Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä seuraa siitä jos 12 v huutaa "kusipää" tms

Vierailija
09.05.2014 |

suuttuessaan? Meillä näin, että kun hän suuttuu, huutelee mitä sattuu kaikille. Miten toimitte tälläisessä tilanteessa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin muiden noin 12 v:t, tai murkut yleensä. meillä nyt sattuu olemaan juuri 12 v täyttänyt.

Vierailija
2/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän puhuttelun ja jos se ei auta, pidän toisen puhuttelun ja alan karsimaan hänen etuuksiaan ja/tai laitan tekemään ylimääräisiä kotihommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän puhuttelun ja kertaan hyviä käytöstapoja. Sanon aina myös, että suuttua kyllä saa ja kotona nimenomaan saa näyttää tunteensa ja joskus voi vihaisena sanoa jotain, mitä ei ehkä tarkoittanut. Silti pitää vihaisenakin ymmärtää, että on joku raja ja ainakin pitää ymmärtää pyytää anteeksi.

Vierailija
4/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan sen samantien, en voi sietää kiroilua.

Vierailija
5/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:54"]

Pidän puhuttelun ja kertaan hyviä käytöstapoja. Sanon aina myös, että suuttua kyllä saa ja kotona nimenomaan saa näyttää tunteensa ja joskus voi vihaisena sanoa jotain, mitä ei ehkä tarkoittanut. Silti pitää vihaisenakin ymmärtää, että on joku raja ja ainakin pitää ymmärtää pyytää anteeksi.

[/quote]

Näin meilläkin. Mutta sama toistuu silti aina. Sitten kun on leppynyt, hän sanoo ettei mahda sille mitään kun suuttuu niin puhuu sitten noin. ap

Vierailija
6/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä huutaa. Jos omassa kotona, ei seuraa mitään. Saahan sitä mielialaansa ilmaista kotonaan.

Jos huutaa sopimattomassa paikassa, niin pysyn rauhallisena ja pyydän rauhoittumaan ja käyttäytymään. Yleensä tuollainen huutelu liittyy lapsen omaan pahaan oloon ja ahdistukseen siläl hetkellä, ja siihen auttaa parhaiten oma rauhallisuus, kun taas samaan mielialaan mukaan meneminen esim. huutamalla on kuin heittäisi tulta liekkeihin. Puhun asiasta sitten vasta kun lapsi on rauhoittunut, turha puhua parhaillaan kiihtyneelle muuta kuin ehkä sanoa että toisille ei saa puhua noin. Kotona sitten jutellaan siitä miksi hän niin kiihtyi ja miten voisi hillitä kieltään, jos joku ihminen ärsyttää.

Vierailija
7/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että on itse kusipääntytär ja pyydän siistimään suunsa muiden seurassa ollessaan. Jos ei hiljene niin passitus muualle rauhoittumaan. Sitten myöhemmin mietitään tarviiko tehdä muuta/puuttua etuihin, tyttö leppyy huomattavasti nopeammin kuin minä tuollaisen jälkeen.

Vierailija
8/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaadin aina anteeksipyynnön, ihan heti. Vaikka sitten jatkais murjotustaan niin kiroilua ja huutelua pyydetään anteeksi.

Vierailija
9/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penska omaan huoneeseensa rauhoittumaan (ilman esim kännykkäänsä) ja sitten puolen tunnin päästä vakava keskustelu kielenkäytöstä. Jos toistuu sitten alkaa rankaisutoimet: arestia yms. Onneksi vielä ei oman 12v kanssa ole tarvinnut tuohon ryhtyä, mutta sitä odotellessa... 

Vierailija
10/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että usei suutun itsekin. TIlanne jossa ajautuu huutelemaan tollasia on usein kärjistynyt ja pinna on kireällä kaikilla. SIlloin yleensä puren hammasta ja annan olla. Komennan omaan huoneeseen ja usein sinne menee komentamattakin ovi paukkuen. Kun tlanne on rauhoittunut molemmilla puhutaan jutusta ja sanon että en hyväksy haistattelua yms. Joskus teini pyytää anteeksi. Jotenkin sille on kuitenkin tärkeää että tehdään sovinto. En itsekään raivostuneena puhu kauniisti kyllä, joten haaste on yhtä lailla omani (en tietenkään kusipääksi ketään hauku mutta miehelle olen joskus sanonut haista paska). 

Vierailija
11/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mulla on aika vapaa kasvatus ja nykyään 16 v. tyttö on varmaan 2 kertaa haukkunut mua kirosanoilla. 14 v. poika ei kertaakaan. 12 v. tyttö on muutaman kerran ja toivon, että hänen kanssaan tuollainen käytös loppuu lyhyeen.

Mä inhoan valehtelua ja toisten haukkumista (kirosanoilla tai ilman).

Mun mielestä kotona saa huutaa ja parkua, kunhan ei loukkaa muita.

Olen myös sitä mieltä, että kunnioitus on ansaittava. Niin lapsen kuin aikuisenkin. Yleensä tuollainen ruma rähjääminen meinaa johtuu siitä, että lapsi kokee häntä kohdellun epäreilusti tai ei ole ansainnut jotain mitä vanhempi hänelle langettaa.

Vierailija
12/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyn keskustelemaan lapsen kanssa kun hän on rauhoittunut.

Vierailija
13/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v tyttö ja 14v poika ja kumpikaan ei ole koskaan haukkunut rumasti ketään. Joskus tyttö on haukkunut veljeä tyhmäksi ja veli siskoa apinaksi tai ilkkunut prinsessaksi mutta ei koskaan mitään tuon "kauheampaa".

Vierailija
14/14 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä järkyttyisin! Minun kuullen ei sanota noin. Pitäisin puhuttelun ja ottaisin netin pois pariksi päiväksi. Lisäksi pitäisin puhuttelun lapsen isälle, koska luultavasti hänen kauttaan oppinut, että tuollainen huutelu on hyväksyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi