Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jahas, Haavisto sitten äänesti itse oman luottamuksensa puolesta

Vierailija
16.12.2020 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki 

32 §

Kansanedustajan esteellisyys

Kansanedustaja on esteellinen osallistumaan valmisteluun ja päätöksentekoon asiassa, joka koskee häntä henkilökohtaisesti. Hän saa kuitenkin osallistua asiasta täysistunnossa käytävään keskusteluun. Valiokunnassa kansanedustaja ei saa myöskään osallistua virkatointensa tarkastamista koskevan asian käsittelyyn.

Vierailija
2/5 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo! Hän ei äänestänyt itseään, vaan nappia painamalla edusti häntä äänestäneitä kansalaisia jotka mitä ilmeisimmin luottavat häneen! Vai oliko Haavistoa äänestäneiden kansalaisten ääni pitänyt mitätöidä päätöksenteosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8b468f46-94e3-495a-b254-4c7a9ac7a…

”Jokaisen harkittava itse”

Eduskunnan pääsihteeri Maija-Leena Paavola sanoo, että Haaviston itsensä äänestämiselle ei ollut estettä.

– Se ei ole lainvastaista, mutta kyllä siitä arvostelua voi tulla, Paavola toteaa Iltalehdelle.

– Jokaisen on itse harkittava miten toimii.

Paavolan mukaan Haaviston tapausta ei voi verrata kesäkuiseen äänestykseen perussuomalaisten kansanedustajan Juha Mäenpään syytesuojasta. Tuolloin Mäenpää jääväsi itsensä äänestyksestä - ja pääsihteerin mukaan niin hänen piti tehdäkin.

– Syytesuoja- ja luottamusäänestyksissä on kyse eri asiasta. Syytesuojaäänestykseen ei saa asianomainen osallistua, Paavola linjaa."-

Vierailija
4/5 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se nähtiin, ettei Haavistolla ole minkäänlaista häpyä. Fiksumpi olisi äänestänyt tyhjää. Vielä fiksumpi olisi eronnut joten äänestystä ei olisi edes tarvittu. Kaikkein fiksuin olisi jättänyt koko sotkun tekemättä.

Vierailija
5/5 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto ei ole jäävi missään asiassa joka koskee häntä itseään.