Mies pa ja ostelee kaikenlaista turhaa
Mieheni on huonommin palkatussa työssä kun minä ja ei osallistu vuokranmaksuun, päiväkotimaksuihin eikä juurikaan mihinkään menoihin kun ei ole rahaa. Kuitenkin hän on viimeisen vuoden aikana ostanut osamaksulla puhelimen, grillin, tietokoneen yms. Nyt hän ei ymmärrä kun olen kiukkuinen asiasta. Miten voi olla rahaa ostaa kaikkea edellä mainittua jos ei pysty osallistumaan perheen elatukseen? Eroaisitko tällaisesta miehestä? Lapsille on kyllä ihan kiva isä.
Kommentit (17)
Olemme sopineet että hän maksaa sen verran kun pystyy mutta ihme kun pystyy maksamaan osamaksun mutta ei mitään perheelle.
No koska sinä annat hänen tehdä noin. Siitä se johtuu.
Pistätte kulut puoliksi tai edes suhteessa tuloihin, ja mies maksaa oman osansa. Loput saa käyttää miten tahtoo.
Tekemänne sopimus ei toimi.
Ymmärrän turhautumisen, mutta en sitä, että taas pitää vilauttaa sitä erokorttia.
Keskustelu. Sopiminen. Toimiviksi todettujen yhteisten kuvioiden lisärakentaminen. Jne...
Onhan sun täytynyt sitä ihan pikkasen rakastaakin, kun et nainut rahasta.
Olen rakastanut ja olen yrittänyt puhua mutta se ei auta. Nytkin osti tietokoneen mutta lapsille ei ole yhtään rahaa lahjoihin. Siis miehen kaikki rahat menevät osamaksuihin, ei niitä voi laittaa puoliksi kun ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastanut ja olen yrittänyt puhua mutta se ei auta. Nytkin osti tietokoneen mutta lapsille ei ole yhtään rahaa lahjoihin. Siis miehen kaikki rahat menevät osamaksuihin, ei niitä voi laittaa puoliksi kun ei ole rahaa.
Ajattelitko tätä mieslasta pitkäänkin elättää. Hän ei kasva aikuiseksi jos ei ole pakko.
Eikö miestä hävetä olla noin luuseri ja turha? Potkaise äidilleen kasvamaan.
Joo olen kyllä luuseri mutta kun tosiaan rakastan ja on tosiaan muuten lapsille hyvä isä.
Ja siitä kasvamisesta...hän on 50 v eli eiköhän kasvuvuodet ole jo takana päin.
Hohhoijaa. Miten te jaksatte näitä samoja juttuja täällä jauhaa päivästä toiseen?
No ei tule muuttumaan, mutta itsekkäänä uhriutuu loppuelämän yllätyserosta. Kela maksaa elatustukea, joten ero on sinulle kuin lottovoitto.
Naurettavia nämä jotkut kommentit, joiden mukaan maksuosuuksista voisi vain sopia miehen kanssa ja sen jälkeen ongelmia ei olisi.
Mikä hyvä isä se sellainen on, joka rahansa laittaa muuhun kuin lasten elatukseen?
Ostoriippuvuus? Samanlainen viheliäinen vaiva kuin peliriippuvuus. Jos ei mies itse tajua, että tuo ei toimi niin ihan sama juttu kuin peliriippuvaisten, alkoholistien ja narkomaanien kanssa - eli et voi muuttaa toista ihmistä. Joko hyväksyt tilanteen tai suojaat itsesi ja otat eron.
Vierailija kirjoitti:
No okei. Ei kuulosta hyvältä. Minkähän ikäinen miehesi on? Jos alle 30, niin se ehtisi vielä aikuistua joskus. Jos tää nyt on siitäkään kiinni. Olisko perheneuvolasta apua... Ulkopuolisen arviot voisi ehkä auttaa.
Jos mies ostaa mitään osamaksulla, on hän aika toivoton tapaus ja jätettävä viivyttelemättä. Korkoihin menee omatkin rahasi muuten.
Voi tosiaan myös olla ostoriippuvuutta. Minä ainakin olen läheisriippuvainen. Kiitos ranketavista kommenteista.
Miksi olet alkanut yhteisasumiseen sopimatta kustannustenjaosta?