Minkä verran 11-13v lapsesi rämplää kännykkäänsä?
Meillä se on ihan hillitöntä ja kun siihen puuttuu niin on rageeva seniili mamma ja toivotaan ties mitä etten olisi kotona jne. Esim aamuisin kun poika herää aamuvirkkuna jo klo06-06.30 aikaan niin heti vaan kännykän kimppuun ja sitä jatkuu jopa 2-3h putkeen paitsi aamupalan ajan. Ja sitten vielä pitkin päivää lisäksi, esim koulussa välituntisin ja kotona myöhemmin.
Minusta tuo määrä on aivan älytön, en vaan tiedä miten sitä saisi rajoitetuksi kun eihän puh voi aina vaan poiskaan ottaa, vai? tänäaamuna tuo 171cm urheileva ja vahva 12,5v poikani jopa hieman tuuppi minua pois laatikon edessä jossa laturi kun olisi halunnut ladata vielä puh uudelleen vaikka oli laturissa koko yön ja akku näytti 85% jäljellä. Ettei vaan koulupvän aikana loppuisi tai jotain. Sairasta.
Vedin kunnon kilarit tuosta tuuppimisesta ja otin kännykän pois, lähti sitten ilman sitä kouluun, en tiedä milloin saa sen takaisin..
Nyt on hirvittävän paha mieli, koin tilanteen uhkaavana ja päässä pyörii, kiva kun 6lk kundi jo äitiään pidempi.
Miten muilla?
Kommentit (6)
Rageeva?! Auttava vai tappava T-solu?!
Älä nyt ainakaan typistä itseäsi hänen tasolle, muuten peli on ihan menetetty. Sovitte yhdessä KESKUSTELEMALLA säännöt ja mitä niiden rikkomisesta seuraa. Eli mukaan itseään koskeviin päätöksiin, sääntöjen sanelujen aika on jo ohi.
Esim. meillä klo. 21:00 puhelin äidille ja aamutoiminen jälkeen takaisin, sillä omassa huonessa sitä saatetaan käyttää yömyöhään ja jopa keskellä yöllä. Ruokapöydässä ei käytetä muuten ei rajata. Tervetuloa nykyaikaan!
Meidän 11v tyttö ei ihan hirveästi vielä sitä räplää. Joskus saa sanoa, että nyt pitää jo lopettaa, mutta todella harvoin.
Teillä on muuten melko pitkä 6.luokkalainen. :O
Tuota se olisi meiläkin varmaan, mutta mä otan puhelimen pois aina silloin tällöin. Poika harrastaa niin paljon, että iltaisin ei yksinkertaisesti voi räplätä sitä puhelintaan. Mutta koulun jälkeen sen kanssa taitaa mennä ihan koko aika siihen saakka kun itse menen töistä kotiin.
Meidän 11v. Tyttö ei pahemmin räplää kännykkää, enemmän iPadiaan. Ei kyllä aamuisin siihen koske ja hoitaa läksynsä ja harrastaa kaksi iltaa viikossa taekwondoa, jolloin iPadia ei ehdi räpeltää, joten luulen, että käyttö on kuitenkin kohtuullista...
Välillä räpeltää enemmän ja väliin unohtuu koko laite.
11-v. sai vast'ikään ekan älypuhelimen ja välillä tuntuu, että olipa virhe se hankkia. Se koukuttaa välittömästi. Räpläisi puhelinta ihan koko ajan, ellei sitä rajoitettaisi. Aamulla ekana, kun silmänsä auki saa, hyökkää puhelimen kimppuun.