Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä vasta kolmen viikon päästä. Lapsia on kolme ja rahaa 700 euroa. Ei naurata. Ankea joulu tulee.

Vierailija
16.12.2020 |

Kolmen viikon ruoat, jouluruoat mukaan lukien, kuusi hankkimatta. Jos jakaa joka päivälle, päiväkohtainen budjetti on 33 euroa. Jo pelkkä kuusi maksaa enemmän.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät tulee ennen joulua, joten mikä on ongelma?

Vierailija
142/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuilossa maksaa 120 cm muovikuusi 9,90e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jouluksi rahaa lapsilisät jotka tulee 23 päivä sekä jemmassa n. 250e. Eli yhteensä 550 e. Ostan KAIKKI lahjat ja jouluruuat nyt noista ja luulen että siltikin jää rahaa kunnes tulee lastenhoitotuki 256 e viimeinen päivä. Miehellä on kyllä rahaa mutta se ei mitään maksa. Hänen tulojen takia en saa edes sitä hoitolisää vai mikä se onkaan minkä voi saada kotihoitotuen päälle. Eroaisin jos olisi varaa.

Alkuvuodesta palaan pienipalkkaiseen työhöni takaisin, mutta päivähoitomaksu on miehen takia se korkein jonka joudun minä maksamaan. Mies vaan ryyppää ja tuhlaa tonneja tietokoneisiin, moottoripyöriin, autoihin yms..

Vierailija
144/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin netistä 210cm tuuhean joulukuusen hintaan 30 euroa. Siinä on ainakin viideksi vuodeksi hyvä kuusi.

Vierailija
145/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa itselläkin 700 e käytössä

Vierailija
146/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet lapsia jos sinun varat ei riitä heidän elättämiseen?

On varaa. Tuli yllättävä meno, joka söi kaikki säästöt ja suurimman osa palkkatuloista. Meillä on hyvät tulot, mutta elämä yllätti ja meni niin sanotusti maa jalkojen alta.

Palkkapäivänä on taas kaikki ok, mutta seuraavat kolme viikkoa pitää kärvistellä. Meillä 700 euroa menee normaalisti viikossa elämiseen.

Luottokortteja en haluaisi tähän käyttää.

ap

Olen pahoillani ap tuosta yllättävästä tlisuuresta laskusta!! Olet näköjään sen takia vähän shokissa tai ” tärähtänyt”, niin et osaa ajatella ihan rationaalisesti. Summa riittää vallan mainiosti, kuten moni on jo sanonut. Sinun pitää nyt vaan vähän ajatella eri tavalla. Kuten me pienipalkkaiset.

Ja miksi ihmeessä et voi käyttää luottokorttiasi?? Jos sulla on kerran säännöllinen palkka ja tod luottotiedot kunnossa?

Nyt vähän valoja päälle ja toimintaa. Hyvin pystyy joulun laittamaan!

Ohis: mutta miksi ihmeessä maksoitte noin ison laskun kerralla, että meni viimeiset siemenperunatkin? Miksi ette laittaneet sitä osiin? Kaikki laskut vii maksaa osissa kun tekee sopimuksen siitä.

Mutta tsemppiä sinulle!

Meitä on mues ja minä ja koira ja budjetti on pieni.Anoppivainaan vanhoja joulukoristeita laiean, kuusenoksia tuon sisälle isoon vaasiin ja siitä teen minikuusen.

Laatikot ei kalliita olleet, omenoita hedelmiksi, ylsinkertainen juustolautanen ja uunipuuroa, marjakiisseliä. Viinit tilasin saksasta. Hyvin me pärjätään.

Vierailija
147/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jouluksi rahaa lapsilisät jotka tulee 23 päivä sekä jemmassa n. 250e. Eli yhteensä 550 e. Ostan KAIKKI lahjat ja jouluruuat nyt noista ja luulen että siltikin jää rahaa kunnes tulee lastenhoitotuki 256 e viimeinen päivä. Miehellä on kyllä rahaa mutta se ei mitään maksa. Hänen tulojen takia en saa edes sitä hoitolisää vai mikä se onkaan minkä voi saada kotihoitotuen päälle. Eroaisin jos olisi varaa.

Alkuvuodesta palaan pienipalkkaiseen työhöni takaisin, mutta päivähoitomaksu on miehen takia se korkein jonka joudun minä maksamaan. Mies vaan ryyppää ja tuhlaa tonneja tietokoneisiin, moottoripyöriin, autoihin yms..

No mitä h*lvetttiä taas. Miksi ihmiset suostuu tämmöiseen? Paremminhan sinulla rahat riittää ilman tuommoista miestä, eron jälkeen se joutuu osallistumaan lastensa elatukseen maksamalla elarit (eikä kannata tyytyä minimiin vaan laskea ne niinkuin kuuluu, vaikka sitten oikeuden kautta). Minkä takia olet yhdessä taloudellista väkivaltaa käyttävän juopon kanssa?

Vierailija
148/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostoksilla Lidlissä, jos on lähellä. Esim. 50 eurolla kannat sieltä niin paljon ruokaa, että varustaudu kuskaamaan ne jollakin kotiisi. Itse ostettiin kaikkea mitä kuvitella saattaa miehen kanssa. Ei mahtunut enää yhteen kärryyn ne ruuat. Hinta 46 e. Ei hitto saatu 50 euroa täyteen. 

Vierailija
149/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollu tuon enempää ja aina on joulu tullut. Ei ole ostamisesta kiinni. Tee itse. Joku kertoi et osti lapselle 800e lahjoja. Järjetöntä. Kun mietit kivaa ja tunnelmallista, ei ole niin kallista. Rauhoitu nauttimaan.

Vierailija
150/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuolla pärjää

Vierailija
151/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon summan pitää riittää ainoastaan ruokaan ja kuuseen, niin en näe ongelmaa. Jos pitää myös lahjat lapsille saada, on jo haasteellisempaa...

Vierailija
152/152 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näissä ” meillä on köyhä joulu”- ketjuissa ihan jokaikinen kerta puuttuu ne joulukoristeet? Heitetäänkö ne roskiin aina tammikuussa ja taas ruikutetaan kun ei ole edes koristeita?

Konmaritus-tauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme