Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teillä maski haittaa näkemistä?

Vierailija
17.12.2020 |

Jotenkin se siinä nenän yläpuolella haittaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa alaspäin näkemistä hieman.

Vierailija
2/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vedä sitä silmille

Vierailija
4/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan maskin suun ja nenän suojaksi. Maski ei suojele koronalta kovin hyvin silmien eteen laitettuna.

Vierailija
5/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä vedä sitä silmille

En mä vedä sitä silmille ehkä mulla on niin kummallinen nenä, että se haittaa mulla näkemistä. ap

Vierailija
6/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sokea sen kanssa. Höyrystyy silmälasien kanssa kylmällä säällä. En käytä ulkona.

Vierailija
7/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa. En ole löytänyt kasvoilleni hyvin istuvaa maskimallia. Kertakäyttöisissä maskeissa yläreuna osuu silmien alareunaan, vaikka kuinka yritän kiinnittää huomiota siihen, että nenärauta on asetettu tiukasti nenään ja maskin nauhat on kiristetty.

Vierailija
8/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa. En ole löytänyt kasvoilleni hyvin istuvaa maskimallia. Kertakäyttöisissä maskeissa yläreuna osuu silmien alareunaan, vaikka kuinka yritän kiinnittää huomiota siihen, että nenärauta on asetettu tiukasti nenään ja maskin nauhat on kiristetty.

Minulla käy myös noin, että maskin yläreuna tökkää silmän alareunaan. Koetan jostain narusta nykimällä saada sitä alaspäin, maskin etuosaanhan ei saisi koskea. "Hauska"  kuulla, että jollain muulla on sama ongelma, luulin olevani ainoa :)

Vierailija
9/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maski haittaa vessassa käymistä. Kun laitan sen aina jalkojen väliin.

t. idiooteilla on idioottien ongelmat

Vierailija
10/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se nousee aina ja tökkii silmiin.

Vierailija
11/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita nuo kertakäyttömaskit, huurtuu ja miksi se maski maistuu suussa. Ei edes ajatus luista, enpä ole tottunut.

Vierailija
12/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kun ei käytä kuonokoppaa ;)

Vierailija
13/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se nousee aina silmille tai siis siihen alaluomelle ja häiritsee. Pakko vähän väliä nykiä sitä alemmas. Mistähän johtuu? Oon kokeillut monenlaisia maskeja ja kaikissa sama juttu. Tosin käytän sitä vaan kauppareissulla kerran viikossa.

Vierailija
14/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla käy myös noin, että maskin yläreuna tökkää silmän alareunaan. Koetan jostain narusta nykimällä saada sitä alaspäin, maskin etuosaanhan ei saisi koskea. "Hauska"  kuulla, että jollain muulla on sama ongelma, luulin olevani ainoa :)

Oletko kokeillut muotoon ommeltuja maskeja? Mietin, jos kokeilisi noita Finlaysonin, kun siellä olisi tarjouskin mutta harmittaisi, jos ne eivät istukaan hyvin kasvoille.

Vierailija
15/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän kuminauhat mutkalle niin ei nouse niin korkealle

Vierailija
16/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haitannu. En toki kyllä moista naamaani laitakkaan.

Vierailija
17/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikasvoisilla maski yltää helposti silmiin asti, nikseillä maskin muotoa ja kokoa voi säätää pienemmäksi. Nauha ristiin ennen korvan taakse laittoa tai solmut nauhoihin lähelle maskin reunaa, jolloin reunan voi laittaa solmun alle. Voi myös nitoa maskin reunoistaan pienemmäksi (sovitettava koko itselle), niittien päät ulospäin. Kangasmaskia voi ommella reunasta pienemmäksi laittamalla laskoksia leuan alle ja/tai nauhojen kiinnityskohtien väliin sivuille.

Lisäksi nenän päälle tuleva vahvike kannattaisi muotoilla jo ennen maskin laittamista päälle, sillä lailla sen saa paremmin istuvaksi.

Vierailija
18/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo yli puolen vuoden käytön aikana huomannut, että haittaisi. Käytän muotoon ommeltuja maskeja.

Mitä pienikasvoisuuteen tulee, niin eikö Suomesta saa miltään valmistajalta eri kokoisia maskeja? Täällä Espanjassa ainakin myydään ihan kertiksiäkin kahdessa koossa, kankaisia useammassa.