Mitä näistä perusvoiteista kannattaa pyytää reseptille?
Physiogel creme, Decubak intensive cream, Apobase oily creme, Apobase creme, Dermalog?
Menen ihotautilääkärille maanantaina ja sain näistä rasvoista näytetuubit. Tai onko jotain muuta hyvää rasvaa josta kannattaa pyytää resepti? Aqualan l jo löytyy... Käsi-ihottuma minulla ja atooppinen kuiva iho.
Kommentit (12)
Eikö nuo kaikki ole hyviä. Pitkälti makukysymys ja riippuu siitä, mikä sopii juuri sinun ihollesi, oletko kokeillut testailla jo?
Apobase, tai mikä noista nyt parhaalta itsestäsi tuntui kun kokeilit.
Yhden iholle sopii yksi, toiselle toinen. Kannattaa pyytää resepti, tulee paljon halvemmaksi. Minulle esim. locobase ei sopinut yhtään, mutta apobaset ja ceralan olleet parhaita. Muista vaihtaavrasvamerkkiä aina parin kuukauden välein. 2 tai 3 eri rasvamerkkiä kiertoon.
Itselleni muuten auttoi kuiviin käsiin tosi hyvin mehiläisvahaa sisältävä rasva samoin kuin shea butter. Niihin kovettuneisiin kohtiin siis.
Minulla decubal cremeä kilon loota. Itse tykkään siitä talvella kuivalle iholle.
Mieheni käyttää Decubalia psoriasis-läiskiin, tehoaa niihinkin. Sillä voi pestäkin ihoa, ja tukkaa.
Mulla on atooppinen iho myös ja tällä hetkellä käytän apobase cremeä. Suosittelen!
Aiemmin käytössä oli ceralan monta vuotta mut iho tottu siihen liikaa niin vaihdoin apobaseen. Lisäks toi ceralan on aika kallis :/
Decubalia oon myös käyttänyt jonkun aikaa, mutta en suosittele sitä, koska ei kosteuttanut tarpeeksi.
siksi kai sait näytteet että voisit valita parhaan... mutta itse ottaisin ehdottomasti decubalia.
Voiko kuka tahansa pyytää noita reseptille vai pitääkö olla atooppisen ihon diagnoosi? Itse joudun käyttämään joka yö rasvaa käsissä, jos en käytä, niin iho kuivuu niin pahasti että menee haavoille.
Sain näytetuubit torstaina joten ei ole paljoa aikaa testata niitä... Millaisia hintoja noille jää kun reseptillä hakee?
ap
Onko Decubal kuinka hidas imeytymään?
ap
Pitää vaan itse kokeilla mikä rasva sopii omalle nahalle. Itse olen saanut jopa nokkosrokkoa perusvoiteesta.
Nyt en perusvoidetta käytä enää mistään hinnasta. Nuorena oli ihottumia ja allergioita. Nyt ei enää ja rasvassa pitää olla tuoksu!
Ai niin, myös Locobase on yksi vaihtoehto...
ap