Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei näköjään kannata puhua lapselle rahasta

Vierailija
17.12.2020 |

12v suuttui, kun mä kuulemma turhaan hommaan hammasproteesit ja tuhlaan niihin yli 2000€. Tuli kamalan huono mieli.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hetki hampaattomana, niin eiköhän lapsen mieli muutu.

Vierailija
2/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan tuhlaa itseeni rahaa, niin tuo kommentti tuntui niin pahalta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee paha mieli kaikesta, mistä 12v suuttuu, niin teet itsarin, ennenkuin lapsi on 15

Vierailija
4/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, säästäväinen lapsi. Osta sille seuraavat kengät rippilahjaksi.

Vierailija
5/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan tuhlaa itseeni rahaa, niin tuo kommentti tuntui niin pahalta. ap

Eihän toi mitään tuhlaamista ole. Lapsille ei muutenkaan kuulu, mihin rahasi laitat.

Vierailija
6/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pahoitat mielesi 12-vuotiaan puheista?

Vierailija
7/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pahoitat mielesi 12-vuotiaan puheista?

En mä yleensä pahoitakkaan vaikka hän sanoisi mitä. Kai mä vaan olen jotenkin herkillä, kun tänään hammaslääkärin kanssa väännettiin suunnitelma noiden mun hampaiden takia.

Vierailija
8/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä asia positiiviseksi. Nyt voit osoittaa lapsellesi, että kannattaa pitää huolta hampaista ja terveydestä. Tuo pieni raha, jos siitä on loppuelämän hyöty lapsellesi.

Vierailija
9/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä asia positiiviseksi. Nyt voit osoittaa lapsellesi, että kannattaa pitää huolta hampaista ja terveydestä. Tuo pieni raha, jos siitä on loppuelämän hyöty lapsellesi.

En mä olisi hammaslääkärin mukaan enempää hampaitteni eteen tehdä. Sairaudet vaikuttivat tähän asiaan. ap

Vierailija
10/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni täytyy vaan toivoa ettei saa samoja sairauksia kuin minulla on.

Vierailija
11/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hampaita on melkoisen vaikea elää.

Ja lisäksi sinä päätät mihin rahasi käytät, ei lapsi.

Vierailija
12/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä asia kuuluu 12-vuotiaalle millään tavalla?

Vierailija
13/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Lapset sanovat kaikenlaista. :) Tarvitset ja ansaitset uudet hampaat. Olet arvokas!

Minäkin 12 vuotiaana ties mistä suutuin äidilleni. Not a big deal.

Vierailija
14/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tilaisuus lapselle opettaa omalla esimerkillä, että itsestä huolehtiminen on tärkeää! Vaikka se maksaisikin. Olisin toivonut, että omalla äidilläni olisi ollut enemmän itsekunnioitusta, mutta uhrautui liikaa muiden vuoksi eikä vaatinut itselleen mitään. Siihen lisäksi se, että häntä kohdeltiin huonosti, niin se oli surullista katsottavaa,

Vierailija
15/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun pidä kertoa tuollaisia asioita lapselle.

Mahdollisesti ajauduitte johonkin kiistaan, että lapsi halusi jotain, mihin sinulla ei ole varaa, ja perustelit sitä tuolla proteesilla.

Älkää tehkö noin!

Eikä 12-vuotias muuten edes tajua kuinka paljon tai vähän rahaa 2000 euroa on. Minulle tuo olisi pikkusumma, heti tililtä otettavissa. Teinille koko kesän palkka, jonka eteen on tehty satoja tunteja töitä.

Vierailija
16/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesällä uuden jalkaproteesin edellisen hajottua. Maksoi ja 22v tytär ja 17v poika olivat sitä mieltä että uuden osto oli turhaa tuhlausta ja vetosivat mm ilmastonmuutokseen, ylikulutukseen ja luonnonvaroihin. Jatkuvaa valitusta monta tuntia ja tuntui ettei se läksyttäminen lopu koskaan.

Vierailija
17/17 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä olisi hammaslääkärin mukaan enempää hampaitteni eteen tehdä. Sairaudet vaikuttivat tähän asiaan. ap

Olisi kannattanut harjata ahkerasti aamuin ja illoin sekä jättää sokerit ja muut syövyttävät kokonaan syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän