Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä kaikista yhteiskuntaluokista?

Vierailija
17.12.2020 |

Oletko tavannut ilmiselvää duunaria, ylemmän keskiluokan edustajaa, keskiluokkaista, eliitin edustajaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitin edustajia en tunne, kaikkia muita mainittuja on kaveripiirissäni.

Vierailija
2/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään tiedetään että sinä tunnet vain yläluokkaa.

Vierailija
4/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Olen köyhästä perheestä, nykyistä eliittiä mikäli tähän lasketaan omaisuuden ja yhteiskunnallisen vaikutusvallan perusteella, tunnen yläluokkaisia, tunnen myös ihan perusduunareita joita esim isäni on, äitini on nykyään keskiluokkainen. Yksi ystäväni on tt-tuella elävä yh, paras ystäväni on ylempää keskiluokkaa. Minusta on hyvin terveellistä kaikille nähdä omien yhteiskuntaluokkiensa ulkopuolelle.

Vierailija
5/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös esittänyt matrixissa puliukkoakin.

Sincc

Vierailija
6/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Olen itse työväenluokasta, mutta olen opiskellut itseni ylempään keskiluokkaan. Olen opinnoissa ja harrastuksissa tutustunut myös eliittiin ja avioiduttuani ylempään keskiluokkaan, tunnen sen enemmän kodikseni kuin lapsuuden työväenluokan. Olen siis luokkaretken tehnyt.

Vierailija
7/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain akateemista keskiluokkaa. Ennen koronaa oli porukalla tarkoitus pyhittää viikonloppu duunariteemalle eli oltaisiin menty aamupalalle Teboilille. Viinin ja juustojen tilalle halvinta kaljaa ja "hookoon blöö". Sunnuntaina krapulassa katsottu vain TLC-kanavaa.

Vierailija
8/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnenpa hyvinkin.

Vierailija
9/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen,  sekä Suomessa että nykyisessä asuinmaassani Briteissä.  Siis ihan maahanmuuttajasta yksityiskoulut käyneeseen aateliseen ja kaikkea mahdollista siltä väliltä.

Itse olen varakkaasta sivistyssuvusta tulevan isän ja rutikoyhästä juoppoperheestä tulevan äidin lapsi, joten olen ihan pienestä saakka tottunut sukkuloimaan kaikenlaisissa piireissä. Oma lapsuuteni oli ehkä alempaa keskiluokkaa ja nykyisin kuulun varmaan tulotason ja  koulutuksen puolesta ylempään keskiluokkaan.

Vierailija
10/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hyvä ystäväni asuu Punavuoressa kerrostalossa jonka hän omistaa itse.

Toinen hyvä ystäväni ryypiskelee Kontulan ostarijengeissä.

Suuri osa ystävistäni on juristeja, sairaanhoitajia, lääkäreitä tai opettajia tai tutkijoita tai pienipalkkaisia ministeriön virkamiehiä.

Tunnen myös työttömiä, rekkakuskeja ja yhden elämäntapatyöttömän.

Tiedän myös lottomiljönäärin.

Vierailija
11/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Tuttavista löytyy luottotiedotonta työtöntä, ylimpään tuloluokkaan kuuluvaa, politiikassa aktiivista, sekä taiteella itsensä mukavasti elättävää porukkaa.

Vierailija
12/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunnen väkeä laidasta laitaan. Kaikki ovat pohjimmiltaan ihan samanlaisia, vaikka pintakoreilu poikkeaa.

Vierailija
13/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, heivaan kaikki ongelmaiset tyypit.

Vierailija
14/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika sentään, en minä nyt rahvaan kanssa veljeile.

Vierailija
15/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne eliittiä enkä miljonäärejä tai julkkiksia. Toisaalta en tunne duunareitakaan , työttömiä tai sossupummeja.

Vierailija
16/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä laskettaisiin eliitiin? Mutta ehkä. Tosin mielestäni jaottelu duunarit, keskiluokka, ylempi keskiluokka ja eliitti on liian yksinkertaistava jaottelu.

Vierailija
17/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä laskettaisiin eliitiin? Mutta ehkä. Tosin mielestäni jaottelu duunarit, keskiluokka, ylempi keskiluokka ja eliitti on liian yksinkertaistava jaottelu.

Laskisin nimekkäitä professoreja, kulttuurisukujen edustajia, elinkeinoelämän huippuja kuten vaikka joku Wahlroos.

Vierailija
18/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lähinnä duunareita, yrittäjiä ja opiskelijoita. Olen tosin nuori vielä, 21v joten toivon että tutustun vielä laajemmin erilaisiin ihmisiin. Oma sukuni on duunareita, samoin puolison suku.

Vierailija
19/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskisin nimekkäitä professoreja, kulttuurisukujen edustajia, elinkeinoelämän huippuja kuten vaikka joku Wahlroos.

Entä tunnustetut taiteilijat, jotka eivät kuulu tunnettuihin sukuihin? Onko vaikka joku Krista Kosonen eliittiä?

Vierailija
20/35 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sitä ns. ylintä luokkaa olenkaan, mutta en myöskään alinta tai alimpia. Tuttavapiirini käsittää pääasiassa vain varsin keskiluokkaista väkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän