Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**PITKISTEN VIIKKO 31**

30.07.2006 |

Heippa kaikille pitkisläisille! Taitaa olla monella pitkisläisellä lomat vielä hyvässä vauhdissa menossa... Minulla 5 viikkoa lomaa takana ja vielä yksi edessä. Sitten koittaa taas paluu arkeen.

Heinäkuussa oli klinikka kiinni ja minä hoitotauolla, ja samalla tauolla täältäkin. Tässä kierrossa piikitykset taas alkaneet ja ensi viikolla seurantaultraan. Toinen inssi siis toivon mukaan edessä parin viikon päästä.

Mitä muille pitkisläisille kuuluu??

myttö

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut on tosi ikävät, särkylääkekään ei meinaa auttaa ja vuotoa tulee jo ihan reilusti.

Nyt voikin sitten esittelyn laittaa jälleen uusiksi, jos joku sitä on tässä päivittämässä:

Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin.

Vierailija
22/28 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että näin kävi :( Voimia sinulle ja miehellesi nyt tulevaan ja toivottavasti pääsette vähän nauttimaan lomasta, vaikka tottahan tämä pyörii varmasti päällimmäisenä mielessä.. Mutta pääsette ainakin vähän kotipiireistä pois muihin maisemiin.

Elämä koittelee joskus kyllä liian kovalla kädellä, mutta se jatkuu silti. Elämä siis.. pikkuhiljaa..

Jaksamisia ja ((haleja)) sinulle lohduksi.

Mikaela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela: Tuosta matkasta kyselit, niin Itä-Eurooppaa ollaan lähdössä kiertämään, reput selässä, eli ei nyt mikään ihan löhöloma tiedossa ja lähtö on keskiviikkona.

Viime yö olikin aika ohjelman täyteinen. Heräsin kahden aikaan yltyvään kipuun ja mieskin heräsi lopulta valitukseeni. Lopulta makasin vessan lattialla oksennuksen ja pyörtymisen partaalla, eikä siinä muu auttanut kuin ambulanssin tilaaminen. Ikuisuudelta se odotus tuntui, kun kivut oli niin kammottavat. Mun käsi on nyt aika inhan näköinen, kun purin sitä. Kipu oli semmoista jatkuvaa poltetta navasta nivusiin, ei ollenkaan kuukautis-tyyppistä aaltoilevaa. Sairaalaan päästiin, sain kipulääkkeet ja pääsin tutkimukseen. Raskausmateriaali tuli ulos siinä tutkimuspöydällä ja kun kivut lopulta helpotti, päästiin lähtemään kotiin siinä kuuden maissa. Nyt aamula kun luin papereita, kuulosti lause " Tutkimuspöydällä potilas aborteeraa sikiöpussin" - jotenkin pahalta. Siinä se toinen pikkuinen sitten poistui minusta. Lisäksi luin papereista, että sikiöpussi menee kokonaisuudessaan PAD-näytteeksi. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Onko kellään mitään tietoa?

Olo on yllättävän rauhallinen. Olen tätä etukäteen itkenyt jo niin paljon. Oikeastaan tätähän minä vaan odotin siitä ensimmäisestä hailuviivasta asti. Tiesin että samoin tulee käymään kuin ensimmäisellä kerralla. Eniten nyt harmittaa, että pitää vielä yksi pikkuinen laittaa aluille ja vuotaa pois ennen kuin tutkimuksiin pääsen. Nämä kaksi raskautta ja keskenmenoa on olleet niin toistensa kopioita, ettei minulla tosiaan ole epäilystäkään etteikö seuraavalla kerralla kävisi samoin. Jotain vikaa minussa on.

Pumpsu

Vierailija
24/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani :`( Olipa rankka kokemus kipuineen kaikkineen. Ja se lääkärin lausunto tosiaan kuulosti aika hurjalta.. Mutta onneksi kaikki tapahtui nyt, eikä siellä matkalla. Siellä ei olisi välttämättä kaikki mennyt noinkaan joutuisasti paikallisissa sairaaloissa (missä ne sijaitseekin, millä sinne olisi mennytkään jne). Eli onni onnettomuudessa, että kaikki tapahtui omassa kotona ja omassa maassa.

Toivotaan nyt, että nämä kaksi ovat vain olleet huonoa säkää. Tai että selviäisi pian jos jotain on vialla. Mitähän kaikkia tutkimuksia voidaan tehdä tuossa vaiheessa? Luulisi, että jotain perusverikokeita ainakin, että on oikea hormonitasapaino jne. Onko sulta jo otettu niitä tässä yritysaikana? Mun ystävälläni oli 2 keskenmenoa ennen onnistunutta raskauttaan (toinen oli tuulimuna ja toinen keskeytynyt km) mutta ei hän minneen tutkimuksiin päässyt. Kuulemma hyytymistekijät olisi voinut itse tutkituttaa yksityisellä, mutta hinta olisi ollut siinä parintuhannen euron paikkeilla! Sisältää siis täydellisen verenkuvan jne. Mutta ystäväni söi minidisperiiniä miltei alusta asti tässä onnistuneessa raskaudessaan ja kaikki meni hyvin. Mutta en tätä kyllä anna miksikään ohjeeksi, koska en ole lääkäri. Joillakin se on toiminut, mutta sitähän ei koskaan tiedä, että onko ollut vain hyvää onnea. Siis että raskaus olisi onnistunut ilman minidisperiiniäkin.

Olisiko se PAD näyte jokin tutkimus jossa selvitetään löytyikö jotain vikaa alkiosta tai sikiöpussista?

Hyvää lomaa sinulle nyt kuitenkin. Toivottavasti pääsette vähän nauttimaan matkalla toisistanne ja yhteisestä lomasta. Tekemistä siellä varmasti riittää, saatte ainakin ajatuksia vähän pois tapahtuneesta. Kotona sitä ei varmasti muut miettisikään.

Voimia sinulle Pumpsu.

Mikaela

Vierailija
25/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela: Kalliitahan nuo tutkimukset yksityisellä ovat. Taidetaan pysyä vielä ihan tuon hinnan takia julkisella puolella. Jos lottovoitto saataisiin niin sitten... Hyytymistekijät ja jotain kromosomi-juttuja ainakin sitten kolmannen keskenmenon jälkeen tutkitaan. Kyllä on käynyt mielessä tuon apperiini/disperiini-kuurin ottaminen ihan kaiken varalta, kun siitä on muuallakin ollut puhetta. Selvisi että tuo PAD on tosiaan joku ihan " oikea" tutkimus, eli tosiaan tutkivat, että löytyisiko siitä jotain vikaa...toivotaan että jotain tuloksia tulisi. Loma tekee kyllä varmasti hyvää, pääsee vähän iriti näistä ympyröistä.

Mitenkäs teillä tytöt jakselevat?

Pumpsu

Vierailija
26/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas surullinen kirjeenvaihto Pumpsun ja Mikaelin välillä : ( Voimia sinulle Pumpsu kovasti!! Toivottavasti tuosta PAD-tutkimuksesta selviää jotakin.

Kaikesta huolimatta hyvää lomaa teille! Tuollainen rinkkamatka ainakin irrottaa ajatukset välillä ihan muuhun, ja se tekee varmasti teille hyvää. Olen itse ollut rinkkailemassa Itä-Euroopassa useampi vuosi sitten, ja ainakin silloin sitä tyystin unohti kaikki kotiasiat, kun piti selviytyä paikasta A paikkaan B, etsiä yöpaikkaa, ruokapaikkaa jne. ja ihastella uusia asioita.

Voimarutistuksin,

myttö

Vierailija
27/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin pahoitella!!! Olen todella surullinen, enkä edes osaa kuvitella minkälaisia tunteita olette miehesi kanssa käyneet läpi. Mutta, kuten myttö sanoi, voi reissu tulla nyt hyvään saumaan, ja kulttuurinvaihdos saa ajatukset hiukan kauemmaksi tästä.

ruu.

Vierailija
28/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpsu: ilmoittelehan mitä siitä tutkimuksesta selviää kun tulokset tulevat. Toivottavasti nyt jotenkin tulisi selvyyttä tuohon tilanteeseen, että miksi on tullut nuo kaksi keskenmenoa noin samalla kaavalla. Ettei enää tarvitsisi pelätä saman tapahtuvan uudestaan.

Meidän tytöille kuuluu hyvää, kiitos kysymästä. Noora on jo iso neiti. On aika paljon pullukampi kuin Kiira vauvana. Kaivelin juuri isompia vaatteita esiin. Kolmas hammas pilkahti esiin tällä viikolla. Minä olen ollut tyttöjen kanssa koko heinäkuun kotona, mies on ollut raksalla. Talopaketti tulee perjantaina ja viikonloppuna laitetaan talo pystyyn. Hirsitaloa ei voi sateella pystyttää, joten nyt toivotaan että poutasäät jatkuisivat ainakin parisen viikkoa vielä.

Hyvää alkavaa elokuista viikkoa pitkis-siskoille!

M.