Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajien täydellinen elämä

Vierailija
11.05.2014 |

Kun tästä nyt on ollut puhetta blogeissakin... Kene elämä vaikuttaa täydelliseltä + perustelut? Itse nimeään cosmon LA Madden. Kaikki on aina ylivalotetun kaunista, ruoka on hyvää ja aurinko paistaa. Jumppahousut on ihanat ja ura lähti samantien nousuun valokuvaajana ilman koulutusta tai kokemusta. Mies on ihana ja maisemissa silmä lepää. Hiukset hulmuaa täydellisesti tuulessa ja elämä on ihanaa. Hihihihihi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:26"]

Rehellisiä, hnekilökohtaisia blogeja on mutta niiden kirjoittajat saavat kommenttia siitä kuinka liian sekavia ja rehellisiä ne ovat. Ihmiset siis haluavat kiiltokuvamaista elämää ja ilmeisesti myös lukijoilta puuttuu taju sellaiseen realistisuuteen mikä erillaisissa elämäntilanteissa elävillä on todellista. 

Lamadde kertoo elämästään sillä tavalla kuin suomalaiset kuvittelevat että hänen elämänsä pitäisikin näyttää. Todellisuus mitä luultavimmin on muuta kuin hiekkarantoja ja hulmuavia hiuksia. Todellisuuden ei tarvitse olla ruma mutta se saattaisi olla liian tylsä jotta todellisuutta jaksaisi seurata. Pitkiä, tylsiä, pölyn täyttämiä autokilometrejä sinne rannalle, yksinäisyyttä...

Alexa Dagmarin blogi mitä luultavimmin näyttää melko todellisen kuvan hänen elämästään ja sellaista elämää moni muu haluaisi elää. Ihana sisustettu koti Helsingin keskustassa, varaa ostaa vaatteita, matkustaa ja luksuslaukkuja, bloggaaja on tarpeeksi nuori siihen ettei moinen touhu tunnu edes naurettavalta. Char ja Adalmiina ovat naurettavia yli-ikäisen tyttöenergiansa kanssa.

[/quote]

Joo tuo La madde kyllä kuorruttaa todellisuutta aika hyvin :D Kadulla törmäsin Helsingissä ja en meinannut tunnistaa.

Vierailija
42/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:37"]18 jatkaa vielä: 

Ja sama mainonnan suhteen blogeissa. En tajua miksi mainoksilla tienaaminen aiheuttaa niin suurta kateutta ja vihaa täällä – saatteko te raivareita lehdille ja telkkarille, kun tuottavat sisältöä mainosten maksaessa palkat? Blogi on media siinä missä mikä tahansa muukin, toki eri konseptilla. Jos käyttää monta tuntia päivästä blogin kirjoittamiseen, kai siitä saa jotain tienatakin? Ei ole keneltäkään pois. 

[/quote]

Koska alunperin olen alkanut lukea blogia turhaa roskaa sisältömättömän materiaalin vuoksi. Sitten kun näitä "yhteistyöpostauksia" alkaa tulla kun sieniä sateella ja sisältö on ainasamaa hehkutusta pikkuhousunsuojista puuroon... no, onhan se vähän kuin laatulehti vaihtuisi yhtäkkiä johonkin Seiskaan. Toki niitäkin blogeja on, missä mainoksia on maltillisesti eikä postaukset ole aivotonta hehkutusta. Ei vaan tule yhtäkkiä mieleen yhtään.

[/quote]

Eikö olisi kuitenkin ihan reilua, että blogin pitäjä saa myös korvauksen tekemästään työstä ja jollei ole jonkun portaalin alla, saa harvoin palkkaa pelkästään kirjoittamalla blogiinsa. En ymmärrä tuotakaan ihan että sinun pitäisi saada ilmaiseksi lukea jotain blogia vuodesta toiseen ilman että pitäjä eli työn tekijä saa siitä korvausta. Ymmärrän toki että ärsyttää jos mainostetaan vaikka onkivapoja muotiblogissa, mutta jos mainostettavat tuotteet liittyvät blogin sisältöön niin eihän se ole sinulta pois. Onhan tämän palstankin reunoissa mainoksia mutta tuskin lähettelet Vauva-lehdelle jatkuvasti palautetta siitä kuinka bannerit häiritsevät sinun palstailuasi?

[/quote]

Kuten sanoin, maltillinen ja laadukas mainonta on ok. Mutta siinä vaiheessa kun joka toinen postaus on tagilla "yhteistyö", menee maku. Ja näitä blogeja on suurin osa suosituista. Itse äänestän jaloillani, en halua tukea kulttuuria jossa kaikki elämä yhdistetään överikaupallisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti mielessä -blogi on hyvä esimerkki aikuisen naisen täydellisestä elämästä. Tässä blogissa myös mainonta on hyvin mietittyä ja blogiin täydellisesti sopivaa.

Vierailija
44/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattemamma on kyllä bloginsa mukaan täydellisyyden perikuva, kaunis,varakas,tyylikäs jne... blogia on todella mukava lukea ja on nykyään yksi suosikeista. Ei kaiken tarvitse olla niin realistista. 

Vierailija
45/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA madden elämä on tosi ihanan kuuloista ja kuvat kauniita. Samoin oli hänen elämänsä myös muutama vuosi sitten Sveitissä kun piti myös julkista blogia (eri nimellä kylläkin). 

Vierailija
46/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään erityisen ikävää elämässä tällä hetkellä. En löytäisi mitää rumaa kuvattavaa ja kerrottavaa, jos olisin bloggaaja. Ei kaikilla ole mitään luurankoja piiloteltavana, mutta ymmärrän täysin, että blogiin ei kerrottaisi kaikkea. Lukijan tyhmyyttä, jos ei ymmärrä sellaista.

Vierailija
47/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://rakkaudellahannele.blogspot.fi osaa kivasti tasapainotella tuon täydellisyyden ja aitouden rajamailla. Tykkään kauniista kuvista mutta sitten välillä on niitä huonojakin puolia vaikkapa raskaudesta ja muusta. On vielä sen verran pieni blogi ettei joka postaus ole mainospostaus. 

Sen sijaan monet tosi suositut menee överiksi, vaikka adalmina's secret ja strictly style... Adalminalla joka kuvassa kamala feikki-ilme ja kaikki liian tarkkaan mietittyä. 

Vierailija
48/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:21"]Ehkä siinä on vähän sekin, että jos lukija haluaisi lukea pelkkää siloiteltua naistenlehtisisältöä, niin kaipa sitä sitten mieluummin lukisi oikeita naistenlehtiä? Ne ovat sentään ammattitaidolla toteutettu. Naistenlehtimäinen blogi on lähes poikkeuksetta pelkkä halpakopio, amatöörimäinen wannabe-naistenlehti.

Blogeilla pitäisi olla jotain lisäarvoa. Ei tarvitse olla elämän rumia puolia, mutta jotain sellaista, mikä tekee bloggaajasta samaistuttavan ja inhimillisemmän kuin naistenlehtien mainoskuvat.

[/quote]

niin. Minä taas ajattelin asian niin että monet blogit ovat jo niin tasokkaita että voittavat naisten lehtien jutut mennen tullen. Niitä vähemmän siloiteltuja blogejakin toki varmaam on tarjolla.

[/quote]

No nimeäpä yksikin? Tietysti kaikki lehdet eivät ole samaa tasoa; en nyt puhu mistään Apu-lehdistä, ja tuskin blogit sellaisia keskinkertaisia lehtiä yrittävätkään apinoida.

Suosituimpien blogien listalla ei ainakaan minun silmiini hyppää yhtään blogia, jossa olisi oikeasti tasaisen hyvälaatuista, mielenkiintoista ja monipuolistakin sisältöä. Kyllä sellaiseen cocktailiin tarvitaan yleensä monta toimittajaa, eikä vain yksi amatöörikirjoittaja joka napsii elämästään Instagram-kuvia.

[/quote]

tämä oli minun näkemykseni. On blogeja joissa kirjoittaja osaa kirjoittaa hyvin ja ottaa kauniita kuviakin. En alaniitä nimetä. Olen omalta kohdaltani vähentänyt lehtien ostamista koska blogit tyydyttävän sen tarpeen.

Vierailija
49/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:21"]Ehkä siinä on vähän sekin, että jos lukija haluaisi lukea pelkkää siloiteltua naistenlehtisisältöä, niin kaipa sitä sitten mieluummin lukisi oikeita naistenlehtiä? Ne ovat sentään ammattitaidolla toteutettu. Naistenlehtimäinen blogi on lähes poikkeuksetta pelkkä halpakopio, amatöörimäinen wannabe-naistenlehti.

Blogeilla pitäisi olla jotain lisäarvoa. Ei tarvitse olla elämän rumia puolia, mutta jotain sellaista, mikä tekee bloggaajasta samaistuttavan ja inhimillisemmän kuin naistenlehtien mainoskuvat.

[/quote]

niin. Minä taas ajattelin asian niin että monet blogit ovat jo niin tasokkaita että voittavat naisten lehtien jutut mennen tullen. Niitä vähemmän siloiteltuja blogejakin toki varmaam on tarjolla.

[/quote]

No nimeäpä yksikin? Tietysti kaikki lehdet eivät ole samaa tasoa; en nyt puhu mistään Apu-lehdistä, ja tuskin blogit sellaisia keskinkertaisia lehtiä yrittävätkään apinoida.

Suosituimpien blogien listalla ei ainakaan minun silmiini hyppää yhtään blogia, jossa olisi oikeasti tasaisen hyvälaatuista, mielenkiintoista ja monipuolistakin sisältöä. Kyllä sellaiseen cocktailiin tarvitaan yleensä monta toimittajaa, eikä vain yksi amatöörikirjoittaja joka napsii elämästään Instagram-kuvia.

[/quote]

tämä oli minun näkemykseni. On blogeja joissa kirjoittaja osaa kirjoittaa hyvin ja ottaa kauniita kuviakin. En alaniitä nimetä. Olen omalta kohdaltani vähentänyt lehtien ostamista koska blogit tyydyttävän sen tarpeen.

[/quote]

Ok. En minäkään paljon lehtiä osta, mutta lehtien eduksi kuitenkin lasken sen, että ne kertovat monista eri aiheista ja (yleensä) monista eri näkökulmista. Bloggaajalla ei kuitenkaan ole kuin ne omat näkökulmat, omat tietyt kiinnostuksenkohteensa, omat erikoisalansa ja oman elämänsä tapahtumat.

Nettilehtiä toki on, mutta niitä en varsinaisiksi blogeiksi laske.

Vierailija
50/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16,  naulan kantaan.  Kirjoitan erästä aika suosittua blogia,  ja se on minulle juuri tuollainen laajennettu kiitollisuuslista. Kirjoitan sinne asioista,  joihin olen elämässäni tyytyväinen,  ja siitä kyllä tulee onnellisemmaksi. Ilmeisesti viesteistäni on jollekulle muullekin jotakin iloa. 

Vierailija
51/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdettähän suuri osa blogeista vain on! Kenenkään elämä ei ole täydellistä. Kaikilla on huonoja päiviä! BLoggaajalla on oikeus valita näkökulma blogiinsa, jotkut haluavat korostaa ns. kiiltokuvaleämää, joillekin arjen dokumentointi säröineen tuntuu tärkeältä. Aika moni blogi on valitettavasti melkoista tuote-esittelyä nykyään...  

Jokaiselle blogille löytynee kohderyhmä. Ja jokaisella seuraajalla motiivi, miksi lukija sitä kyseistä blogia seuraa (hämmästelläkseen/saadakseen inspiraatiota/kauhistellakseen/paheksuakseen/vertaistueksi... jne).

Vierailija
52/52 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 13:21"]

LA madden elämä on tosi ihanan kuuloista ja kuvat kauniita. Samoin oli hänen elämänsä myös muutama vuosi sitten Sveitissä kun piti myös julkista blogia (eri nimellä kylläkin). 

[/quote]

Oi vitsi, mä muistan lukeneeni sitä Sveitsin blogia vuosia sitten. Tästä LA blogista en ollut kuullutkaan ennen tätä ketjua, mutta kävin vilkaisemassa. Kivoja kuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan