Eikö teillä maski haittaa näkemistä?
Kommentit (18)
Laitan maskin suun ja nenän suojaksi. Maski ei suojele koronalta kovin hyvin silmien eteen laitettuna.
Vierailija kirjoitti:
älä vedä sitä silmille
En mä vedä sitä silmille ehkä mulla on niin kummallinen nenä, että se haittaa mulla näkemistä. ap
Olen sokea sen kanssa. Höyrystyy silmälasien kanssa kylmällä säällä. En käytä ulkona.
Haittaa. En ole löytänyt kasvoilleni hyvin istuvaa maskimallia. Kertakäyttöisissä maskeissa yläreuna osuu silmien alareunaan, vaikka kuinka yritän kiinnittää huomiota siihen, että nenärauta on asetettu tiukasti nenään ja maskin nauhat on kiristetty.
Vierailija kirjoitti:
Haittaa. En ole löytänyt kasvoilleni hyvin istuvaa maskimallia. Kertakäyttöisissä maskeissa yläreuna osuu silmien alareunaan, vaikka kuinka yritän kiinnittää huomiota siihen, että nenärauta on asetettu tiukasti nenään ja maskin nauhat on kiristetty.
Minulla käy myös noin, että maskin yläreuna tökkää silmän alareunaan. Koetan jostain narusta nykimällä saada sitä alaspäin, maskin etuosaanhan ei saisi koskea. "Hauska" kuulla, että jollain muulla on sama ongelma, luulin olevani ainoa :)
Minulla maski haittaa vessassa käymistä. Kun laitan sen aina jalkojen väliin.
t. idiooteilla on idioottien ongelmat
Joo, se nousee aina ja tökkii silmiin.
Surkeita nuo kertakäyttömaskit, huurtuu ja miksi se maski maistuu suussa. Ei edes ajatus luista, enpä ole tottunut.
No ei kun ei käytä kuonokoppaa ;)
Mulla se nousee aina silmille tai siis siihen alaluomelle ja häiritsee. Pakko vähän väliä nykiä sitä alemmas. Mistähän johtuu? Oon kokeillut monenlaisia maskeja ja kaikissa sama juttu. Tosin käytän sitä vaan kauppareissulla kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy myös noin, että maskin yläreuna tökkää silmän alareunaan. Koetan jostain narusta nykimällä saada sitä alaspäin, maskin etuosaanhan ei saisi koskea. "Hauska" kuulla, että jollain muulla on sama ongelma, luulin olevani ainoa :)
Oletko kokeillut muotoon ommeltuja maskeja? Mietin, jos kokeilisi noita Finlaysonin, kun siellä olisi tarjouskin mutta harmittaisi, jos ne eivät istukaan hyvin kasvoille.
Käännän kuminauhat mutkalle niin ei nouse niin korkealle
Ei ole haitannu. En toki kyllä moista naamaani laitakkaan.
Pienikasvoisilla maski yltää helposti silmiin asti, nikseillä maskin muotoa ja kokoa voi säätää pienemmäksi. Nauha ristiin ennen korvan taakse laittoa tai solmut nauhoihin lähelle maskin reunaa, jolloin reunan voi laittaa solmun alle. Voi myös nitoa maskin reunoistaan pienemmäksi (sovitettava koko itselle), niittien päät ulospäin. Kangasmaskia voi ommella reunasta pienemmäksi laittamalla laskoksia leuan alle ja/tai nauhojen kiinnityskohtien väliin sivuille.
Lisäksi nenän päälle tuleva vahvike kannattaisi muotoilla jo ennen maskin laittamista päälle, sillä lailla sen saa paremmin istuvaksi.
En oo yli puolen vuoden käytön aikana huomannut, että haittaisi. Käytän muotoon ommeltuja maskeja.
Mitä pienikasvoisuuteen tulee, niin eikö Suomesta saa miltään valmistajalta eri kokoisia maskeja? Täällä Espanjassa ainakin myydään ihan kertiksiäkin kahdessa koossa, kankaisia useammassa.
Haittaa alaspäin näkemistä hieman.