Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi olet sovinisti?

Vierailija
10.05.2014 |

Missä vaiheessa muuttui hyväksytyksi naiselle olla sovinisti? Ja miksi useimmat naissovinistit eivät edes huomaa omaa sovinismiaan?

Tälläkin palstalla lukuisat naiset tylyttävät miehiä aivan mistä tahansa syystä. Miehet niputetaan ryhmänä empatiakyvyttömiksi hirviöksi, pettäjiksi, raiskaajiksi ja epäluotettaviksi. Kokeilkaapa ottaa mikä tahansa tällainen miesten haukkumis- ja pilkkaamisketju ja vaihdatte vain sukupuolet nurin. Kuulostaisivatko esimerkiksi tällaiset ketjut sovinistisilta:

- Kaikki naiset pettää, jos siihen annetaan tilaisuus

- Jokainen nainen on potentiaalinen raiskaaja

- Nainen KEHTASI pieraista!!!

- Aion kostaa naiselle (ja ketjussa miehet kannustavat kilpaa, mikä olisi paras kostotapa, jotta nainen kärsisi mahdollisimman paljon)

- Naisilla on asennevamma, naisilla on kaikki valta yhteiskunnassa!

Mikä saa sinut, naissovinisti, ajattelemaan, puhumaan ja kirjoittamaan noin törkeitä? Etkö koskaan pysähdy miettimään, että vaikka pieni osa miehistä syyllistyy väkivaltaan, raiskauksiin, pieni osa miehistä on vallan huipulla ja suhtautuu alentuvasti naisiin, suurin osa - lähes kaikki - eivät ole näitä miehiä, joiden perusteella leimaatte kokonaisen sukupuolen ja kaikki sen edustajat.

Millä oikeutatte törkeän suhtautumisenne? Ettekö koskaan pysähdy miettimään leimaavia, loukkaavia ja sovinistisia asenteitanne?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:19"]

Mä olen IRL täysin sika-sovinisti. Miesystäväni vuoroin häpeää, vuoroin pelkää minua. Itseäni ei hävetä.

Itselläni taustalla on väkivaltainen parisuhde josta en koskaan tule yli pääsemään, näen miehet vain vihollisina. Ja sitähän ne onkin.

[/quote]

Ja haluat elää vihollisen kanssa?

Vierailija
2/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:03"]

Naiset haukkuvat ja alistavat miehiä = trollausta

Miehet hakkuvat ja alistavat naisia = sovinismia

[/quote]

Oletko ihan vajaa päästäsi?

Tämä on foorumi, foorumi, tajuatko, jossa 80% viesteistä on huumorilla kirjoitettuja.

Miesten sovinismi liittyy oikeaan elämään, vai kuinka moni nainen kulkee tuolla esim. raiskaamassa, pahoinpitelemässä jne. miehiä.

[/quote]

Hyvä esimerkki naissovinismista. Annat ymmärtää, että naiset eivät syyllistyisi raiskauksiin ja pahoinpitelyihin, ja että ko. rikokset olisivat osoitus sovinismista yhteiskunnassamme. Väärin. Naisetkin raiskaavat, pahoinpitelevät ja murhaavat, eivät pelkästään miehet. Jos taas viittaat siihen, että miehet raiskaavat naisia enemmän, olet oikeassa. Naiset tosin pahoinpitelevät lapsiaan enemmän kuin miehet. Naiset ovat siis lapsenhakkaajia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Ap:llä on tässä oikein hyvä pointti, samaa mieltä! Lopetetaan me naiset miesten mollaaminen ja vähättely yms., itsekin olen siihen joskus sortunut, mutta yritän nykyään välttää. Ja muitakin yleistyksiä. Ja kysehän ei nyt ollut missään vaiheessa vain tästä keskustelupalstasta vaan ihan kaikesta arkielämästä myös IRL. Jotkut ihmiset murhaa ja raiskaa, oli ne miehiä tai naisia; jotkut ihmiset on onnettomia vässyköitä, miehiä ja naisia; jne jne jne.

Vierailija
4/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:49"]

Mä olen IRL täysin sika-sovinisti. Miesystäväni vuoroin häpeää, vuoroin pelkää minua. Itseäni ei hävetä.

Itselläni taustalla on väkivaltainen parisuhde josta en koskaan tule yli pääsemään, näen miehet vain vihollisina. Ja sitähän ne onkin.

[/quote]

[/quote]

En elä enkä halua elää, asumme erillämme ja omalta osaltani pidän melko tiukasti lähinnä seksisuhteena.

Vierailija
5/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
6/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:49"]

[/quote]

[/quote]

En elä enkä halua elää, asumme erillämme ja omalta osaltani pidän melko tiukasti lähinnä seksisuhteena.

[/quote]

Mene terapiaan.

Vierailija
7/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on foorumi, foorumi, tajuatko, jossa 80% viesteistä on huumorilla kirjoitettuja.

Miesten sovinismi liittyy oikeaan elämään, vai kuinka moni nainen kulkee tuolla esim. raiskaamassa, pahoinpitelemässä jne. miehiä.

[/quote]

On kyllä sairasta, jos on huumoria? Ihan tosissaan täällä suurin osa kirjoittaa..

Vierailija
8/27 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:53"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä esimerkki naissovinismista. Annat ymmärtää, että naiset eivät syyllistyisi raiskauksiin ja pahoinpitelyihin, ja että ko. rikokset olisivat osoitus sovinismista yhteiskunnassamme. Väärin. Naisetkin raiskaavat, pahoinpitelevät ja murhaavat, eivät pelkästään miehet. Jos taas viittaat siihen, että miehet raiskaavat naisia enemmän, olet oikeassa. Naiset tosin pahoinpitelevät lapsiaan enemmän kuin miehet. Naiset ovat siis lapsenhakkaajia?

[/quote]

Nosto hiton hyvälle ketjulle ja kommentille.

Vierailija
9/27 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt huomiota täysin samaan asiaan kuin ap. Ihmettelen kovasti, miksi nämä naiset ovat halunneet parisuhteen, kun mikään ei tyydytä heidän kylmää sydäntään. Satujen prinssejä ei ole olemassakaan. Miehet ovat yhtä raadollisen tavallisia kuin me naisetkin ärsyttävine tapoinemme.

Ja onhan se havaittu, että nyky-yhteiskunnassa vain harva puolustaa heteromiesten oikeuksia. Velvollisuuksia heille kyllä on annettu.

Ja huumorin kyllä erottaa silloin, kun sitä täältä ilahduttavasti löytää.

Vierailija
10/27 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun telkkarista tuli komediasarja Pulmuset. En sen "nerokkuutta" ikinä tajunnut: Täyssovinisti, idiootti mies istui sohvalla ja kaiveli muniaan, kun hänen idioottiperheensä istui ja odotti, että perheenisä alkaisi lopultakin tehdä jotakin - mitä ei ikinä tapahtunut. Periaatteessa hän on kenkäkaupassa töissä, mutta vihasi työtään. Pahinta, mitä hänelle saattoi tapahtua, oli se, että vaimo (joka ei ollut lihava) halusi häneltä harvakseltaan seksiä. Silti hän kavereidensa kanssa jaksoi kuolata isotissisiä nuoria typyköitä (joten vastenmielisyys seksiä kohtaan kohdistui pelkästään vaimoon). 

Jos tällaisen sarjan roolit käännettäisiin päälaelleen (nainen kieltäytyisi kroonisesti seksistä miehensä kanssa, mutta haluaisi muita miehiä) kukaan ei katsoisi sitä, saati nauraisi sille. 

Vierailija
11/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että naisille on sallittu puhua em. tavalla miehistä, j o htuu siitä, että sosiaalisesti koetaan sopivaksi ns. ylempänä olevan ryhmän mollaaminen, sillä heidän asioitaan ei tarvitse ajaa. En oikeinnosaa puhua tät sanoiksi, kuulosti pahalta noin, mutta uhkaavaksi koetaan jos ns. heikompia sorretaan. Miettikää nyt vaikk vastakkainasettelua näiden kahden lauseen välillä; afrikan savannin heimoihminen sanoo "kylläpä valkoihoiset ovat typeriä" ja valkoihoinen länsimaalainen sanoo "kylläpä nuo mustat ovat idiootteja" kumpi kuulostaa tuomittavammalta? Kumpaan helposti suhtaudutaan kevyesti naureskellen? Aivan, tässä on kyse samasta asiasta.

Vierailija
12/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:37"]

Enpä usko. Arjessa olen huomannut, että esimerkiksi työpaikoilla on aivan sallittua heittää rasvaista tai sovinistista läppää miehistä, senlaatuista että vastaava miesten naisista puhumana olisi aivan sopimatonta ja luultavasti vakavan puhuttelun paikka.

Samoin olen monesti kuullut vierestä, kuinka naiset joukolla päivittelevät, millaisia miehet ovat, mitä vikoja miehissä joukkona on, miten kaikki miehet ovat samanlaisia ja niin edelleen. En ole koskaan kuullut yhdenkään miehen puhuvan vastaavaa naisista, saati miesjoukkojen.

Naissovinismi on arkikokemukseni perusteell erittäin yleistä ja ulottuu kahvipöytäkeskusteluista siihen, miten vaikkapa mediassa on sallittua puhua sukupuolista.

[/quote]

Naisvaltaisella työpaikalla yhteisessä pukkarissa oli poikakalenteri. Nuorta miestyöntekijää pojuteltiin. Ei syntynyt kohua.

Vierailija
13/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:37"]

Enpä usko. Arjessa olen huomannut, että esimerkiksi työpaikoilla on aivan sallittua heittää rasvaista tai sovinistista läppää miehistä, senlaatuista että vastaava miesten naisista puhumana olisi aivan sopimatonta ja luultavasti vakavan puhuttelun paikka.

Samoin olen monesti kuullut vierestä, kuinka naiset joukolla päivittelevät, millaisia miehet ovat, mitä vikoja miehissä joukkona on, miten kaikki miehet ovat samanlaisia ja niin edelleen. En ole koskaan kuullut yhdenkään miehen puhuvan vastaavaa naisista, saati miesjoukkojen.

Naissovinismi on arkikokemukseni perusteell erittäin yleistä ja ulottuu kahvipöytäkeskusteluista siihen, miten vaikkapa mediassa on sallittua puhua sukupuolista.

[/quote]

Maan suosituimpia sarjakuvia kuvaa naisen ja sian parisuhdetta.

Vierailija
14/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:37"]

[/quote]

Maan suosituimpia sarjakuvia kuvaa naisen ja sian parisuhdetta.

[/quote]

Jep. Kuvittele jos sarjakuva kertoisi miehen ja lehmän parisuhteesta. Saisiko sellaista edes julkaista?

Vierailija
15/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu ettei ap. ymmärrä tätä palstaa, ja suosittelen sulle jotain muuta palstaa, jos oikeasti et pysty erottamaan trollausta oikeista tosissaan kirjoitetuista jutuista.

Vaikutat vähän yksinkertaiselta, tai sitten jostain syystä luulet naisten olevan aina tosissaan.

Vierailija
16/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
18/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:19"]Mä olen IRL täysin sika-sovinisti. Miesystäväni vuoroin häpeää, vuoroin pelkää minua. Itseäni ei hävetä.

[/quote]

Minullakin on taustalla erittäin väkivaltainen lapsuus mielisairaan yksinhuoltaja-äitini kidutettavana, mutten silti leimaa kaikkia naisia sen vuoksi, saati vihaa naisia joukkoina. Sellainen on huono tekosyy. Mutta sovinisteja en siedä, en mies- enkä naissovinisteja.

Ap

Vierailija
20/27 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Toisaalta kuinka monella väkivaltaisella miehellä on nainen, joka käytännössä parinvalinnallaan palkitsee miehensä toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi