Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi puhuu koulukavereista mutta koskaan ei ole pyydetty kaveri synttäreille. Mitä kavereita ne sellaiset ovat?

Vierailija
17.12.2020 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on just niitä koulukavereita. Sanaa käytetään monesti saman luokan lapsista riippumatta siitä ovatko ystäviä tai edes niitä kavereita. Toki voi lapsi kokea kavereiksi ne joiden kanssa viettää koulussa aikaa. Eihän ne synttärikutsut kerro koko tilannetta. Tapaako lapsi näitä kavereita (tai muita) vapaa-ajalla?

Vierailija
2/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vietä aikaa koulun ulkopuolella. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sullakin työkavereita, mutta et käy heidän synttäreillään

Vierailija
4/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samalla luokalla olevat ovat koulukavereita tai luokkakavereita, mutta ei yleensä kavereita. Lisäksi huomioitavaa minkä ikäisistä kyse, koska omilla lapsilla kaverisynttärit loppuivat 9.-10 vuoden iässä.

Vierailija
5/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsia, joiden kaverisynttäreitä ei vietetä koskaan. Omankin pojan kavereissa on semmoisia. Vanhemmat ei jaksa eika halua. Yhden kaverin synttäreille poika kutsuttiin. Siellä oli sukulaiset samassa eikä mitään ohjelmaa lapsille erikseen. Pojan mielestä oli kyllä ihan ok, sai kakkua ja herkkuja ja leikki sankarin kanssa legoilla. Kaverisynttärit vaatii aika paljon tilaa, ne maksaakin jonkun verran, vaikka pitäisi kotona. niistä on vaivaa. Kyllä mä ymmärrän ihan hyvin, että niitä ei pidetä.

Jos haluat, että lapset viettää aikaa koulun ulkopuolella, sano lapselle, että pyytäisi kavereita kotiin. Ja jos teillä vanhemmilla on vaikka whatsapp-ryhmä, laita viestiä joidenkin vanhemmille ja ehdota jotain yhteistä harrastusta tai menoa lapsia. 

Vierailija
6/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä siis pidetään edelleen ja lapsi niistä mainitsee ja kertoo kuka menossa kenenkin luokse mutta lastani ei jostain syystä kutsutaan niihin. Ap

Vierailija
7/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna kaverisynttäreitä on järjestetty supervähän. Normaalisti mun lapset saa 7-10 kutsua vuosittain. Tänä vuonna molemmat ovat käyneet 1-2 synttäreillä. Omat juhlat vietettiin keväällä vain perheen kesken. Koulukaveri ei myöskään ole synonyymi hyvälle ystävälle.

Vierailija
8/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma sinulla on ap? Voit myös itse järjestää pirskeitä ja kutsua niihin vaikka puoli koulua, mitä ihmettä sinä muille ongelmaasi työnnät?

Joskus lasten kotona on rajalliset tilat ja väkimäärää tulee miettiä tarkoin, joten aina ei vain voi kutsua kaikkia. Se on elämää. Sinä voit järjestää siis itse tapaamisia, jos intoa riittää. Paitsi että ei nyt niin kuin ehkä tajuat.

Vierailija
9/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaveri on eri asia kuin ystävä. Meillä synttäreille kutsutaan vain lapsen parhaat ystävät. Kun on laaja ystäväpiiri, niin edes kaikkia ystäviä ei voida kutsua, saatika koulukavereita. Lisäksi tänä vuonna on juhlittu tavanomaista rajoitetummin ja on kutsuttu vain 1-2 kun normivuonna kutsuttuja on ollut 8-10.

Vierailija
10/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5/5, JÄLLEEN.

Yrittäkää nyt edes!

11/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on paljon työttömyyttä, ei monellakaan vanhemmalla ole mahdollisuutta järjestää isoja synttäreitä.

12/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vietä aikaa koulun ulkopuolella. Ap

Miksei? Mitä lapsesi sitten tekee koulun jälkeen?

Vierailija
13/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma sinulla on ap? Voit myös itse järjestää pirskeitä ja kutsua niihin vaikka puoli koulua, mitä ihmettä sinä muille ongelmaasi työnnät?

Joskus lasten kotona on rajalliset tilat ja väkimäärää tulee miettiä tarkoin, joten aina ei vain voi kutsua kaikkia. Se on elämää. Sinä voit järjestää siis itse tapaamisia, jos intoa riittää. Paitsi että ei nyt niin kuin ehkä tajuat.

Onko sinulla jokin ongelma, kun noin ikävään tyyliin tuntemattomalle vastaat?

-ei ap.

Vierailija
14/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lapsia, joiden kaverisynttäreitä ei vietetä koskaan. Omankin pojan kavereissa on semmoisia. Vanhemmat ei jaksa eika halua. Yhden kaverin synttäreille poika kutsuttiin. Siellä oli sukulaiset samassa eikä mitään ohjelmaa lapsille erikseen. Pojan mielestä oli kyllä ihan ok, sai kakkua ja herkkuja ja leikki sankarin kanssa legoilla. Kaverisynttärit vaatii aika paljon tilaa, ne maksaakin jonkun verran, vaikka pitäisi kotona. niistä on vaivaa. Kyllä mä ymmärrän ihan hyvin, että niitä ei pidetä.

Jos haluat, että lapset viettää aikaa koulun ulkopuolella, sano lapselle, että pyytäisi kavereita kotiin. Ja jos teillä vanhemmilla on vaikka whatsapp-ryhmä, laita viestiä joidenkin vanhemmille ja ehdota jotain yhteistä harrastusta tai menoa lapsia. 

Meillä yksi lapsista ei halua ketään perheen ulkopuolisia omille synttäreilleen. Kerran, kun katoin pöytää hänen syntymäpäivänään, hän kysyi hyvin jännittyneen oloisena: "Ketä meille nyt tulee?" Sanoin, ettei ole tulossa ketään. Hän huokaisi, ja sanoi: "Hyvä!" Kerran on yksi kaveri ollut hänen synttäreillään, mutta sen jälkeen hän ei ole halunnut kutsua ketään.

Sen olen huomannut, että jos ei kutsu koko päiväkotiryhmää/luokkaa, ei kannata kutsuakaan kuin ihan vain ne kaikkein parhaimmat kaverit, koska ei ne "toiseksi parhaat" kaverit tule, jos ei ole luvassa megabileet.

Vierailija
15/15 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä siis pidetään edelleen ja lapsi niistä mainitsee ja kertoo kuka menossa kenenkin luokse mutta lastani ei jostain syystä kutsutaan niihin. Ap

Tai sitten ei halua niihin juhliin, ja siksi ei kerro sinulle, että on saanut kutsun. Tai ei älyä, että hänen pitäisi näyttää sinulle se kutsu, jotta voisit ilmoittaa, että lapsesi on tulossa. Hän ei ehkä uskalla itse ilmoittautua juhliin, ja jää siksi "vapaaehtoisesti" pois.