G: oletko nyt ajokunnossa ja onko taloudessa lapsia?
Viime viikonloppuna oli samankaltainen gallup. Itse aloitan, ja KYLLÄ, olen ajokunnossa mutta olen perheetön eikä minun taloudessa ole lapsia. Minun kotona tulee aina niin talonväki kun vieraat olemaan ajokunnossa riippumatta siitä onko paikalla lapsia vai ei.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:56"]
No kylläpäs täältä nyt löytyy absolutisteja
[/quote]
Ei vaan selviä ihmisiä. Mistä sää tiedät kuinka moni näistä tänä iltana selvänä olevista juo joskus muulloin paitsi nyt. Toki sekaan mahtuu oikeita absolutisteja kuten esim minäkin olen.
En ole "ajokunnossa", olen juonut pari. Mies nukkuu, joten ei voi myöskään ajaa nukkuessaan. Lapsikin nukkuu, joten en nyt ymmärrä miksi minun pitäisi lähteä nyt yöllä mihinkään ajamaan. Autokin on rikki.
Vajaa 2v:lleko pitäisi opettaa juomakulttuuria? Ja juurihan mainitsin että saunakalja on ok. Samaan kategoriaan menee myös lasi viiniä ruoan kanssa jne. Mutta kyllä taloudessa pitää jonkun olla ajokunnossa jos on lapsia. Ja kyllä, pienen lapsen kanssa saattaa joutua lähtemään öiselle ajelulle esim sairaalaan. Täällä jumalan selän takana on turha odottaa taksia, ne tulee jos on tullakseen ja jos löytävät perille.
Ja kyllä meillä sitten tulevaisuudessa tullaan opettamaan että alkoholia voi juoda kohtuudella, mutta en ikinä halua että lapseni joutuu näkemään läheisensä humalassa, kokemuksesta tiedän kuinka pelottavaa se on kun ei ymmärrä mikä toisella on hätänä. Ja tietenkin vieraita koskee samat talon säännöt. Jos tullaan syömään meille ja juodaan lasillinen viiniä ok, saunotaan ja otetaan saunakalja ok. Mutta jos menee pullo viiniä per naama ja korillinen saunakaljaa päälle niin ei minusta lapsi sovi siihen joukkoon. Vaikka kuinka nukkuisi omassa sängyssä.
Ja lapsenko pitäisi aamulla hoivata krapulaisia vanhempia? Ei.. Eieiei...
Ja 15v päästä näen onko ajatusmaailmani täysin sekaisin. Tuleeko lapselleni ongelmia vai ei. En usko. Minulla on ihan terve suhde alkoholiin. Olen ollut humalassa ja olen juhlinut ja käynyt baareissa. Minusta vaan alkoholi maistuu pahalle, enkä pidä humaltumisen tunteesta, sen takia jätän kokonaan juomatta. Jos se olisi hyvää voisin ottaakin sen yhden aina välillä, mutta en tunne siihen mitään tarvetta.
-24
Olemme molemmat ajokunnossa. 4 lasta. Aina toinen on ollut ajokunnossa sen jälkeen, kun lapset ovat syntyneet, mutta ei ajokunnon takia, vaan pidän asiaa vielä tärkeämpänä lasten turvallisuuden ja turvallisuuden tunteen takia.
Niin, jos 24 asuu siellä "jumalan selän takana" niin totta kai tilanne on kaikilla sama?
Tänne taksi tulee muutamassa minuutissa, synnärille lähtiessä kun tuli "vähän kiirus" taksi oli paikalla ambulanssia nopeammin.
Jos juon muutaman oluen illalla, ei lapseni tarvitse "hoivata aamulla krapulaisia vanhempia".
Tosi ikäviä nuo lapsuudentraumat, mutta ne eivät kuitenkaan tarkoita sitä että alkoholinkäyttö olisi aina traumatisoivaa touhua.
Kyllä, en käytä alkoholia oikeastaan lainkaan ( tänä vuonna siemaisu skumppalsista ja sitä ennen samanmoinen vuonna 2009 tyttären lakkiaisissa ). Lapsi on kotona ja sekin selvin päin :-)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:13"]No nuohan ne vasta sikavanhempia on, jotka eivät edes omista autoa!!! Mitä jos lapsenne haluaa lähteä ajelulle vaikka juuri tämä yönä?!?
[/quote]
Miten niin SIKAVANHEMPIA?!? Jotkut ihmiset asuu keskustassa/lähellä kaikkea joten turha mennä autolla. Ja joillakin ei ole vara pitää autoa! Meillä ei ole autoa,asumme lähellä kaikkea joten emme tarvitse autoa. Miksi omistaa keskustassa auto ja liikkua sillä ja maksaa jokaisesta pysäköintimaksun kun voi olla ilman autoa. Ja eikä tarvitse maksaa kalliita pysäköinti ja vakuutusmaksuja:)
Olen ajokunnossa mutta en omista ajokorttia. Mies myös ajokunnossa ja lapsi nukkuu omassa sängyssä.
Olen ajokunnossa:), lapsia kaksi ja autokin on. Tämä kysely on taas niin av:ta:). Eilen illalla uskon että olin ajokunnossa koko illan , mutta join kyllä 17-23 välillä kaksi lasia viiniä ja yhden lonkeron. Mutta tosiaan en putkeen joten se 0,5 promillea tuskin ylittyi, mutta en olisi silti halunnut ajaa.
Lapsi on isällään, tulee myöhemmin kotiin.
En ole ajokunnossa, olen valvonut koko yön. Alkoholilla ei ole osuutta asiaan.
Meillä joskus viikonloppuisin saatetaan juoda se muutama viinilasi tai olut ja alakoululaiset lapset on kotona. Kännissä emme lasten aikana ole, mutta mulla on kyllä vahva periaate se että "jos otat, et aja", eli en alkaisi laskemaan promilleja, jos kyytiä tarvittaisiin. Sitten soitettaisiin pihaan taksi tai tietty ambulanssi, jos vakava hätä tulisi, mutta sen nyt soittaisin ensimmäisenä suuren hädän tullen vaikka olisin ajokykyinenkin. Jos nyt tätä tässä haettiin :)
Taloudessa oin lapsia, molemmat vanhemmat ovat ajokunnossa. Autoa tai ajokortteja ei taloudessa ole.
Tiedoksi teille saatettakoon. Yhtä kaljaa ei edes saa ottaa, jos lapsia on taloudessa. (voivat traumatisoitua)
Yllä oleva siis sossutantan suusta. Ilmo lähtee myös, jos joudutkin viemään sen lapsesi sillä taksilla yöllä esim. lääkäriin ja haiskahdat alkolle. Että silleen!
En ole mielestäni ajokunnossa, join myöhäisellä illallisella kaksi lasia viiniä. Jos otan en aja, ikinä. Ei tosin täällä Helsingin keskustassa tarvita autoakaan.
Mies on aina vesiselvä. Lapsia on kaksi, lasten nähden ei koskaan kännejä, mutta alkoholia käytän ihan normisti (?) mm. pari kertaa viikossa viiniä ruoan kanssa, ihan lasten nähden. Minusta on tärkeää, että heille alkoholi ei ole mikään mörkö, mutta ei mikään ihannoitava juttukaan, vaan ihan normaalia elämää.