Koronarokotteiden mahdollisista haitoista
En ihmettelisi jos uusi Corona Syndrome-aalto lähtisi rokotteiden avulla leviämään USA:ssa. Muistanette vielä Gulf War Syndromen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gulf_War_syndrome
Lähi-Itään lähetetyt yhdysvaltain sotilaat kärsivät erilaisista oireista rokotekoktailista johtuen, jotka kaikki sotilaat saivat. Oireet olivat vaikeat, ja noin 1/3 kaikista sotilaista saivat jonkin vakavan haitan rokotteista.
Tietysti kukaan ei tässä suoraan myönnä että kyse olisi rokotteista, vaan puhutaan joistakin muista altistumisista. Mutta asia on melko selvä, että kyse oli rokotteista. Kun osa sotilaista, jotka rokotettiin, mutta eivät lähteneet Lähi-Itään sotimaan, kärsivät samoista oireista kuin Lähi-Idässä olleet sotilaat.
Kommentit (16)
Jos tuo on totta, niin en mitään rokotteita tule ottamaan. Ne ovat riski tietyille ihmisille, ja jos nalli nasahtaa niin sanotusti omalle kohdalle, niin ei kukaan täällä korvaa mitään rokotteiden haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta, niin en mitään rokotteita tule ottamaan. Ne ovat riski tietyille ihmisille, ja jos nalli nasahtaa niin sanotusti omalle kohdalle, niin ei kukaan täällä korvaa mitään rokotteiden haittavaikutuksia.
Toisaalta itse tautikin on riskiä osalle ihmisistä ja etukäteen et voi tietää missämäärin riski kohdallasi toteutuu. Riskien hallinastahan tässä on kyse.
Pikaisella tutkimisella selviää että rokotteiden kohdallakaan epäily ei kohdistu itse rokotteeseen, vaan armeijan testailuun jonkun tehosteaineen kanssa. Rokotteiden haitallisuudesta huutelevilla ei ole yleensä mitään hajua siitä miten ne edes toimivat, vaan tietämättömyys johtaa siihen että ne koetaan jonain "koktaileina".
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan kuvitteellinen tilanne jossa rokotuksilla pelastettaisiin 1000 ihmistä ja 1 heistä saisi siitä vaikka nivelkipua käteensä, tuolta yhdeltä olisi noloa alkaa riehua siitä miten roskaa ja vaarallinen koko rokote on.
Pitää aina myös muistaa, että rokotuksen haitat punnitaan suhteessa itse taudin haittoihin. Jos esimerkiksi rokote aiheuttaisi 10%:lle narkolepsiaa, niin se todennäköisesti hyväksyttäisiin, koska korona itsessään aiheuttaa paljon suurempia haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Pitää aina myös muistaa, että rokotuksen haitat punnitaan suhteessa itse taudin haittoihin. Jos esimerkiksi rokote aiheuttaisi 10%:lle narkolepsiaa, niin se todennäköisesti hyväksyttäisiin, koska korona itsessään aiheuttaa paljon suurempia haittoja.
???? Mitä mä just luin :D Oletko ollenkaan tietoinen miten vaaraton korona todellisuudessa on. Koronaan kuolleiden keskiarvoikä on 84 ja heillä on vähintään kaksi sisäeliminten toimintaa heikentävää pitkäaikaissairautta. Suomessa yksinomaan koronaan on arviolta kuollut 20-30 ihmistä. Tämä verrattuna siihen, että 10% koko väestöstä saisi narkolepsia. Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla joku poliitikko, ja hallituksessa, kun noin ihalla kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???? Mitä mä just luin :D Oletko ollenkaan tietoinen miten vaaraton korona todellisuudessa on. Koronaan kuolleiden keskiarvoikä on 84 ja heillä on vähintään kaksi sisäeliminten toimintaa heikentävää pitkäaikaissairautta. Suomessa yksinomaan koronaan on arviolta kuollut 20-30 ihmistä. Tämä verrattuna siihen, että 10% koko väestöstä saisi narkolepsia. Ei hyvää päivää.
Jaahas.. mistäs tempasit nämä "faktat"? :D
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Pikaisella tutkimisella selviää että rokotteiden kohdallakaan epäily ei kohdistu itse rokotteeseen, vaan armeijan testailuun jonkun tehosteaineen kanssa. Rokotteiden haitallisuudesta huutelevilla ei ole yleensä mitään hajua siitä miten ne edes toimivat, vaan tietämättömyys johtaa siihen että ne koetaan jonain "koktaileina".
Ja milläköhän koulutuksella ja tietämyksellä sinä noita arvioitasi huutelet. Yksilön kannalta se on aivan sama mistä rokotteen osasta se haitta aiheutuu. Sikainfluenssarokotteessakin narkolepsiaa aiheutti nimenomaan tehosteaine. Minä en ole mikään asiantuntija, mutta sen verran ymmärrän, että uusi rokote perustuu geenimanipulaatioon ja voi siten aiheuttaa pysyviä ja periytyviäkin muutoksia rokotetun perimässä. Uuteen rokotteeseen liittyy aina riskejä. Se on aika itsestään selvää.
Mitäs sitten kun hoitajat saavat rokotteen ja jossakin vaiheessa sairastavat coronan lievä oireisena tai jopa oireettomina, eihän oireettomet testaa itseään niin tartuttavat virusta sitten niille joita ei ole rokotetti. Siis jos olen ymmärtänyt oikein että rokote ei välttämättä suojaa itse virukselta, mutta vähentää oireita. Tästä rokotuksestahan on sitten oikeastaan vain haittaa jos kaikkia ei pysty kerralla rokottaa
Vierailija kirjoitti:
Niin totta! Muistan vielä kun näitä Gulf War Syndromeen sairastuneita sotilaita haastateltiin televisiossa joskus 2000-luvun alussa. Niin surullista!
Samat rokotteet saaneet sotilaat eivät sairastuneet. Ne jotka jäivät kotimaahan. Joten rokotteissa syy tuskin piilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja milläköhän koulutuksella ja tietämyksellä sinä noita arvioitasi huutelet. Yksilön kannalta se on aivan sama mistä rokotteen osasta se haitta aiheutuu. Sikainfluenssarokotteessakin narkolepsiaa aiheutti nimenomaan tehosteaine. Minä en ole mikään asiantuntija, mutta sen verran ymmärrän, että uusi rokote perustuu geenimanipulaatioon ja voi siten aiheuttaa pysyviä ja periytyviäkin muutoksia rokotetun perimässä. Uuteen rokotteeseen liittyy aina riskejä. Se on aika itsestään selvää.
Itseasiassa huutelen näitä asioita hyvinkin paljon asiaan liittyvällä koulutuksella. Sikainfluenssassa kyse oli rokotteessa käytetystä viruksen osasta joka muistutti liikaa kehosta löytyviä tiettyjen reseptorien proteiineja. Ne jotka saivat narkolepsian rokotteesta olisivat saaneet sen myös sikainfluenssasta.
Geenimanipulaatio ei liity mitenkään tähän uuteen koronarokotteeseen, kyseessä on RNA-rokote. RNA ei pysty muokkaamaan perimää. RNA on proteiinien rakennusohje ja rokotteella saadaan solut tuottamaan koronan pinnalta löytyvää proteiinia. Näin keho osaa puolustautua seuraavan kerran kun se kohtaa kyseisen proteiinin jossain, eli koronaviruksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa huutelen näitä asioita hyvinkin paljon asiaan liittyvällä koulutuksella. Sikainfluenssassa kyse oli rokotteessa käytetystä viruksen osasta joka muistutti liikaa kehosta löytyviä tiettyjen reseptorien proteiineja. Ne jotka saivat narkolepsian rokotteesta olisivat saaneet sen myös sikainfluenssasta.
Geenimanipulaatio ei liity mitenkään tähän uuteen koronarokotteeseen, kyseessä on RNA-rokote. RNA ei pysty muokkaamaan perimää. RNA on proteiinien rakennusohje ja rokotteella saadaan solut tuottamaan koronan pinnalta löytyvää proteiinia. Näin keho osaa puolustautua seuraavan kerran kun se kohtaa kyseisen proteiinin jossain, eli koronaviruksen.
Millaiella koulutuksella ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenimanipulaatio ei liity mitenkään tähän uuteen koronarokotteeseen, kyseessä on RNA-rokote. RNA ei pysty muokkaamaan perimää. RNA on proteiinien rakennusohje ja rokotteella saadaan solut tuottamaan koronan pinnalta löytyvää proteiinia. Näin keho osaa puolustautua seuraavan kerran kun se kohtaa kyseisen proteiinin jossain, eli koronaviruksen.Millaiella koulutuksella ?
Biologian.
Niin totta! Muistan vielä kun näitä Gulf War Syndromeen sairastuneita sotilaita haastateltiin televisiossa joskus 2000-luvun alussa. Niin surullista!