Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Vuosia jatkuneet mahakivut pilaa elämäni, mitä tämä on?

Vierailija
08.05.2014 |

Niin, oon siis nuori nainen, en kahtakymmentäkään vielä. Olen juossut ysiluokasta lähtien erilaisilla lääkäreillä jatkuvan kovan kivun/poltteen takia ylävatsassa. Keliakia ja ärtynyt suoli on jo poissuljettuja vaihtoehtoja, vaikka ei kai mikään diagnoosi ole satavarma ja mahakipujen syytä on lääkärien mielestä aina hankalaa tutkia. Nytkin oon niin tuskissani jatkuvasti, että masennun pian kokonaan. Tämä vaikuttaa elämänlaatuuni merkittävästi. :( "mahakipu" saattaa monen korvaan kuulostaa suht pieneltä mutta mulla tää on niin kamalaa ja piinaavaa ettei kukaan voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut. Pari kertaa tajukin meinannut lähteä.

Itse epäilen refluksitautia. Olen ollut kerran mahalaukun tähystyksessä ja lääkäri puhuikin jostain vahvoista mahahapoista/niiden häiriöstä. Mahakatarriakin eli mahahaavan esiastettakin on epäilty. Oon vaan niin loppu kun normaali eläminen ei onnistu kipukohtauksien tullessa, ei mikään. Särkylääkkeetkin vain pahentavat. Syön Gavisconia ja Somaccia, mutta ei nekään auta kuin hetkeksi ja aiheuttavat mahalaukun syöpää jne pitkäaikaisella käytöllä.

Viime kesästä alkukevääseen asti oireet pysyivät poissa, mutta nyt ne ovat palanneet. Tuntuu että _jokaikinen_ ruoka-aine ja toisaalta myöskin syömättömyys aiheuttaa kipua. Ja kun se kerran tulee, pysyy koko loppupäivän.

Ylävatsani on niin turvonnut, että näyttää kuin siellä olisi joku otus. Röyhtätyttää ja oksettaa ja röyhtäykset ovat todella kivuliaita, yleensä oksennan väkisin ilmaa ulos mutta ei sekään auta. Ylävatsaa kouristelee jatkuvasti, sattuu helvetisti. Ei pieretä ja uloste on ihan normaalia, ei ummetusta eikä mitään.

En voi luetella ruoka-aineita jotka aiheuttavat kipua, koska niissä alkaa olla aikalailla kaikki paitsi marjat+puuro. Toisaalta vehnäleipääkin pystyn syömään ilman kipua ja karkkia kaksin käsin mikä on outoa.

Auttakaa??:'( tämä pilaa elämäni!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helikobakteeri, chrohnin syndrooma, mahakatarri/haava.

Vierailija
22/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helikobakteeri, chrohnin syndrooma, mahakatarri/haava,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla sappivaivat. Ne kipukohtaukset ovat voimakkaita.

kipu tuntuu sietämättömältä ja juuri siellä ylävatsalla.

minulla on leikattu tässä keväällä sappirakko kivineen.

kannattaa mennä lääkäriin ja kysyä jos pääsis ultraan ja kertoa tarkasti tuo koko "sairaushistoria"