Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa ei voi keskustella mistään. Ei niin mistään.

Vierailija
16.12.2020 |

Kaipaan niin paljon tasavertaisia ja mielenkiintoisia keskusteluja ja pohdiskeluja jonkun kanssa. Mutta miehen kanssa ei voi keskustella edes tavallisista asioista. Ainoat keskustelunaiheemme ovatkin, että mitä kaupasta tuodaan, mitä syödään jne. Mutta mitään järkevää keskustelua tuon kanssa ei saa koskaan aikaiseksi. Yrittänyt olen. Monesti. Aina keskustelu menee riitelyksi lopulta, koska miehelle keskustelut ovat olevinaan ikäänkuin ”näytön paikkoja” tai ”tietokilpailuja”, myös sellaisissa aiheissa, jotka pohjautuvat mielipiteeseen.

Mies pyrkii jyräämään minut aina oli aiheena mikä tahansa. Hän alkaa aina päteä, vaikka ihan oikeasti tietäisin jostain asiasta enemmän kuin hän, mutta hänen on aina pakko ”todistaa” olevansa oikeassa kaikessa. Joka keskustelun jälkeen tunnen itseni tyhmäksi ja häpeän itseäni, vaikka en tyhmä olekkaan, mies vain saa minut tuntemaan itseni tyhmäksi vähättelemällä ja pätemällä, jos alan kertomaan jostain minua kiinnostavasta aiheesta niin hän usein alkaa pyörittelemään silmiään ja lässyttää minulle kuin pikku tytölle eikä ota minua koskaan vakavasti ja sitten aloittaa ”annas kun isi kertoo viisaampana miten asia on” asenteella paasaamaan. Ja, vaikka puhuisi puuta heinää, en jaksa enää sanoa siitä vaan luovutan ja myhäilen myöntyväisenä takaisin neutraalisti niin kauan kunnes kyllästyy puhumaan ja lopettaa.

Mies ei myöskään kestä keskustella negatiivisista asioista, ei edes yhteiskunnallisista asioista, jos ne ovat negatiivisia. Ja minä rakastaisin puhua tällaisista asioista! Mutta, jos kommentoin esimerkiksi jotain lehden negatiivista uutista niin hän aloittaa heti, että ”Älä tollasia mieti, miksi pitää olla niin negatiivinen, jaksa tollasta negatiivisuutta kuunnella” ja alkaa mököttämään. Ainoastaan ilosista asioista saisi puhua hänelle.

Mies on muuten mukava ja koskettaa ja huomioi teoillaan arjessa, joten ajatukseni ovat todella solmussa. Välitän hänestä paljon, mutta en tiedä miten kauan jaksan tätä etten saa parisuhteessani tasavertaista keskustelu kumppania. Olen puhunut hänelle tästä, siis yrittänyt varovaisesti, mutta, koska aihe on negatiivinen, hän ei halua kuunnella vaan menee mököttämään omiin oloihinsa.

Olemme kuitenkin kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä.

-Oli pakko saada avautua.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olet ihan väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
2/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suuri osa miehistä vaan on sellaisia, tai oikeastaan ihmisistä yleensäkin. Perusteltu mielipide vaatii jonkinlaista ajattelua ja enemmistö ihmisistä ei halua ajatella mitään koskaan. Heillä vaan on jotkut mielipiteet ja siinä se, ei siinä ole mitään sen kummempaa keskusteltavaa. 

Miestä kiinnostaa yleensä jokin tekeminen, oli se sitten auton/mopon/moottorikelkan rassausta, jotain urheilua tai tietokoneella pelaamista tai sitä television töllötystä muutaman olutpurkin kanssa. Näissä ei tarvitse ajatella mitään sen kun vaan tekee jotain tai istuu ja katsoo kun muut tekee ja elää siinä mukana.

Tyhjänpäiväistä naisten juoruilua ja lässytystä siitä miltä jokin asia tuntuu oikeastaan kaikki miehet inhoavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mieheni oli tuollainen. Oli ihana muuten, pussasi, halaili ja huomioi minua, osteli lahjoja jne, mutta minun olisikin pitänyt olla hänelle vain söpö höpsö halinalle ja unikaveri, jolle ostella kukkia kuin lapselle tikkareita. Hän nimenomaan halusi olla se fiksu ja menestynyt mies ja minun olisi pitänyt olla se naiivi, hieman yksinkertainen pikkuvaimo. No en ollut ja lähdin. Nykyinen mieheni ei loukkaannu siitä, että olen fiksu ja osaan puhua muistakin asioista kuin puutarhanhoidosta ja sisustamisesta.

Vierailija
4/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muuten mukava - niin varmaan jos ette puhu mitään järkevää tai pysty keskustelemaan. Kaikkeen varmaan tottuu, niin sinäkin olet tuohon alistamiseen ja vähättelyyn olet siedättynyt.

Vierailija
5/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteleeko hän vastaavanlaisista asioista muiden kuin sinun kanssasi? Vai onko se hänen asennoitumistaan naisia kohtaan? Itse en kestäisi, jos lähimmän ihmisen kanssa ei olisi mitään ajatustenvaihtoa.

Vierailija
6/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kumppaniksesi jonkun Nega-Niilon joka rutisee kaikesta ja jaksaa kuunnella myös sinun rutinaasi. Palstalta niitä löytynee pilvin pimein.

Vierailija
7/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suuri osa miehistä vaan on sellaisia, tai oikeastaan ihmisistä yleensäkin. Perusteltu mielipide vaatii jonkinlaista ajattelua ja enemmistö ihmisistä ei halua ajatella mitään koskaan. Heillä vaan on jotkut mielipiteet ja siinä se, ei siinä ole mitään sen kummempaa keskusteltavaa. 

Miestä kiinnostaa yleensä jokin tekeminen, oli se sitten auton/mopon/moottorikelkan rassausta, jotain urheilua tai tietokoneella pelaamista tai sitä television töllötystä muutaman olutpurkin kanssa. Näissä ei tarvitse ajatella mitään sen kun vaan tekee jotain tai istuu ja katsoo kun muut tekee ja elää siinä mukana.

Tyhjänpäiväistä naisten juoruilua ja lässytystä siitä miltä jokin asia tuntuu oikeastaan kaikki miehet inhoavat.

Huhhuh mitä stereotypioita ja idioottimaisia yleistyksiä. 

Vierailija
8/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi miehesi pitäisi olla kiinnostunut asioista jotka ei hänelle kuulu? Kuulostat juuri sellaiselta burnoutin rajamailla killuvasta naisesta, joka somettaa 20 tuntia päivässä ja nukkuu surkeat yöunet.

Vierailija
9/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miks tollanen "viisas isi" aka sovinisti on sitten alun alkaen kiinnostanut?

Vierailija
10/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miks tollanen "viisas isi" aka sovinisti on sitten alun alkaen kiinnostanut?

No miksiköhän sitä miestä on alun alkaenkaan kiinnostanut nainen, jonka kanssa ei huvita jutella?

Vierailija
11/52 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteleeko hän vastaavanlaisista asioista muiden kuin sinun kanssasi? Vai onko se hänen asennoitumistaan naisia kohtaan? Itse en kestäisi, jos lähimmän ihmisen kanssa ei olisi mitään ajatustenvaihtoa.

En ole kuullut hänen koskaan keskustelevan sen syvällisempiä asioita esimerkiksi ystäviensä kanssa. Silloin tällöin hänen lapsuuden ystäviään tulee käymään meillä ja vietetään iltaa niin saattavat jutella elämistään ja yhteisistä pitkäaikaisista kiinnostuksen kohteistaan, mutta eivät esimerkiksi yhteiskunnallisista asioista. Ei ainakaan mieheni. Joskus hänen paras ystävänsä on saattanut kommentoida jotain maailman asioita, mutta miehelläni ei ole tapana ollut takertua näihin ystäviensä kommentteihin ja mielipiteisiin, vaikka olisikin erimieltä. Ei kyseenalaista heitä.

Vanhempiensa kanssa on hyvissä väleissä, mutta ei koskaan keskustele heidän kanssaan, vanhemmat puhua pälpättää ja mieheni kuuntelee ja yleensä vastaa lyhyillä lauseilla tai yksittäisillä sanoilla takaisin. Mutta olen huomannut, että miehen isä on myös kova pätemään vaimolleen ja puhuu usein vaimonsa päälle. Liekö kotoa opittu malli?

Vierailija
12/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa. En jaksaisi tuollaiselle puhua enää mitään. Kaikesta keskustelusta tulee miehen aloitteesta kilpalaulantaa jossa hänen on pakko "voittaa". Jotkut miehet ei vaan voi sietää että nainen saattaa tietää jotain mitä he eivät ja Suomessa tuntuu olevan heitä oikein erikoisen paljon. Ihan niinkuin miehen pitäisi olla tai oletettaisiin olevan kaikkitietävä joka asiassa tai muuten mies ole enää mies. 

Jos miehesi joutuu menemään vaikka naislääkärin puheille, kyseenalaistaako hän silloinkin naisen esittämän diagnoosin? Entäs jos sattuu lentokoneeseen jonka puikoissa on naiskapteeni? Naureskeleeko mies alentuvasti että nainen lentää "väärin"? Ja mitäs jos naispoliisi vaikka käskyttää ja vastaan väittämisestä ja pullikoinnista tulee oikeasti seurauksia?

Vierailija
13/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä kommentti kertoo sinusta? Taidatkin sopia tuohon samaan porukkan vallan mainiosti.

Vierailija
14/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta tälläisistä naisista. Heidän mustavalkoiseen maailmaan ei sovi keskustelu. Kaikki asiat ovat kyllä tai ei. Lisäksi tunteiden esittäminen faktoina on käsittämätön juttu. Perustelut ja kritiikin kesto loistavat poissaolollaan.

Vierailija
15/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin näyttää kelpaavan miehen  mahdollistama elämäntyyli.

Vierailija
16/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvin näyttää kelpaavan miehen  mahdollistama elämäntyyli.

ja tämän olettamuksen teit millä perusteilla? Kirjoittaja voi hyvin olla vaikka hyvintienaava tj, jolla on "mä tiedän kaiken" putkimies puolisona. 

Vierailija
17/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan sama tilanne ap! Mies kertoo minulle sarjoista, konsolipeleistä ja seuraamastaan urheilulajista. Mistään muusta ei pystytä puhumaan juurikaan. Jos pitää jutella syvällisemmin niin kertoo mitä "South Parkissa sanottiin asian tiimoilta" jne. Minun asiani ei kiinnosta häntä pätkääkään eikä ole ikinä kysynyt miten päiväni on mennyt tms. 

Pitää ihme tietokilpailuja joihin itse tietää vastauksen jne. Minä en ole vastaavaan lähtenyt koska en halua nolata toista jne. Korostaa kuinka on aina oikeassa kaikissa asioissa jne. Ei ole käynyt kuin peruskoulun jne. Kerran sitten vaan vahingossa totesin että "et sinä kyllä mikään älykkö ole" niin ei voinut käsittää asiaa ja näki kuinka tuo sanomiseni upposi hänen aivoihinsa. Ja näytti ettei millään voinut tajuta että ei hän ehkä olekkaan ulospäin mikään älykkö. Sillä ei sinällään ole mitään merkitystä mutta mies on niin kovin täynnä itseään ja luulee että on fiksumpi kuin koskaan onkaan.

Vierailija
18/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aivan sama tilanne ap! Mies kertoo minulle sarjoista, konsolipeleistä ja seuraamastaan urheilulajista. Mistään muusta ei pystytä puhumaan juurikaan. Jos pitää jutella syvällisemmin niin kertoo mitä "South Parkissa sanottiin asian tiimoilta" jne. Minun asiani ei kiinnosta häntä pätkääkään eikä ole ikinä kysynyt miten päiväni on mennyt tms. 

Pitää ihme tietokilpailuja joihin itse tietää vastauksen jne. Minä en ole vastaavaan lähtenyt koska en halua nolata toista jne. Korostaa kuinka on aina oikeassa kaikissa asioissa jne. Ei ole käynyt kuin peruskoulun jne. Kerran sitten vaan vahingossa totesin että "et sinä kyllä mikään älykkö ole" niin ei voinut käsittää asiaa ja näki kuinka tuo sanomiseni upposi hänen aivoihinsa. Ja näytti ettei millään voinut tajuta että ei hän ehkä olekkaan ulospäin mikään älykkö. Sillä ei sinällään ole mitään merkitystä mutta mies on niin kovin täynnä itseään ja luulee että on fiksumpi kuin koskaan onkaan.

Miehestäsi on narsistin piirteitä. Ei narsisti, mutta vähän kuitenkin.

Vierailija
19/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsella akateeminen mies. Sellaisen kanssa voi puhua politiikasta, kirjallisuudesta, sosiologiasta, historiasta, kuvataiteesta, opiskelusta jne.

Vierailija
20/52 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi