Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

e pillereiden lopetusongelmat, kokemuksia, kiitos

Vierailija
09.05.2014 |

Hei,

lopetin e pillerit n.3 vk sitten. Tällä viikolla tuli runsasta vuotoa 1 pv ja heikompaa toinen, loppui kun seinään. Ongelmani on 3kg painonnousu! Miten on mahdollista tuossa ajassa kun olen lisännyt liikuntaakin ja syömiset on samat, ellei jopa vähemmät (stressiä on sekä painosta että koulusta...), en ole juuri ylipainoinen, mutta 5kg pudotus urakka koki nyt todella pahan kolauksen! Mistä tuo nousu johtuu ja tasottuukohan ennalleen ilman järkkyä hikireeniä :\

Tukka oli aiemmin tosi kuivan karhea vaikka mitä teki, nyt se on kun salaman iskusta rasvaisen oloinen vaikka pesee. Naamaan ilmestyy näppyjä, joihin jo varauduinkin, aknen takia käytin juuri niitä pillereitä mitä käytin ja nyt en muista nimeä :0

Tuntuu aamusin että jalat (pohkeet&nilkat) ja sormet on turvoksissa.

ja päänsärky on tullut kuvioon....

Enpä olekaan ajatellut miten paljon hiton hormoonit? säätelee naisen elämää!

Haluisin lukea teidän kokemuksia, vinkkejä ja että kauanko tää "lopetusvaihe" kestää!

Ja, just ennen tota vuotopäivää oli petipuuhia, mutta tuskinpa raskaana vielä voi olla?

Tämä kirjotus tuntuu varmaan niinkun olisi lapsettoman nuoren naisen alun mut olen kyllä jo 3 lapsen 30v äiti :D

Aiemmin lopettanu pillerit muutaman kerran, erilaisin kokemuksin. N.7v sitten, ei tullu,painoa, ei näppyjä, ei mitään.

t.pöhelö

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja, ennen tota vuotoa oli aivan järkky huono olo, kipuja ja ripuli :0

Vierailija
2/5 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko e-pillereitä ei uskalla syödä, tai sit niitä ei uskalla lopettaa D:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti puoli vuotta ennen kuin alkoi menkat, ja tukka kihartui. Sanoisin että n. vuoden kuluttua lopetuksesta tuntui normaalilta, lopetin siis sivuoireiden takia

Vierailija
4/5 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin pamahti heti pari kiloa, kun pillerit lopetin. Tuli joku megahormonimyrsky ja ei siinä mitään, kun raskauduin heti ekasta kierrosta. Sama vaikutus on ollut imetyksen lopetuksella. Iho ja limakalvot alkaa myös heti voimaan paremmin (äärimmäinen kuivuus loppuu), joten uskoisin ton rasvottumisen olevan ihan normaalia, jos sun iho ei oo atooppinen kuin mulla.

Vierailija
5/5 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tosi yksilöllistä, miten kelläkin vaikuttaa. Itse lopetin pillerit jo 8 kk sitten. Sen jälkeen oli ensin kahdet eri menkat, melko epäsäännöllisesti tosin, sen jälkeen monta kuukautta ilman mitään vuotoa, mutta sitten alkoikin kunnon vuoto.

Pari kuukautta niin, että melkein koko ajan tuli vähäistä vuotoa, mutta sitten eräänä aamuna heräsin siihen kun joka paikka oli aivan veressä. Minulla oli yöside, mutta verta oli silti valunut ohi sänkyyn ja jaloille. Kun nousin ylös ja menin vessaan, lattialle valui kunnon lammikko, ja ajattelin että nyt ei kaikki ole ihan kunnossa. Vuotoa tosiaan tuli moninkertaisesti normaaliin verrattuna, ajattelin jo että olenko voinut olla raskaana ja saada keskenmenon. Sitä tuli tosiaan pahimmillaan kolmen eri siteen sekä pyyhkeen läpi. Alkoi jo heikottaa ja pyörryttää.

Lähdin sitten päivystykseen, siellä (tympeä) lääkäri ei selittänyt asiaa mitenkään, ei tutkinut, sanoi ettei ole mitään vakavaa. Antoi vain keltarauhashormonikuurin, jolla sain vuodon loppumaan parissa päivässä. Tämän jälkeen tuli ns. tyhjennysvuoto, ja nyt sitten sen jälkeen ei olekaan vuotoa taas tullut ollenkaan.

Onkohan kellään muulla ollut tällaisia ongelmia? Aika hullua, että e-pillerit voivat sekoittaa elimistöä noin paljon, kerkesin syödä niitä n. 5 vuotta. Lääkäri myös sanoi, että minulla voi olla PCOS, ja e-pillerit ovat pitäneet sitä kurissa, mutta ennen pillereitä ei mitään tuollaisia ongelmia ollut..

Muuhun pillereiden lopettaminen ei ole mielestäni vaikuttanut, korkeintaan niin päin että laihdun helpommin. Hiusten ja kasvojen rasvoittuminen on oikeastaan ihan samanlaista kuin pillereidenkin kanssa jne.