Hpv-rokotteen kattavuus alle 50 %. Miksi, äidit?
Mitä te olette tehneet, että hpv rokotteen rokotekattavuus on jäämässä liian pieneksi? Olen poikalapsen isä ja minulla ei ole varaa rokottaa lastani. Kun rokotekattavuus jää pieneksi lapseni on vaarassa. Miksi ette rokota lastanne?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:46"]
2, miten perusteli?
[/quote] En pyytänyt perusteluja. Tyttö sanoi, ettei halua ottaa rokotetta ja minä vastasin, että asia on ok. Puhuttiin kuitenkin yhdessä asiasta ja syöpäriskistä.
Eikö kattavuus olisi suurempi, jos kaikki rokotteen haluavat tytöt JA pojat saisivat sen ottaa? Nythän ilmainen rokote koskee vain tyttöjä, joista moni ei sitä halua ottaa? Toista rokotetta pojat/ miehet eivät saa ollenkaan, vaikka haluaisivatkin, en muista, oliko se ohjelmassa oleva rokote vai se toinen. Itsekin olisin pystynyt rokotuttaa itseni ennen seksielämän aloittamista, mutta päätin olla ottamatta rokotetta.
No ehkä ne varatut kohta jaellaan pojille, jos niitä ei oteta tarpeeksi.
Ei sitä kaikki hoitoalan ammattilaisetkaan halua lapsilleen.
Ja ap opetapa kuule poikasi käyttämään kumia ja olemaan hyppäämättä jokaisen tytön pöksyihin. Välttyy niiltä viruksilta. Ei ne tytöh rokotuksia saa poikia suojatakseen, pikemminkin päinvavstoin.
Seiska, oli tarkoitus peukuttaa ylöspäin eikä alas!
Siis en ole tutustunut itse asiaan sen kummemmin, googlella varmaan löytäisin vastauksia... Mutt, niin mitä perusteluja on olla ottamatta rokotetta?! onko sillä jotain sivuvaikutuksia tai vastaavaa? Vai eikö ole tehokas?!
Vai ajattelevatko jotkut teinitytöt siten, että virus on pian niin harvinainen, ettei sitä saa mikäli kaikki muut rokotteen ottavat, jolloin itse ei tarvitse ottaa?! Vai?!
Aiheuttaako HPV virus miehille sitten jotain muuta ongelmia kuin niitä näppylöitä?
Teinin perustelut on yleensä luokkaa ei kiinnosta, en vaan haluu.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:14"]
Aiheuttaako HPV virus miehille sitten jotain muuta ongelmia kuin niitä näppylöitä?
[/quote]
Suun alueen syöpiä ja jonkin verran penissyöpää.
Kohdunkaulansyöpään kuolemisen riski alle 65 iässä on pienempi kuin mitä ovat rokotettujen komplikaatioriskit. Kuka haluaa lapselleen rokotuksen, joka aiheuttaa todennäköisemmin lapsettomuutta kuin torjuu syövän? Rokotteen tehohan on tunnetusti hyvin pieni, tehoaa kapea-alaisesti muutamaan virukseen, eikä ole olemassa tutkimustuloksia, tehoaako se enää 65v iässä, jolloin vasta syöpäkuolemat tilastollisesti alkavat kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:14"]
[/quote]
HPV-pillua jos nuolee niin ainakin kurkkusyöpää. Ei todellakaan kannata tautipillua nuolla ellei halua moista.
Mikä vaara sun poikalapsella on? Tiettävästi ko. virus ei ole pojilla kovinkaan tuhoisa.
Vain yksi seksikumppani tarvitaan että voi saada hpv:n jos on huono säkä.
Minä en ole ollut koskaan mikään holtiton hutsu ja niin vaan oli parikymppisenä papassa muutoksia mutta onneksi ne huomattiin ajoissa ja hoito tehosi.
Yksi tuttu kuoli reilu 2kymppisenä kohdunkaulansyöpään ja ihan tavallinen nuori nainen oli.
Oma tytär on todellakin rokotettu.
Löytyykö infoa merkittävistä haittavaikutuksista ja lapsettomuudesta muualtakin kuin Magneettimediasta?
Sen hpv:n voi sairastaa vaikka teininä ja silti se syöpä tulee usein vasta vanhempana. Rokote kattaa ne kannat, jotka aiheuttavat suurimman osam syövistä. Muut kannat eivät kovin todennäköisesti aiheuta syöpää. Minun äiti minun omasta pyynnöstä osti kalliin rokotteen minulle 16 vuotta sitten. Nykyinen on taatusti tehokkaampi ja turvallisempi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:17"]
Mikä vaara sun poikalapsella on? Tiettävästi ko. virus ei ole pojilla kovinkaan tuhoisa.
[/quote]
Poikalapsista kasvaa miehiä jotka mikäli eivät ole homoja nuolevat joskus pillua 99,9% varmuudella. Jos naisella on HPV mies saa sen kurkkuunsa mutta kannattaa muistaa vielä että kyllä nainen vois saada viruksen imiessään kalua jossa on HPV. HPV virus aiheuttaa kurkkuun joutuessaan kurkkusyöpää joka on paljon vaarallisempi kuin kohdunkaulan syöpä. HPV voi lisäksi tarttua vaikka pitäisi kondomiakin. Ei tarvitse muuta kuin nainen koskee vaikka penisen varteen ja sitten omiin intiimeihin paikkoihinsa. HPV rokotusten haitoista eivät höpötä muut kuin rokotusten vastustajat etunenässä Rokotus info RY huuhaa yhdistys joka sai vettä myllyynsä hätäisesti tehdyn sikainfluenssa rokotteen komplikaatioista.
Minusta rokote ei ollut ajankohtainen 13-vuotiaalle. Sen ehtii hyvin ottamaan myöhemminkin, jos sille kannalle kallistuu.
Käsittääkseni kohdunkaulasyöpä kehittyy hyvin hitaasti ja säännöllisillä tutkimuksilla se havaitaan ajoissa, jolloin se on hoidettavissa. Tilastonumerot puhuivat rokotuksen ottamista vastaan.
Toki tyttö sai itse päättää ja tässä kohtaa hän päätti jättää kyseisen rokotteen väliin. Mitään muitakaan rokotteita hänelle ei ole annettu, joten olisi toisaalta ollut hassua, että tämä olisi ollut se ensimmäinen, tämä rokote on kuitenkin sieltä turhimmasta päästä.
Vaarallisempihan se onkin pojille, USA:ssa kurkkusyövästä tullut oikein vitsaus kun pojat nuolevat hpv-pilluja. Kannattaa omille lapsilleen neuvoa, ettei naisen pillun nuoleminen nykypäivänä ole ehkä se fiksuin liike.
Mun tyttö on ysiluokkalainen eikä itse halunnut ottaa rokotetta. Yläasteikäiset tytöt sai itse päättää rokotteen ottamisesta, joten oli oma päätöksensä.