Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut jaksavat puhua tunnin puheluita?

Vierailija
16.12.2020 |

Hengästyttää kuunnella.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko auttaa siihen asiaan.

Vierailija
22/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paljon mielummin viestittelen kuin soittelen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit tulkitaan usein väärin, joten puhelut on parempia.

Laittaa vaikka viestin etukäteen, että voiko soittaa.

Vierailija
24/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa hyvän ystävän kanssa.

Vierailija
25/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skypessä vierähtää helposti tunti tai toinenkin. ennen tuli harrastetuksi joskus pitkiä puheluita lankapuhelimissakin. Mies olen, joten ei kai tämä pelkästään naisten harrastama asia ole.

Vierailija
26/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Kun pari tiettyä tyyppiä soittaa mulle, sanon, että katkaisen puhelun vartin kuluttua, puhu ekaksi tärkeät asiat alkuun. Ja kun vartti on mennyt, katkaisen. Jos soittaa takaisin, en vastaa.

Säilyikö teidän "ystävyytenne"? Ovatko soittaneet sen jälkeen?

Säilyy, ehkä se on kaveruutta ennemmin kuin ystävyyttä. Teen ihan saman silloin, kun ko. tyypit tulevat mun luo käymään, ilmoitan että mulla on aikaa klo 18 - 19.30. Kävelen sitten vaan ovelle ja ohjaan ulos.

Vierailija
27/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä luoja sentään, en tiedä. Onneksi oma lähipiirini on oppinut että minä en jaksa. En ole mitenkään introvertti enkä antisosiaalinen, tapaan mielelläni ihmisiä kasvokkain ja tykkään myös viestitellä päivän mittaan. Mutta puhelimessa en jaksa jauha joutavia. Jostain syystä se on stressaavaa.

Mun mies puhuu joka päivä ystäviensä kanssa maratonpuheluita. Siis kolmisen tuntiakin menee helposti. Vaikea samaistua.

Kavereiden kanssa pidetään videopuheluita. Se on aivan kuin tavattaisiin yhdessä. 

Mulla on varmaan aivoissa joku virhe mutta itselleni se ei missään nimessä ole lähelläkään livenä tapaamista.

12

No valitettavasti ei voida tavata livenä, joten tuo on ihan hyvä korvike. 

Vierailija
28/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mä en koskaan soita kellekään kuluttaakseni aikaa, enkä ymmärrä miten tylsää pitää ihmisellä olla, että jaksaa kökkiä staattisessa asennossa puhelinta korvalla pitäen tunnin tai enemmän.

Kuluttaa aikaa? Kaverille soitetaan kysyäkseen kuulumisia eikä tylsyyden takia. 

Vierailija
29/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Kun pari tiettyä tyyppiä soittaa mulle, sanon, että katkaisen puhelun vartin kuluttua, puhu ekaksi tärkeät asiat alkuun. Ja kun vartti on mennyt, katkaisen. Jos soittaa takaisin, en vastaa.

Alapeukkujen määrä hämmentää. Täällä on monta kertaa ihmettelyjä siitä, miksi vieraat eivät lähde kotiinsa tai joku kuluttaa muulla tavoin aikaasi. Kun osaa olla jämäkkä ja selvittää pelisäännöt (sulla on vartti aikaa), niin kaikki pääsee helpommalla. Kellään ei voi olla oikeaa asiaa varttia kauempaa.

Vierailija
30/30 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksan, mutta en tietenkään kaikkien kanssa ja ihan aina keskustelu ei lähde kulkemaan.

Työni on yksinäistä ja jos esimerkiksi parilla ystävälläni, isälläni, anopilla tai siskollani on aikaa, niin saatan samalla hyvin puhua heidän kanssaan kauan. Yhden ystävän kanssa menee nopeasti kolme tuntia ja silloinkin saattaa jutut jäädä kesken. Minulla on aina piuhat korvissa, sillä kuuntelen myös äänikirjoja tai kuuntelen musiikkia, jos on hyvä hetki. Ei sekään rasita ollenkaan.