Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teillä ollut elämässä joku, joka on antanut ohjeita?

Vierailija
10.05.2014 |

Mua harmittaa, kun mulla ei ole ollut elämässä ketään, kuka olisi ohjannut mua tai antanut ohjeita. Kaiken olen itse saanut pähkäillä, ja tehdä itse tukea ei ole tullut. Olen kyllä menestynyt hyvin, tietenkin tehnyt myös virheitä, mutta enimmäkseen niitä hyviä juttuja. Itse aion olla omille lapsille ohjaava aikuinen ja tuki ja turva

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lapsuudessa eikä nuoruudessa. Aikuisuuden kynnyksältä tähän päivään asti (olen 23) on ollut kaveri, joka on minua joitakin vuosia vanhempi ja edellä elämäntilanteensa vuoksi, ja hän on yrittänyt neuvoa. Mutta hän on tehnyt sen niin, että tunnen itseni huonoksi ja saamattomaksi, joten en arvosta hirveästi... Ikään kuin hänen tapansa elää olisi ainoa oikea.

En ole ottanut neuvoistaan vaaria. :D

Vierailija
2/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mulla vanhemmat ja varsinkin äiti on neuvonut ihan ärsyyntymiseen ja riitelyyn asti, eli ohjeita ei ole puuttunut. Lisäksi sitten nuorempana valmentaja ohjeisti urheilu ja ruokajutuissa (lisäksi tietty oli kaiken maailman luennoitsijoita yms kyseisestä aiheesta) ja busines asioissa minua on opastanut kollegani :) 

Mutta millaisia ohjeita tarkoitat? Äitini on neuvonut miten pestään pyykkiä ja tehdään ruokaa, isäni opetti ajamaan autoa ja tekemään jotain pieniä korjaustöitä... Ei mulla ole ollut ketään neuvomassa elämään, siis sellaista vanhaa, viisasta mentoria jolta löytyisi vastaus kaikkeen. Äitini yritti olla sellainen mutta tuntui enemmän määräilyltä kuin neuvomiselta joten käskin hänen lopettaa sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa pahimman laman aikaan 90-luvulla, ei todellakaan ollut saatavilla mitään opoa. Olisin ehkä tehnyt ammatillisen valintani toisin, jos olisin saanut siihen tukea jostain. Kotoa ei tukea saanut koskaan.

Vierailija
4/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kenen kanssa olis voinut jutella elämästä, ja vaikka kirjallisuudesta. Joka olisi ollut kaukaa viisas. Meillä ainakin itse on saanut kaikki virheet tehdä, ja jos on ollut tiukka paikka, niin ei kun omat neuvot käyttöön, oli ne miten alkeelliset tahansa:(

Vierailija
5/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, enimmäkseen vasta aikuisiällä kun lapseni syntyi, vanhemmat antoivat niksejä/ohjeita sekä isosisko. Nuorempana varmasti jotain, en vaan muista niitä, mutta varmasti ovat neuvoneet mutta kukapa sitä kuuntelee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi