Mikä astiasto teillä on ja minkä haluaisitte?
Itselläni Iittalan oranssia Korento-sarjaa, mutta alkanut kyllästyttää räikeät turkoosi-oranssi-sävyiset kuviot, eikä ruoka näytä "hyvältä" näistä asioista. Haaveilen jostakin neutraalista yksivärisestä beigestä/harmaasta astiastosta. Lähimmäksi menisi Pentikin Vanilja tai Kallio. Teemasta en tykkää kun on niin kulmikkaita.
Kommentit (49)
Monen sarjan kuviot olisi aivan ihanat, mutta muotoilu ei miellytä yhtään. Esim kaikki nämä kulmikkaat ja kolhot Taika-astiat ym. Ja päin vastoin: arabian 24h on käytännöllinen ja kaunis, mutta vitivalkoinen ei miellytä eivätkä ne muutkaan sävyt. Itsellä on lahjaksi saatuna sekamelska ikea-pentik-ja iittala sinisen sävyissä
Mulla on kaikki aivan tavalliseja savesta ja muuta. Mutta kuvittelen juovani Pentikin kupista. 😅
Vierailija kirjoitti:
Luovutko astiastostasi vai säilytätkö vaihtelun vuoksi?
Tavallaan tekisi mieli myydä niin ei tarvitsisi säilyttää ja yrittää saada uusia astioita varmuuden vuoksi sopimaan korentoon. En kuitenkaan raaski, koska ovat arvokkaita ja silloin tällöin käytössä.
Meillä on ihan sikinsokin erilaisia astioita, ei mitään yhtenäistä astiastoa. Usein kaikki aterialla syövät erilaisilta astioilta, eri värisiltä ainakin.
Tahtoisin jotain ruokien kuveja astioihini.
Löytyisikö mitään kaupoista tai Kirpparista?
Joku ikivanha muistaakseni aikanaan hobby hallista tilattu halpa sininen astiasto. Haluaisin sen uhh en nyt muista mikä sen nimi on mutta niissä on niitä eläinkuvioita, lintuja, tosi nättejä. Kamalan kalliita vaan.
Vierailija kirjoitti:
Taika. Unelma olisi Valencia, mutta olen liian pihi.
Joo, Valencia olisi kyllä upea!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikki aivan tavalliseja savesta ja muuta. Mutta kuvittelen juovani Pentikin kupista. 😅
Käypä postaamassa instaan niin saat yhden tykkäyksen.
Villeroy&Boch Marifleur Gris ja olen edelleen tyytyväinen siihen, en vaihda.
Piilopaikka, kaunis muotoilu ja sirot mustavalkoiset kuviot. Paljon nätimpi omaan silmään kuin esim marimekon vahvoilla kontrasteilla mustavalkoiset astiat.
Hankin aikoinaan valkoista teemaa: menee juhlaan ja arkeen. Joo, vähän tylsä, mutta laadukas, aina saa uusia osia vanhojen rikkoonnuttua ja serveteillä/pöytäliinalla ilmettä kattaukseen.
Arabian Kosmos vihreän sävyisenä. Aterimina Hackman Polar ja juomalaseina Arcoroc Sierra punaisena.
En ole halunnut yhtään asiastoa kokonaisena juuri tuon kyllästymishomman takia. Olen kerännyt sekä yksivärisiä, että kuviollisia astioita niin, että teemat ja värit sopivat yhteen. Siitä tulee kiva kokonaisuus tai voi käyttää osina.
Vierailija kirjoitti:
En ole halunnut yhtään asiastoa kokonaisena juuri tuon kyllästymishomman takia. Olen kerännyt sekä yksivärisiä, että kuviollisia astioita niin, että teemat ja värit sopivat yhteen. Siitä tulee kiva kokonaisuus tai voi käyttää osina.
Joo, olispa iteki ollut noin fiksu :) tuntuu, että vuodenajankin mukaan sopii eri astiat paremmin
Meilä niitä on lapset tiputtaneet lattialle ja korvat kupista ovat lähteneet roskapöntön täytteeksi.
Arcticaa ja valkoista teemaa löytyy sekaisin. Kivaa vaihtelua/ lisää olisi Pentikin Kivi, tuntuu että ruoka maistuisikin paremmalta kun olisi ylvään tummista astioista tarjoiltu/ nautittu :D