Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on jakomielitauti???

Vierailija
09.05.2014 |

Olen ruvennut ajan kanssa huomaamaan että kaikki ei ole kartanossa. Ajatukseni reistailee kuin rikkinäinen levy ja mielialat loikkii rajusta ylämäestä helvetilliseen apatiaan. Minulla on vähän vaikeuksia tämän asian suhteen arkielämässä. Jotkut kaverit vitsailee että olen kuin jakautunut persoona, jonka jälkeen rupesin miettimään että eikö jakomielitautia oöekin olemassa. Olisiko täällä lääkäriä tai jotain fiksua joka osaisi kertoa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö tai bipolaria kuullostaa mahdollisilta. Kumpaankin saa hyvin hoitoa ja itsehoidollisia keinoja kun löytää niin elämä normalisoituu ja oireet lievittyy. T. mulla noi molemmat diagnoosit ja ulospäin enää nykyään vähän niistä viitteitä.

Vierailija
22/25 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuori kyllä olen mutta ehkä se identiteetin etsimisvaihe on ohi jo.. Tuo kuulostaa tutulle mitä mainitsir ja minulla on noiden lisäksi kovia pelkotiloja (ei joka päivisiä onneksi) ja vainoharhoja. Vainoistanikin olen saanut kunniani kuulla :/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta "epävakaa persoonallisuus"

ja mee lääkäriin, sieltä vois saada ihan oikeaa apua. Esim tos epävakaassa persoonallisuudessa on tosi hyvä ennuste jos vaan saa hoidon kohdilleen.

Mutta jos oot kovin nuori nii saattaa mennä ajan myötä ohi. Esim teini-ikä voi muistuttaa vaikka mitä persoonallisuushäiriöitä ja joillekin se tulee vasta kakskymppisenä tai myöhemminkin, jos sille ei oo teini-ikäisenä ollu tilaa.

Vierailija
24/25 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet melko varmasti epävakaa, erilaiset pelkotilat voi liittyä siihen. Mielialan heittelyt on just epävakautta, sanotaan et elämä on kuin vuoristorataa tän sairauden kanssa. Vainoharhaisuus voi kuulua asiaan myös, ainakin mulla kuuluu, samoin esim. raivarit joissa tää puoli korostuu.

Vierailija
25/25 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakomielitautisilla tekee mieli jakaa koko ajan. Kannattaa ottaa tauti siis positiivisena piirteenä.

Mitä se jakaa? Kortteja?rasiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan