

Minä taas miehenä naisvaltaisella työpaikalla koen, että naisten keskuudessa on aivan mahtavaa työskennellä. Olin aiemmin miesvaltaisella työpaikalla ja koin sen hiukan ahdistavaksi paikaksi. Naisten kanssa yhtenä harvoista miehistä on aivan loistavaa, ilmapiiri on todella hyvä ja koen että paikka on, varmaan osittain sukupuolijakauman vuoksi, aivan valtavan innostava.

[/quote]Aloittaja on yhdenlainen ääliö, mutta sinä vaikutat vain toisenlaiselta ääliöltä. Huomion- ja ihailunkipeältä surkulimieheltä, joka ajattelee kieli pitkällä ketkä kaikki työpaikan naiset ihan satavarmasti haluavat just sun kanssa sivusuhteeseen.

[/quote]

Eihän tuota miehen viestiä noin voi ymmärtää. Kuulostaa hyvältä ilmapiiriltä. Ei kaikilla ole panot mielessä. 

Vierailija
15/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ovat niin hölmöjä työelämässäkin? 

Vierailija
16/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osaltaan johtuu ns. kiintiönaisista ja muista sellaisista; eli siitä, että osa naisista on työssään vain sukupuolensa - ei ammatillisten näyttöjen - vuoksi. Tokihan tuollainen järjestely syö uskottavuutta. Sitä ajattelee, että "ai, kuka tahansa voi tehdä tuota työtä. Riittää kun sukupuoli on oikea"

Vierailija
17/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut naiset vie hegemonian.

Vierailija
18/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:32"]

jotkut naiset vie hegemonian.

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Vierailija
19/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tunne. En osaa arvostaa naisia työelämässä. Tiedän, että se on väärin.

Mies 30v

Vierailija
20/43 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi