Näin paljon vihkisormuksen pitäisi maksaa
Kihla- ja vihkisormuksen hinta kertoo miehesi varallisuudesta ja arvostuksesta Sinua kohtaan. Suomessa panostetaan tunnetusti enemmän vihkisormukseen ja miehen palkka määrittää sen arvon.
Sormuksen suositushinta vuosipalkan mukaan,
25 000e tai alle: 3000€
45 000e tai alle: 4500€
65 000e tai alle: 6000€
90 000e tai alle: 8000€
120 000e tai alle: 10 000€
160 000e tai alle: 14 000€
200 000e tai alle: 18 000€
250 000e tai alle: 20 000€
Yli 250 000e: ainakin 1kk palkan verran riippuen pääomavaraisuuden määrästä
Kommentit (25)
Ehkä hän on juntti? Oma timanttisormuksebi maksoi 9000e ja olen siihen ihan tyytyväinen. -AP
Kuukauden bruttopalkka pitäis laittaa johonkin metallirinkulaan?
Taas hyvä syy olla menemättä naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:45"]
Kuukauden bruttopalkka pitäis laittaa johonkin metallirinkulaan?
[/quote]
Naimisiin pääsee ihan ilman sormusta. Tässä on porskuteltu aviossa jo kohta kymmenen vuotta ilman sormusta ja hyvin menee silti :)
Ylempi sormukseton aviossaolija.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:45"]Kuukauden bruttopalkka pitäis laittaa johonkin metallirinkulaan?
[/quote]
DeBeers on suositellut 3 kuukauden palkkaa jo vuosikymmeniä. Nykyaikana 4-6 viikon palkka on mielestäni tarpeeksi. -AP
Olemme menossa naimisiin kesällä. Itse päätin, että max 1000€ sormukseen, mutta tuon sinun listauksen mukaan pitäisi laittaa 8000€, ei mitään järkeä, sen rahan voi käyttää paljon järkevämpään.
Voi räkä kun tuon olisi tiennyt sormuskauppaan mennessä! Minä valitsin omaan silmääni kauneimman ja kihlasormukseen sopivimman yksilön, hintaa sille tuli 149e. Sillä pitäisi vissiin heittää vesilintua ja pyytää äijää ostamaan uusi koska hintalappu ratkaisee, ei se että miellyttääkö rinkula minua..
Naurettavaa ja provo!!
Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin sormuksen hinta. Omani maksoi reilun tonnin, itse suunniteltu paksu kultasormus kivellä. Ton mukaan pitäisi maksaa monin kertaisesti. Mieheni arvostaa minua ja näyttää sen joka päivä arjessa. Ehkä kallis sormus joillekin riittää...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:45"]Kuukauden bruttopalkka pitäis laittaa johonkin metallirinkulaan?
[/quote]
DeBeers on suositellut 3 kuukauden palkkaa jo vuosikymmeniä. Nykyaikana 4-6 viikon palkka on mielestäni tarpeeksi. -AP
[/quote]
Siinä suosittelevat, ei kaikkeen älyttömään silti tarvi lähteä mukaan.
Seuraavaksi tulee lista paljonko häävieraan on kussakin tapauksessa annettava rahaa häälahjaksi
Itsellänihän on n.30e maksanut sormus. Hyvin pärjätään ja toisiame rakastetaan vaikka rahat fiksumpaan käytetäänkin kun sormuksiin.
Totta kai saa pitää vaikka 1 euron pääsiäismuna-sormusta, mutta totuus on että muut ihmiset arvioi varallisuutesi sen perusteella. Varsinkin tässä maassa missä asun.
Jos pidät isoa timanttia vasemmassa nimettömässäsi, ei millään lehdenjakajilla ole varaa tulla iskemään sua! AP
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:58"]
Totta kai saa pitää vaikka 1 euron pääsiäismuna-sormusta, mutta totuus on että muut ihmiset arvioi varallisuutesi sen perusteella. Varsinkin tässä maassa missä asun.
Jos pidät isoa timanttia vasemmassa nimettömässäsi, ei millään lehdenjakajilla ole varaa tulla iskemään sua! AP
[/quote]
Tuskimpa suo kukaan tulisi iskemään vaikka ei sormusta olisikaan.
Unelmasormus, cushion muotoinen timantti halo-sormuksessa. Hinta parikymmentä tuhatta... Ehkä kymmenen vuoden päästä ;-)
En olisi vastannut miehelle kyllä jos noin kalliilla sormuksella olisi kosinut, olisin pitänyt ihan idioottina. Mieluummin niin että säästää ja maksaa katon pään päälle ynnä muuta hyvälle elämälle oleellista. Eri asia tietty jos on oikeasti rikas ja talo(t) maksettu.
[/quote]
No minua ei kiinnosta olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka arvioivat minua varallisuuteni perusteella (tai sen, minkä olettavat varallisuudekseni jonkun sormuksen perusteella). Sitä paitsi miksi edes haluaisin jonkun iskemään minua kun kerran olen naimisissa?
Ihme provo.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:03"]http://4.bp.blogspot.com/-B83tB4cRJls/TZytD5DkyQI/AAAAAAAAAKA/pjTyUtq8OCQ/s1600/c_fina_mp_promise_ring_xl.jpg
Unelmasormus, cushion muotoinen timantti halo-sormuksessa. Hinta parikymmentä tuhatta... Ehkä kymmenen vuoden päästä ;-)
[/quote]
Eikun siis noin 15k.
[/quote]
Mä en ikinä kyylää muiden sormuksia ja mieti niiden hintoja ja laske vielä sen sormuksen perusteella perheen tulotasoa. Sulla ja sun kavereilla on vähän outoja harrastuksia. Mä voin ihastella mielestäni nättiä sormusta, mutta en mä sitä kyttää eurot silmissä vilkkuen. Ei vois vähempää kiinnostaa.
[/quote]
Oletko tosissasi? Ihan kuin nämä "lehdenjakajat" tietävät sormuksesi arvon. Voin kertoa, ettei sinua tulla iskemään ison timanttisormuksesi takia, vaan ihan tuon v-mäisen asenteen vuoksi. P.S. Mitä isompi sormus, sen takuuvarmemmin muut pitävät sitä rihkamana. Ja jos erehdyt kertomaan, kuinka monta tonnia sormuksesi on maksanut, sen enemmän sinua säälitään..
Mun mies ei sitten arvosta mua lainkaan, kun mulla ei ole vihkisormusta lainkaan vaikka aviossa ollaankin. Kihlasormuskin tais maksaa jotain 150€.