Voisiko joku selittää minulle, miksi ihmiset syövät majoneesia? En ymmärrä sitä tuotetta
Joku sanoi tuolla ottavansa sitä jopa ranskisten kylkeen. Miksi!? Ja Hesen burgerit ovat aika lailla syömäkelvottomia, koska uivat majoneesissa. Selittäkää rautalangasta, miksi pidätte majoneesista!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tuo makua mietoihin (esim katkaravut) ja mehevyyttä kuiviin (esim hampurilaissämpylä ja -pihvi). Taittaa tulisuutta (esim hot wings).
Sehään on niinkuin kastike periaaatteessa. Varmaaan säilyvyysaineidenkin käyttäytymiselllä jotakin tekemistä kuun on ölljyä jne.
En oikein ymmärrä minäkään... Se on raakaa kananmunaa, ruokaöljyä, etikkaa tai sitruunaa ja mausteita. Toinen samanlainen ihmetys ja ällötys on voikreemi = voita ja tomusokeria! Miksi kukaan söisi sitä? Eihän kukaan syö lusikalla voita paketistakaan, vai syökö...
Vierailija kirjoitti:
On kaksi asiaa, joiden kanssa majoneesi toimii todella hyvin.
Keitetyt perunat ja vaalea leipä.
Siis oikea majoneesi jossa on miljoona kaloria, eikä mikään kevythöttö.
Miksi ei VOI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D
Nää aloitukset saa mut samaan aikaan jotenkin huvittuneeksi ja vähän surulliseksi. Miten jollekin aikuiselle (?) ihmiselle voi olla niin vaikeaa ymmärtää että makuja on monenlaisia ja ihmiset ovat erilaisia?
Tämä on yksi typerimmistä kategorian aloituksista, mutta onhan näitä ollut satoja ennen tätäkin. "Mä en ymmärrä miten joku tykkää/kuuntelee/sisustaa/harrastaa", you name it. Itse käsitin joskus ennen päiväkoti-ikää että kaikki eivät pidä samoista asioista, ruoan tai minkään muunkaan suhteen.
Kaikki ei ole niin yksinkertaista kuin sinä luulet.
Aivan. Kai makumieltymyksen eriäväisyydessä ja sen ymmärtämisessä on sitten jotain pohjattoman monimutkaista joka ei mulle aukea.
/16
Majoneesi sinänsä ei maistu ihmeelliseltä, mutta koska se on rasvaista, se saa muun ruuan maistumaan paremmalta. Makuaineet kun ovat useimmiten rasvaliukoisia.
Toisekseen esimerkiksi hampurilaisten majoneesikastikkeet on maustettu jollakin. Ne eivät siis ole pelkkää majoneesia. Valkosipulilla maustettu majoneesi eli aioli on omaa herkkuani.
Kolmanneksi kastikkeet, kuten majoneesi, tuovat ruokaan kosteutta. Monet nauttivat esimerkiksi rapean ja pehmeän yhdistelmästä eli tykkäävät siksi vaikka dipata ranskalaisia majoon.
Teen usein itse majoneesin oliiviöljystä ja käytän sitä voin tai margariinin asemesta voileivällä. Se on paljon terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä minäkään... Se on raakaa kananmunaa, ruokaöljyä, etikkaa tai sitruunaa ja mausteita. Toinen samanlainen ihmetys ja ällötys on voikreemi = voita ja tomusokeria! Miksi kukaan söisi sitä? Eihän kukaan syö lusikalla voita paketistakaan, vai syökö...
Sitäkö voikreemi on? Hyi, en enää koskaan syö sitä. Ilmankos se on niin pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D
Nää aloitukset saa mut samaan aikaan jotenkin huvittuneeksi ja vähän surulliseksi. Miten jollekin aikuiselle (?) ihmiselle voi olla niin vaikeaa ymmärtää että makuja on monenlaisia ja ihmiset ovat erilaisia?
Tämä on yksi typerimmistä kategorian aloituksista, mutta onhan näitä ollut satoja ennen tätäkin. "Mä en ymmärrä miten joku tykkää/kuuntelee/sisustaa/harrastaa", you name it. Itse käsitin joskus ennen päiväkoti-ikää että kaikki eivät pidä samoista asioista, ruoan tai minkään muunkaan suhteen.
Tai sitten kaikki tällaiset aloitusten tekijät on vaan niin yksinkertaisia. :D -eri
Majoneesi on erittäin terveellistä.
Nykyiset ravitsemussuositukset kehoittavat lisäämään pehmeiden rasvojen saantia. Majoneesi on lähes puhdasta rypsiöljyä. Olematon määrä kananmunaa lisänä. Jos pitää hifistellä voi tehdä itse kylmäpuristetusta oliivi- tai rypsiöljystä. Mieluummin laitan leivälle majoneesia kuin otan lusikalla pullosta jotain öljyä "raakana". Itse suosin Litukan aiolia, joka tehty rypsiöljystä. Sopii aivan kaikkeen.
Vaikea keksiä mikä olisi yhtä hyvää ja yhtä terveellistä samanaikaisesti.
Vaalean leivän välissä se on aivan tykkiä, ja keitetyt perunat, kalaa ja majoneesi! Ah.
Ranskalaisten kanssa toimii ketsuppi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Majoneesi on erittäin terveellistä.
Nykyiset ravitsemussuositukset kehoittavat lisäämään pehmeiden rasvojen saantia. Majoneesi on lähes puhdasta rypsiöljyä. Olematon määrä kananmunaa lisänä. Jos pitää hifistellä voi tehdä itse kylmäpuristetusta oliivi- tai rypsiöljystä. Mieluummin laitan leivälle majoneesia kuin otan lusikalla pullosta jotain öljyä "raakana". Itse suosin Litukan aiolia, joka tehty rypsiöljystä. Sopii aivan kaikkeen.
Vaikea keksiä mikä olisi yhtä hyvää ja yhtä terveellistä samanaikaisesti.
Tein kerran kylmäpuristetusta rypsiöljystä, kun muut öljyt loppuivat kesken, ja se oli aivan kaamean makuista. En suosittele.
Majoneesista ja piimästä tulee mieleen sperma. YÄK!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksi asiaa, joiden kanssa majoneesi toimii todella hyvin.
Keitetyt perunat ja vaalea leipä.
Siis oikea majoneesi jossa on miljoona kaloria, eikä mikään kevythöttö.
Miksi ei VOI?
Voi ei kuulu täytettyyn patonkiin, eli siis leipään, vaikka hyvää on sekin sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vaalean leivän välissä se on aivan tykkiä, ja keitetyt perunat, kalaa ja majoneesi! Ah.
Miksi ei voin kanssa leipää ja perunaa?
Mä tykkään tartarkastikkeesta. En tiedä onko se majoneesia, mutta hyvää se on rapeaksi paistettujen kalafilepuikkojen kanssa.
Onneksi me olemme osanneet elää oikein
hästäk ruokaraivo
Oletteko koskaan nähneet hienossa ravintolassa majoneesia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voin kanssa leipää ja perunaa?
Voiketju on varmaan jossain muualla. Nythän puhuttiin majosta.
Kuinka köyhää täytyy ap:n elämä olla, jos joutuu tällaisia miettimään tai tänne aloituksia keksimään?
Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Majoneesista ja piimästä tulee mieleen sperma. YÄK!
Mitä sulla on spermaa vastaan?