Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, näkeekö työterv. lääkäri jostain olenko hakenut sen määräämän lääkkeen?

Vierailija
08.05.2014 |

Kyseessä sähköinen resepti, ei oo oikein rahaa enkä oikeastaan tarvitse sitä.Mutta en halua et se saa tietää et en oo sitä hakenut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe. Ei lääkäriasemalla ole sellaista

yhteyttä apteekkiin.

Vierailija
2/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan näe!

Vierailija
4/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kiinnosta.

Vierailija
5/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä, onko lääkkeet otettu ns. ulos vai onko reseptillä hakematta lääkkeitä - siis, mikäli on sähköinen resepti eli e-resepti!

Mutta miksi lääkäriä kiinnostaisi? Hyvähän se on, mikäli lääkitykselle ei ole tarvetta.

Vierailija
6/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Monta e-reseptiä olen saanut joita en ole hakenut enkä alunperin aikonutkaan. En vaan jaksa sitä juupas eipäs keskustelua ja väittelyä sen lääkärin kanssa haluanko ne lääkket vai en.

Vierailija
7/13 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai näkee sähköisen reseptikeskuksen kautta. Senhän takia sähköiset reseptit tuli, että näkee selvemmin kaikki potilaan reseptit mistä tahansa, vähentää mm lääkkeiden väärinkäyttöä. Tosin kaikillahan lääkäriasemilla ei tuota vielä ole käytössä.

Vierailija
8/13 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lääkäri on ereseptin pystynyt määräämäänkin, niin tietysti hän myös reseptikeskuksen kautta näkee, että onko se toimitettu.

Vierailija
9/13 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti näkee, mutta ei ole sun häpeäsi, jos sulla ei ole varaa sitä hakea.

Vierailija
10/13 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun kannattaisi ihan itse kertoa sille lääkärille, että et ole syönyt hänen määräämäänsä lääkettä. Lääkäri osaa ehkä sen jälkeen vähän paremmin miettiä sun jatkohoidon tarvetta. Jos valehtelet syöneesi lääkkeet, niin silloinhan teet haittaa vain itsellesi. Lääkäri ei kerro tietoja työnantajalle ellei kyseessä ole jokin työturvallisuutta haittaava sairaus ja sen hoidon laiminlyöminen.

Vierailija
11/13 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole joku pikkupaikkakunnan lääkäri, tuskin hänellä olisi aikaa (saatika muistaisi) sellaisia tarkastella. Lääkäreillä on nykyään kädet niin täynnä töitä, ettei ne välttämättä muista edes tutun potilaan asioista juuri mitään. Omani määrää melkein mitä lääkkeitä vaan pyydän, ja uusii niitä ihan niin usein kuin itse haluan, eikä minkäänlaista kyselyä käytöstä ole. Periaatteessa lääkkeitä joita syön ei saisi syödä pidempään kuin 1-2 viikkoa, mulla menossa 3. kuukausi ja olen syönyt niitä enemmän kun mitä saisi. Silti joka kerta saan uuden reseptin vain soittamalla, eikä asiasta kysellä mitään.

Vierailija
12/13 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, mutta tuskin on kiinnostunut tutkimaan e-reseptitietojasi jollei erityistä syytä ilmene. Kuten että palaat taas valittamaan samaa vaivaa, joka olisi ollut ko. lääkkeellä hoidettavissa tms.

Vierailija
13/13 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä, mutta eipä niitä jouda vahdata. Seuraavalla kerralla, kun menet vastaanotolle, hän kyllä saattaa katsoa tutkiessaan aikaisempia sairaus- ja lääketietojasi, etenkin jos valitat vielä samaa vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi